سایت خبری پیام ما آنلاین | با حضور معاون ناوگان ریلی کشور 3 پروژه ریلی با اعتبار 150 میلیارد تومان در استان کرمان بهره‌برداری شد

با حضور معاون ناوگان ریلی کشور 3 پروژه ریلی با اعتبار 150 میلیارد تومان در استان کرمان بهره‌برداری شد





۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۳:۵۰

با حضور معاون ناوگان ریلی کشور
3 پروژه ریلی با اعتبار 150 میلیارد تومان
در استان کرمان بهره‌برداری شد

مدیرکل راه آهن کرمان گفت: امروز سه پروژه ریلی در استان کرمان افتتاح می شود که مجموع اعتبار این سه پروژه بالغ بر 150 میلیارد تومان است. به گزارش ایسنا سیدرضا سادات حسینی روز گذشته در مراسم افتتاح پروژه های ریلی اداره کل راه آهن کرمان اظهار کرد: یکی از این پروژه ها احداث خطوط فرعی برای جذب بار به طول 57 کیلومتر می باشد که با اعتبار 74 میلیارد تومانی و مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است. وی افزود: با بهره برداری از کارخانه تعمیرات واگن های مسافری شرکت جوپار، افزایش ظرفیت قطارهای مسافری را خواهیم داشت. سادات حسینی تصریح کرد: با افتتاح این کارخانه و با وجود واگن سازی زرند، چرخه تعمیرات واگن در اداره کل راه آهن کرمان تکمیل شد و امیدواریم سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد. وی بیان کرد: امروز همچنین بهسازی خطوط فرسوده بافق – کرمان آغاز می شود و توسط پیمانکار، حدود 60 کیلومتر از این خط بازسازی خواهد شد. مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به احداث 57 کیلومتر خطوط فرعی برای جذب بار، اظهار کرد: این خطوط برای کارخانجات فولاد زرند ایرانیان با 11 کیلومتر، معدن جلال آباد با 27 کیلومتر و فولاد بوتیا می باشند. وی افزود: در توسعه شبکه ریلی با مشارکت بخش خصوصی، دو پروژه احداث خط ریلی کرمان- سیرجان و 57 کیلومتر خطوط فرعی را داشتیم که در کل کشور جزو نخستین پروژه ها با همکاری بخش خصوصی است. سادات حسینی با اشاره به اینکه جمع اعتبار این سه پروژه بالغ بر 150 میلیارد تومان است، تصریح کرد: کرمان از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی است و یکی از پروژه های ریلی در این حوزه، افتتاح کارخانه تعمیرات واگن هاست که زودتر از زمان بندی بهره برداری رسیده است.
از دی ماه 96 کل واگن‌های بالای 30 سال باید از رده خارج شوند
معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای دی ماه سال آینده کلیه واگن های بالای 30 سال باید از رده خارج شوند مگر اینکه بازسازی شوند.
بابک احمدی روز گذشته در این مراسم اظهار کرد: طی سال های گذشته کل واگن های باری و مسافری راه آهن را به بخش خصوصی واگذار کردیم اما انتظاراتی که داشتیم، محقق نشد و توسعه ها و نوسازی ناوگان اتفاق نیفتاد. وی افزود: کل شبکه ریلی کشور 2 هزارو 300 واگن مسافری داشت که تا یک و نیم سال قبل واگن 68 ساله داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که باید واگن ها تعمیر یا از رده خارج شوند و تقریبا کل واگن ها از رده خارج شده و از سال قبل تاکنون نزدیک به 500 واگن مسافری را از دست دادیم. احمدی تصریح کرد: از ابتدای دی ماه سال آینده کلیه واگن های بالای 30 سال باید از رده خارج شوند مگر اینکه بازسازی شوند. وی بیان کرد: بنابراین از اکنون به بازسازی 800 واگن برای سال آینده نیاز داریم و باید شرکت جوپار فعالیت هایش را در زمینه تعمیرات گسترش دهد و کارخانه پلورسبز زرند نیز می تواند بخشی از بازسازی ها را انجام بدهد. معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی گفت: برای ورود ناوگان جدید به شبکه تسهیلاتی داریم و براساس قانون ماده 67 سال 93 باید تسهیلات به سرمایه گذاران بخش ریلی را تضمین کنیم و بانک ها موظف هستند بپذیرند. وی افزود: یکی از ریسک های سرمایه گذاری، نوسان نرخ ارز است که در این زمینه مازاد بر 10 درصد افزایش نرخ ارز سالانه را راه آهن ضمانت می کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *