پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حجت‌الاسلام ربانی سخنگوی شورای شهر : شورای شهر ننگ تخریب خانه شهر را به دوش نمی گیرد

حجت‌الاسلام ربانی سخنگوی شورای شهر : شورای شهر ننگ تخریب خانه شهر را به دوش نمی گیرد





۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۳۶

حجت‌الاسلام ربانی سخنگوی شورای شهر :
شورای شهر ننگ تخریب خانه شهر را به دوش نمی گیرد

زهره امینی زاده
به گفته سخنگوی شورای شهر اعضای این شورا با تخریب خانه شهر مخالفند، زیرا معتقد هستند که این خانه با پول مردم ساخته شده است. شورا نمی تواند با این طرح همراه و به خواست مردم بی‌تفاوت باشد. حجت الاسلام محمد ربانی در گفتگو با ایسنا درباره تعیین بازه زمانی برای تخریب خانه شهر می گوید از مدتها قبل بحث تخریب خانه شهر در شورای شهر مطرح است، به دلیل اینکه خانه شهر در جلوی ساختمان جدید استانداری قرار دارد. به این بهانه دوستان بحث را در شورا مطرح کرده و پیشنهاد دادند که خانه شهر خراب شود. سخنگوی شورای شهر کرمان از مخالفت قریب به اتفاق اعضای شورای کنونی با تخریب خانه شهر خبر داد و افزود یکی از دلایل مخالفت اینکه خانه با پول مردم ساخته شده و مالک آن در اصل مردم هستند. به طور قطع آنها حاضربه نابودی آن چیزی که سرمایه گذاری کرده اند، نیستند. به گفته ربانی بحث خراب شدن خانه شهر از شورای سوم مطرح بوده و شهرداران قبلی هم دخیل هستند. وی افزود: « انتظار و توقع عمومی مردم کرمان مبنی بر تخریب خانه شهر نیست. در صورتی که این اقدام صورت بگیرد، با بهت و تعجب مردم مواجه می شویم. قطعا اگر شورا و شهرداری بخواهند زیر بار تخریب خانه شهر بروند، مردم ما را زیر سئوال می‌برند و ما پاسخی برای توقع و انتظار مردم نداریم».
او با اشاره به اینکه ساختمان خانه شهر دارای بنای شکیل و چشم انداز خوبی است و ۷۰ سال از عمر این ساختمان می‌گذرد، افزود که بهتر است حرف ها از طریق رسانه منتقل نشود. مایلیم استاندار و معاونانش بحث خانه شهر و میدان شهداء را رو در رو مطرح کرده و از کارشناسان نظر بخواهند. ربانی می گوید چطور است که آقای استاندار مرمت و بازسازی باغ فتح آباد را که مخروبه شده بود، با سرمایه گذاری میلیاردی پیگیری و احیاء می کنند؟ اما اصرار دارند که خانه شهر را که در ذهن مردم بنای جذاب و با سابقه ای است، خراب کنند؟
سخنگوی شورا تصریح کرد که به عنوان شورای شهر در ایام باقی مانده از عمر شورا صلاح نمی دانیم زیر بار تخریب خانه شهر برویم، زیرا مردم انتظار آن را ندارند. شورای دوره چهارم ننگ تخریب خانه شهر را به دوش نمی گیرد. وی افزود:«از سوی دیگر هنوز یک تا دو سال به بهره برداری از ساختمان استانداری مانده و بنده به اصرار دوستان به تخریب خانه شهر در این موقعیت شک دارم و می گویم چه اصراری است که اکنون این مصوبه را داشته و تن به تخریب خانه شهر دهیم؟» سخنگوی شورای شهر کرمان با اشاره به نامه معاونت عمرانی استانداری برای شورا و مهلت ۲۰روزه برای تخریب خانه شهر گفته:« قرار بود پولی به حساب شهرداری واریز شود، نه پولی که در قبال تخریب خانه شهر و احداث جای جدید. بلکه مقرر شده بود، از اعتبارت دولتی مبلغ ۵ میلیارد تومان واریز و شهرداری آن را برای پل سیدی هزینه کند که جلوی این پول گرفته شده و به شکلی می خواهند از شورا باج خواهی کرده و در قبال این ۵ میلیارد تومان شورا زیر بار تخریب خانه شهر برود که بعید می‌‌دانم این اتفاق در این دوره شورا بیفتد.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *