پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بزرگداشت آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی برگزار شد

بزرگداشت آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی برگزار شد





۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۱۴

بزرگداشت آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام جمعه کرمان در این مراسم گفت:خاندان احمدی از مهم‌ترین خانواده‌‌های کرمانی بودند که آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد در نجف اشرف تحصیل کردند.
وی افزود:حاج میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی از کارهایی که در زمان خودش انجام داد، معرفی حاج علی‌اصغر صالحی به عنوان عالمی بزرگ و برجسته بود.
آیت‌الله جعفری تصریح کرد:شخصا معتقدم اگر مرحوم شیخ علی‌اصغر صالحی نبود، روحانیت پا نمی‌گرفت و طلبه‌ای در کرمان پرورش نمی‌یافت.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی و مجاهدت‌های وی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد:آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه با رژیم طاغوت، شکنجه‌های زیادی را متحمل شد.
امام جمعه کرمان تأکید کرد:در زمان حیات علما و بزرگان باید قدر آنها را بیشتر بدانیم، البته بعد از حیات هم باید از خدمات آنها تقدیر داشت.
علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان نیز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این مراسم، گفت:برپایی برنامه نکوداشت علما و بزرگان علم و ادب کرمانی در قید حیات در دستور کار قرار گیرد.
وی با تأکید براینکه در زمان قید حیات بزرگان، باید قدردان آنها بود، افزود: امید می‌رود این مسأله در کرمان با برگزاری چنین مراسمی، به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
استاندار کرمان خواستار مراسم نکوداشت آیت‌الله جعفری در آینده نزدیک شد و بیان کرد:به منظور پاسداشت خدمات چندین دهه آیت‌الله سید یحیی جعفری، مراسم نکوداشت ایشان در کرمان برگزار می‌شود.
رزم‌حسینی از آیت‌الله جعفری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به عنوان محور وحدت یاد کرد و گفت:بزرگ اندیشمندانی همچون حضرات آیات موحدی‌کرمانی، هاشمی‌رفسنجانی، جعفری و حجت‌الاسلام حجتی‌کرمانی و دعایی سرمایه‌های استان کرمان و کشور به شمار می‌روند.
همچنین حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور در این مراسم گفت:کرمان علاوه بر داشته‌های فراوان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، مشاهیر بسیار ارزنده و ماندگاری دارد که طی تاریخ چندان مورد محبت قرار نگرفتند.
وی افزود: از جمله این مشاهیر، علمای بزرگواری هستند که در استان کرمان محور وحدت و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بودند. محمودآبادی با بیان اینکه طی دو قرن گذشته اتفاقات و حوادثی را در حوزه‌های علمیه و علمای شیعه شاهد هستیم که حائز اهمیت است، بیان کرد: نخستین کرمانی عالم دینی و دست آموخته مکتب امام صادق(ع)، حاج احمد آقا، سر سلسله خاندان احمدی است که محور مسئل دینی، سیاسی و اجتماعی مردم کرمان شد.
وی تصریح کرد: آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی، نوه حاج‌احمد آقا شخصیتی است که علاوه بر علوم دینی، تبحر و اجازه اجتهاد دارد و در مسائل سیاسی و اجتماعی بسیار فعال است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق با تأکید بر گرامیداشت و تجلیل از چهره‌های برتر و علما درزمان حیاتشان بیان کرد: شایسته نیست زمانی که ابنیه تاریخی را غبارزدایی می‌کنیم، از مشاهیر خود نامی نبریم و غبارزدایی نکنیم.
محمودآبادی تأکید کرد: در این راستا، حرکت خود را به برکت روح بلند امام و علمای بزرگ آغاز کردیم بلکه بتوانیم به مشاهیری که در قید حیات هستند، قبل از دست دادن آنها توجه کنیم و از خدمات آنها تجلیل شود.
در ادامه این مراسم با حضور امام جمعه و استاندار کرمان، ضمن رونمایی از کتاب باران تباران که به نویسندگی مجید نیک‌پور به بررسی زندگی خاندان احمدی و با نگاه ویژه به میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی، نمایشگاه دو قرن اجتهاد و مجاهدت که در آن با عکس و اسناد به مبارزات آیت‌الله احمدآقا و آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی می‌پردازد، افتتاح شد.
همچنین تندیس محتوی مهر اسم آیت‌الله میرزامحمدرضا مجتهد کرمانی به استاندار کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، رئیس حوزه هنری کرمان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان و … اهدا شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

وزارت نیرو، «سیاست ساز» یا «سیاست باز»

دیدگاه کارشناسان دربارۀ ابعاد سیاسی و اجتماعی مدیریت منابع آبی کشور

وزارت نیرو، «سیاست ساز» یا «سیاست باز»

نوشیدن آب از زباله‌دان؟

مناقشه میان محیط‌زیست و مدیران استانی چهارمحال‌وبختیاری بر سر آبگیری سد «باباحیدر» بالا گرفته است

نوشیدن آب از زباله‌دان؟

انتخاب وزیر نیرو باتوجه‌به مسئلۀ اجتماعی آب

حوزۀ آب و انرژی، نیازمند دمیدن روح گفتمانی تازه است

انتخاب وزیر نیرو باتوجه‌به مسئلۀ اجتماعی آب

رونمایی و اکران مستند «غرق‌شدن در پلاستیک»

رونمایی و اکران مستند «غرق‌شدن در پلاستیک»

برای پیشگیری از حریق جنگل‌ها باید در مراکز استان‌ ستاد مدیریت بحران تشکیل شود

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد؛

برای پیشگیری از حریق جنگل‌ها باید در مراکز استان‌ ستاد مدیریت بحران تشکیل شود

تدوین‌ برنامه ۱۰ ساله مقابله با گردوغبار در ایران

ابلاغ برنامه به استان‌های غبارخیز

تدوین‌ برنامه ۱۰ ساله مقابله با گردوغبار در ایران

خطر بیخ گوش «دریای عزیز»

فعالیت معدنی در نزدیکی برکه‌های باستانی «سی‌سر» نیشابور، نگرانی از خشک شدن این برکه‌ها را افزایش داد

خطر بیخ گوش «دریای عزیز»

دولت چهاردهم و وضعیت آب کشور

دولت چهاردهم و وضعیت آب کشور

پروژه‌هایی که با چالش جهانی گرم‌شدن زمین مقابله می‌کنند

پروژه‌هایی که با چالش جهانی گرم‌شدن زمین مقابله می‌کنند

عملیات بازسازی و احیاء قنات‌های تهران آغاز شد

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۶ تهران:

عملیات بازسازی و احیاء قنات‌های تهران آغاز شد

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر