پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بزرگداشت آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی برگزار شد

بزرگداشت آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی برگزار شد





۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۱۴

بزرگداشت آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام جمعه کرمان در این مراسم گفت:خاندان احمدی از مهم‌ترین خانواده‌‌های کرمانی بودند که آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد در نجف اشرف تحصیل کردند.
وی افزود:حاج میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی از کارهایی که در زمان خودش انجام داد، معرفی حاج علی‌اصغر صالحی به عنوان عالمی بزرگ و برجسته بود.
آیت‌الله جعفری تصریح کرد:شخصا معتقدم اگر مرحوم شیخ علی‌اصغر صالحی نبود، روحانیت پا نمی‌گرفت و طلبه‌ای در کرمان پرورش نمی‌یافت.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی و مجاهدت‌های وی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد:آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه با رژیم طاغوت، شکنجه‌های زیادی را متحمل شد.
امام جمعه کرمان تأکید کرد:در زمان حیات علما و بزرگان باید قدر آنها را بیشتر بدانیم، البته بعد از حیات هم باید از خدمات آنها تقدیر داشت.
علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان نیز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این مراسم، گفت:برپایی برنامه نکوداشت علما و بزرگان علم و ادب کرمانی در قید حیات در دستور کار قرار گیرد.
وی با تأکید براینکه در زمان قید حیات بزرگان، باید قدردان آنها بود، افزود: امید می‌رود این مسأله در کرمان با برگزاری چنین مراسمی، به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
استاندار کرمان خواستار مراسم نکوداشت آیت‌الله جعفری در آینده نزدیک شد و بیان کرد:به منظور پاسداشت خدمات چندین دهه آیت‌الله سید یحیی جعفری، مراسم نکوداشت ایشان در کرمان برگزار می‌شود.
رزم‌حسینی از آیت‌الله جعفری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به عنوان محور وحدت یاد کرد و گفت:بزرگ اندیشمندانی همچون حضرات آیات موحدی‌کرمانی، هاشمی‌رفسنجانی، جعفری و حجت‌الاسلام حجتی‌کرمانی و دعایی سرمایه‌های استان کرمان و کشور به شمار می‌روند.
همچنین حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور در این مراسم گفت:کرمان علاوه بر داشته‌های فراوان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، مشاهیر بسیار ارزنده و ماندگاری دارد که طی تاریخ چندان مورد محبت قرار نگرفتند.
وی افزود: از جمله این مشاهیر، علمای بزرگواری هستند که در استان کرمان محور وحدت و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بودند. محمودآبادی با بیان اینکه طی دو قرن گذشته اتفاقات و حوادثی را در حوزه‌های علمیه و علمای شیعه شاهد هستیم که حائز اهمیت است، بیان کرد: نخستین کرمانی عالم دینی و دست آموخته مکتب امام صادق(ع)، حاج احمد آقا، سر سلسله خاندان احمدی است که محور مسئل دینی، سیاسی و اجتماعی مردم کرمان شد.
وی تصریح کرد: آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی، نوه حاج‌احمد آقا شخصیتی است که علاوه بر علوم دینی، تبحر و اجازه اجتهاد دارد و در مسائل سیاسی و اجتماعی بسیار فعال است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق با تأکید بر گرامیداشت و تجلیل از چهره‌های برتر و علما درزمان حیاتشان بیان کرد: شایسته نیست زمانی که ابنیه تاریخی را غبارزدایی می‌کنیم، از مشاهیر خود نامی نبریم و غبارزدایی نکنیم.
محمودآبادی تأکید کرد: در این راستا، حرکت خود را به برکت روح بلند امام و علمای بزرگ آغاز کردیم بلکه بتوانیم به مشاهیری که در قید حیات هستند، قبل از دست دادن آنها توجه کنیم و از خدمات آنها تجلیل شود.
در ادامه این مراسم با حضور امام جمعه و استاندار کرمان، ضمن رونمایی از کتاب باران تباران که به نویسندگی مجید نیک‌پور به بررسی زندگی خاندان احمدی و با نگاه ویژه به میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی، نمایشگاه دو قرن اجتهاد و مجاهدت که در آن با عکس و اسناد به مبارزات آیت‌الله احمدآقا و آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی می‌پردازد، افتتاح شد.
همچنین تندیس محتوی مهر اسم آیت‌الله میرزامحمدرضا مجتهد کرمانی به استاندار کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، رئیس حوزه هنری کرمان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان و … اهدا شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *