سایت خبری پیام ما آنلاین | 331 پروژه عمرانی و فرهنگی در روستاهای کرمان به بهره برداری رسید

331 پروژه عمرانی و فرهنگی در روستاهای کرمان به بهره برداری رسید





۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۳:۴۰

331 پروژه عمرانی و فرهنگی در روستاهای کرمان به بهره برداری رسید

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: 331 پروژه با بیش از 44 میلیارد و 880 میلیون تومان اعتبار در ایام الله مبارک دهه فجر در روستاهای این استان به بهره برداری رسید.
هادی شهسوارپور روز با بیان اینکه بیشتر پروژه هایی که دهه فجر سال جاری در کرمان به بهره برداری رسیده در بخش های زیرساختی همچون آسفالت معابر بوده است افزود: این پروژه در 21 شهرستان این استان و با بیش از 31 میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.
شهسوارپور اظهار کرد: بیش از 105 میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون از محل مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری های استان کرمان کمک شده و 70 درصد این اعتبار برای اتمام پروژه های عمرانی هزینه شده است.
وی عنوان کرد: ظرفیت واگذاری قیر به صورت مجانی مورد استفاده قرار گرفته و امروز قرارداد آسفالت 320 روستا منعقد شده است لذا کار اجرایی این طرح بعد از دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: با این اقدام حدود 2 میلیون متر مربع از معابر این 320 روستای استان کرمان آسفالت می شود و سهم هر روستا 6 هزار متر مربع در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان اضافه کرد: هفت میلیارد و 700 میلیون تومان از اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شده و بزودی سهم هر روستا از این مبلغ به حساب دهیاری ها واریز می شود.
وی با اشاره به راه اندازی صندوق های خرد روستایی در روستاهای استان کرمان خاطرنشان کرد: قرار است غیر از صندوق های خرد روستایی شهرستان قلعه گنج و مناطقی که در آنها این صندوق ها تشکیل شده، 579 صندوق توسعه روستایی در این استان ایجاد شود. وی با بیان اینکه صندوق های روستایی با هدف جمع آوری سرمایه های خرد روستایی و ایجاد اشتغال تشکیل می شود افزود: برای راه اندازی این صندوق ها در هر دهستان چهار روستا در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: روستاییان با راه اندازی تعاونی های دهستان، بخش و شهرستان ها می توانند تولیدات خود را در استان و کشور عرضه کنند.
وی با اشاره به راه اندازی طرح های درآمدزا در محدوده روستاها اظهار کرد: با توجه به اعتباراتی که از طریق معاونت توسعه روستایی ابلاغ شده و تفاهمنامه هایی که با صندوق کارآفرینی امید، بانک سینا و پست بانک به امضا رسیده، تسهیلات کم بهره ای با سود سه و هشت درصد در اختیار افراد روستایی قرار داده می شود تا طرح های تولیدی خود را که دارای توجیه فنی و اقتصادی است اجرا کنند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان ادامه داد: این تسهیلات به منظور تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها پرداخت می شود.
شهسوار پور گفت: بانک سینا 45 میلیارد تومان، صندوق کارآفرینی امید 23 میلیارد تومان و 10میلیارد تومان هم از طریق پست بانک به متقاضیان طرح های روستایی پرداخت می شود.
شهسوارپور با اشاره به طرح های درآمدزا برای دهیاری ها اظهار کرد: 2 هزار و 86 دهیاری در استان کرمان فعالیت می کند. وی اضافه کرد: به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای دهیاری ها طرح هایی به تصویب می رسد که درآمدزایی لازم را برای دهیاری ها داشته باشند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: دهیاری ها می توانند 500 میلیون تومان تسهیلات با بهره هشت درصد با ضمانت های آسان دریافت کنند.
وی افزود: 165 روستای استان کرمان را به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی مشخص کرده ایم و از این تعداد 50 روستا برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.
وی همچنین گفت: تهیه سند توسعه 190 روستای استان کرمان در دست اقدام است و قرارداد آن با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور منعقد شده است.
وی افزود: تمام ظرفیت های روستاها و سیاست های اقتصادی دولت در این سند گردآوری و شده و در اختیار دهیاری ها و روستاها قرار داده می شود. وی بیان کرد: راه اندازی سامانه اطلاعات روستایی (GIS) با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال انجام است.
وی با اشاره به مشکل حمل و نقل در روستاها اظهار کرد: طی تفاهمنامه ای با معاونت توسعه روستایی، بانک و سازمان راهداری تسهیلاتی برای خرید تاکسی روستایی به متقاضیان پرداخت می شود که این تسهیلات 80 درصد قیمت خودرو را شامل می شود.
شهسوارپور افزود: خودروهای ون و سمند برای تاکسی روستایی در نظر گرفته شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *