پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۳:۵۰

روحانی:
توان اجماع‌سازی آمریکا در جهان کمتر شده است
رییس‌جمهور توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین را برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: تهران علاقه‌مند به گسترش و تعمیق روابط با کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.
به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار خانم «دلسی رودریگز» و «نسلون پابلو مارتینز» وزیران خارجه و نفت ونزوئلا، با بیان اینکه توان اجماع سازی آمریکا در جهان از هر زمان دیگر کمتر شده است، به ضرورت نقش آفرینی جنبش غیر متعهدها اشاره کرد و گفت: همه اعضای جنبش غیرمتعهدها باید دست در دست یکدیگر، برای ایفای نقش فعالتر این سازمان در مسایل منطقه ای و بین المللی تلاش کنند. روحانی اشتراک نظر ایران و ونزوئلا در بسیاری از مسایل بین المللی را قابل توجه دانست و گفت: استقلال و ایستادگی در برابر کشورهایی که دنبال یکجانبه گرایی در جهان هستند از اصول سیاست خارجی ایران و ونزوئلا به عنوان دو کشور مستقل است. رییس جمهوری تصریح کرد: شرایط امروز جهان ایجاب می کند که کشورهای مستقل و بویژه غیرمتعهدها ضمن تکیه بر ملت های خود، در برابر یکجانبه گرایی، افراط گری و خشونت، متحدتر عمل کنند. روحانی همچنین به گام موفق کشورهای تولید کننده نفت در اجلاس الجزایر اشاره کرد و اظهارداشت: همه کشورهای تولیدکننده نفت در اوپک و غیراوپک ضروری است بکوشند تا بهای نفت به نقطه باثبات و عادلانه ای برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان رسیده و تثبیت شود. وزیرخارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با تقدیم پیام کتبی رییس جمهوری کشورش به روحانی، اظهارداشت که کاراکاس مصمم است روابط خود را در همه عرصه ها با تهران عمق بخشد. «رودریگز» همچنین به موضوع نفت و توافق الجزایر اشاره کرد و گفت: همه کشورهای تولید کننده نفت باید با اجرای دقیق توافق الجزایر، برای تعادل بازار و تثبیت بهای نفت تلاش کنند.

معاون روحانی خبر داد:
درخواست دولت برای اجازه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی
تسنیم نوشت: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز گذشته پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره لایحه برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، گفت: این کار را در اولیت خود قرار داده‌ایم. حسینعلی امیری افزود:‌ دولت در اوایل آذرماه برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری لایحه‌ای را به مجلس فرستاد تا 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برداشت و به اشتغال مناطق روستایی و عشایری اختصاص یابد. وی تصریح کرد: این لایحه با دو فوریت به مجلس تقدیم شد که یک فوریت آن به تصویب نمایندگان رسید.
در حال حاضر که مجلس بررسی و تصویب لایحه برنامه ششم توسعه را به پایان رسانده است، امیدواریم در هفته‌های آینده این لایحه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و اجازه برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی را به دولت بدهند. امیری موضوع اشتغال را مورد توجه قرار داد و گفت: اشتغال برای دولت بسیار مهم است، دولت باید برای جوانان به ویژه در مناطق عشایری و روستایی اشتغال ایجاد کند به همین دلیل از مجلس درخواست کرد که این لایحه را در اولویت کار خود قرار دهد. وی ادامه داد: برنامه نحوه هزینه کرد و چگونگی ایجاد اشتغال با این اعتبار در دولت کاملا آماده و فراهم است و امیدواریم مجلس به محض اینکه این لایحه را تصویب کند در حوزه اشتغال روستایی تحول قابل توجهی داشته باشیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *