سایت خبری پیام ما آنلاین | روحانی: گفتیم ما عمامه داریم، در مذاکرات کلاه سرمان نمی‌رود

روحانی: گفتیم ما عمامه داریم، در مذاکرات کلاه سرمان نمی‌رود





۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۱۰

روحانی:
گفتیم ما عمامه داریم، در مذاکرات کلاه سرمان نمی‌رود

رییس‌جمهور کتاب را مظهر و آینه اندیشه و فکر یک عالم، اندیشمند، هنرمند و صاحب قلم توصیف کرد و گفت: اگر این راه پیش پای بشر نبود، چگونه بین قرن ها رابطه برقرار می شد؟ به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته در سی و چهارمین مراسم جایزه کتاب سال که در تالار وحدت برگزار شد با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 گفت: دلیل اینکه ما در برابر این 6 قدرت توفیقاتی داشتیم دو نظریه‌ای بود که مقام معظم رهبری ارائه کردند.
اهم اظهارات رئیس جمهور را از خبرگزاری‌ها بخوانید؛
یکی این بود که رهبری فرمودند رای مردم حق‌الناس است و همه باید پای صندوق رای بروند و تاکید کرد که من نیز تنها یک رای دارم و کسی هم از این رای باخبر نیست. این‌که حتی اگر هر مشکلی وجود دارد، به‌خاطر کشور پای صندوق رای بیایند، زمینه‌ساز این توافق شد.
نظریه دوم، نرمش قهرمانانه بود. البته این‌که ما با مذاکره پیش رفتیم، منجر به تحقق مذاکرات شد اما پایه آن به انتخابات بازمی‌گشت و نظریه رهبری درمورد نرمش قهرمانانه. برخی می‌گفتند نباید با آن‌ها مذاکره کنیم و همین که بنشنیم، آن‌ها یک کلاه گشاد دارند که سرمان کنند و ما گفتیم ما عمامه داریم، کلاه سرمان نمی‌رود.
ما این دو نظریه با منطق و استدلال و عزت کار را به جایی رساندیم که رییس جمهور جدید آمریکا توافق را می‌خواند و نمی‌تواند آن‌را تحمل کند و می‌گوید این بدترین توافقی بوده که امریکا در طول تاریخ آن را به امضا رسانده است.
توافق هسته‌ای، توافقی برد – برد است و به نفع همه است و حتی به نفع منطقه نیز هست، در کنار مذاکره 1+5 مذاکره قزاقستان و آستانه بوجود آمد و الگوی مذاکره هسته‌ای می‌تواند الگوی دهها مذاکره اینچنینی که به امنیت و ثبات منطقه منجر می‌شود شود.
{درباره رو در رویی برخی افراد و جناحها در آستانه انتخابات}چرا باید از الان این رو در روییها را شروع کنیم و معصیت خدا را دچار شویم و اگر می‌خواهیم معصیت کنیم حداقل نزدیک شبهای احیاء باشد تا آن زمان توبه کنیم.
بگذارید جامعه آرامش داشته باشد و همه با آزادی در صحنه حضور یابند.
اسلام برای ما در این کشور جمهوریت، صندوق آرا و حاکمیت ملی آورد که این صندوق رای و جمهوریت تقویت فرهنگ اسلام را برای ما خواهد داشت.
دولت بی‌فرهنگ نیز برای ما بی‌ارزش است و باید فرهنگ نیز در چارچوب قانون باشد تا به اهداف بلند انقلاب دست پیدا کنیم.
{درباره چگونگی رهبری انقلاب توسط امام خمینی (ره)، و جذب نیروهای مختلف ازجمله نیروهای مسلح ازسوی ایشان} این چه جاذبه‌ای بود که امام توانست افسران نیروهای هوایی شاه را که در میان نیروهای سه‌گانه رژیم پهلوی بالاترین جایگاه را داشت، پیش از پیروزی انقلاب جذب کند. هنوز مشخص نبود انقلاب چه مسیری را طی می‌کند. هنوز مشخص نبود پایان این انقلاب پیروزی است یا شکست. چطور امام توانست این افراد را جذب کند که با دل و جان و احترام، جذب امام وانقلاب شدند.
چگونه امام در پاریس جمله‌ای می‌گفت و آن جمله در نوار ضبط می‌شد و از طریق تلفن به تهران و قم منتقل می‌شد و از این طریق در مساجد تمام کشور پخش می‌شد. امام که هیچ تلویزیونی در اختیار نداشت، تنها با قلم و اعلامیه و کلام جامعه‌ای را به حرکت درآورد. عامل انقلاب ما اندیشه، قلم و بیان بود.
سوال اینجاست که آیا از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی بزرگ‌تر در تاریخ داشتیم؟ آیا کاری پیچیده‌تر از مذاکرات هسته‌ای داریم؟ این فکر و اندیشه بود که منجر به تحقق این مسائل شد.
خوشبختانه در دولت یازدهم وزرای ارشاد گوش شنوایی دربرابر سخنان به حق صاحبان اندیشه داشتند و هم وزیر اول و هم وزیر فعلی به اهالی فرهنگ نزدیک بودند.
متاسفانه برخی ذهن و سخن و فکر و بیان و اندیشه‌شان خشونت است و معلوم نیست این مدرسه خشونت کجاست. ما یک ملت هستیم و منافع‌مان مشترک است. ما یک کشور، یک رهبر، یک دولت داریم. مگر چقدر انتخابات ارزش دارد که از حالا شروع کنیم به معصیت خداوند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *