سایت خبری پیام ما آنلاین | با حضور رئیس مجلس و وزیر صنایع کارخانه نورد 500 هزار تنی جهان فولاد بردسیر به بهره برداری می‌رسد

با حضور رئیس مجلس و وزیر صنایع کارخانه نورد 500 هزار تنی جهان فولاد بردسیر به بهره برداری می‌رسد





۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۴۷

با حضور رئیس مجلس و وزیر صنایع
کارخانه نورد 500 هزار تنی جهان فولاد بردسیر به بهره برداری می‌رسد
کارخانه قدیمی ماشین سازی بردسیر که به ساختمان متروکه و کارخانه تعطیلی تبدیل شده بود، به همت شرکت جهان فولاد سیرجان، در آستانه بهره برداری و فعالیت و تولید قرار دارد.
نشست خبری مسئولین جهان فولاد صبح دیروز در محل کارخانه 500 هزار تنی جهان فولاد بردسیر برگزار شد، در ابتدای این مراسم که با حضور مهندس علی عباسلو، مدیر عامل و عضو هیات مدیره جهان فولاد سیرجان، مهندس عبدالمجید مستقیمی، معاون مالی و پشتیبانی جهان فولاد، مهندس اسماعیل فخر آبادی، مدیر پروژه جهان فولاد بردسیر برگزار شد، مدیر عامل جهان فولاد سیرجان، با اشاره به قدمت 28 ساله این مکان گفت: در سال 1368 این محل به نام ماشین سازی بردسیر احداث و هنوز هم با همین نام شناخته می شود، پس از آن نزدیک به 18 پروژه ناتمام ایجاد شد و رفتند و امروز ما با افتخار اعلام می کنیم به عنوان نوزدهمین پروژه در آستانه افتتاح و راه اندازی هستیم، اتفاقی که قبل از این نیفتاده بود.
وی ادامه داد: از حدود دو سال پیش در این زمین که مساحتی نزدیک به130 هکتار دارد،با هزینه ای بالغ بر 250 میلیارد تومانی( ارزی و ریالی) استارت کارخانه تولید میل گرد از سایز 8 تا 32 با بهترین دستگاهها و امکانات زده شد و با کمک همکاران و متخصصان و مسئولین شهرستان بردسیر، جمعه این هفته شاهد افتتاح این کارخانه به دست ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت خواهیم بود.
مهندس عباسلو افزود: از نظر اقتصادی احداث این کارخانه در بردسیر و حمل شمش های 12 متری فولادی از سیرجان به بردسیر جهت تبدیل به میلگرد اقتصای نبود و بهتر بود این کارخانه در مجاورت کارخانه تولید شمش احداث شود اما با توجه به سیاست های شرکت و دولت محترم، تصمیم بر این شد که این کارخانه در بردسیر احداث شود تا ضمن کمک به حل قسمتی از معضل بیکاری در این شهرستان، به رشد و پیشرفت کمی و کیفی بردسیر هم کمک شود.
مدیر عامل جهان فولاد اضافه کرد: پروژه اول در سال 93 که کارخانه احیام مستقیم شهید الله دادی سیرجان جهت تولید آهن اسفنجی بود به مرحله بهره برداری رسید و امسال هم و در ایام مبارک دهه فجر، افتتاح کارخانه نورد بردسیر را خواهیم داشت و امیدواریم در سال 97 نیز با کمک یک شرکت ایتالیایی شاهد به بهره برداری رسیدن کارخانه ذوب و ریخته گری باشیم و بتواند این کارخانه ها را تغذیه کند. این پروژه اولین ال سی 100 میلیون یورویی دولت پس از برجام خواهد بود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید میل گرد از بیلت (شمش آهن) در این کارخانه انجام می شود و هیچ آلودگی محیطی زیستی به دنبال ندارد، تمامی مجوزها برای احداث آن اخذ شده ضمن اینکه هزینه احداث و تجهیز این کارخانه تمامی از محل فروش محصول کارخانه احیا سیرجان ( آهن اسفنجی ) و سرمایه گذاری تامین گردیده است.
مهندس مستقیمی، معاون مالی و پشتیبانی جهان فولاد سیرجان نیز گفت: یکی از سیاست های این شرکت جذب نیروهای بومی بردسیر بوده و بر همین اساس تاکنون نزدیک به 250 نفر در این سایت مشغول بکار شده اند که اکثر آنها از مردم خوب بردسیر هستند و تنها نیروهای که شاید از غیر بردسیر اما از داخل استان بکار گرفتیم، در قسمت های تخصصی است.
وی ادامه داد: علیرغم تمامی مشکلاتی که ما در این محل داریم، تا کنون مقاومت کرده ایم و غیر از مردم همین منطقه، کسی را استخدام نکرده ایم، حتی در بخش تولید قطعات و تامین مواد اولیه و تجهیزات و امیدواریم بتوانیم با همین افراد و نیروهای بومی و از محل فروش محصولات این سایت، زمینه را برای توسعه جهان فولاد را فراهم کنیم.
میر محمدی رئیس دفتر مدیر عامل و روابط عمومی جهان فولاد بردسیر نیز در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مهندس عباسلو و سایر همکاران وی، خلاصه ای از برنامه های افتتاحیه را برشمرد و گفت: عصر جمعه و همزمان با 22 بهمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با حضور ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و وزیر صنایع، این سایت افتتاح و به مرحله بهره برداری می رسد ضمن اینکه در کنار این افتتاحیه برنامه های جانبی و زیادی برای معرفی بهتر شهرستان بردسیر تدارک دیده ایم.
وی در پایان از فرمانداری و مرکز آموزش فنی حرفه ای بردسیر که امکانات آموزش نیروهای این کارخانه را مهیا کردند تشکر کرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *