پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۲۲

گزارش تکان‌دهنده از فروش دختران نوجوان به شیوخ ثروتمند
ایران آنلاین نوشت: «بیگم» یکی از هزارن دختری است که قربانی فقر خانوادگی خود در هند شده است. روزانه هزاران دختر هندی کم سن و سال توسط اعضای خانواده خود به توریست-ها فروخته می شوند تا با پول فروش آنها خانواده شان بتوانند از پس هزینه های خورد و خوراک دیگر کودکان خانواده برآیند .بنا بر آمارهای انجام شده بسیاری از دختران هندی در منطقه حیدرآباد و روستاهای این کشور در سنین کم به گردشگران فروخته می شوند . «بیگم» یکی از این دختران است که در سن 12 سالگی به مردی عمانی و 70 ساله فروخته شده و مجبور به زندگی در کنار این مرد شده است. در مقابل هر اعتراض بیگم شوهر 70 ساله اش به او متذکر شده که در قبال بیگم به خانواده او پول زیادی پرداخت کرده و وی مجبور به اطاعت از این مرد است.
پلیس هند نیز تائید کرده که روزانه صدها دختر هندی به همین شیوه در هند خرید و فروش می شوند. اغلب خریداران گردشگرانی مسن و متول هستند که قادرند هزینه خرید دختران را پرداخت کنند. از سوی دیگر مادر بیگم پس از انتشار این خبر به خبرنگاران بیان کرده که شوهرش مردی الکلی بوده و او قادر نبوده تا هزینه خانواده خود را با 3 کودک تامین کند به همین دلیل مجبور به فروش بیگم شده است. وی بیان کرده که هنگام فروش دخترش به شدت ناراحت بوده اما چاره ای جز انجام این کار نداشته است. کارشناسان مسائل اجتماعی که از روند رو به افزایش این حوادث بسیار نگران هستند ریشه اصلی چنین رفتارهایی را فقر و بی توجهی مسئولان حکومتی به شرایط زندگی قشر فقیر جامعه عنوان کرده ا ند .

سهم زنان در اعتیاد چقدر است؟
ایسنا نوشت: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا توضیحاتی را درباره اعتیاد در زنان و تعداد این زنان معتاد ارائه کرد. سردار مسعود زاهدیان درباره آمار زنان معتاد و اینکه گفته می شود تعداد این افراد در حال افزایش است، گفت: درباره اینکه زنان درگیر مساله اعتیاد و مواد مخدر شده اند باید بگویم که آمارها نسبت به سنوات گذشته تغییرات مختصری داشته و روند افزایشی را نشان می دهد.
وی افزود: اما اگر بخواهیم این آمارها را نسبت به تعداد معتادان مقایسه کنیم تعدادشان تعداد بالایی نیست و در صورتی که سازمان های پیشگیری کننده و سازمان‌های کاهش آسیب به درستی عمل کنند این بخش قابل کنترل است. رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا، درباره اعلام تعداد دقیق این افراد و نرخ اعتیاد در گروه های دیگر نیز اظهارکرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال انجام بررسی‌هایی است و تا زمان انجام کامل این تحقیقات و انتشار نتایج آن، این آمارقابل استناد نیست. زاهدایان تاکید کرد که برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باید آموزش هایی به شهروندان داده شود و آموزش به دانش آموزان در مدارس نیز افزایش یابد و آموزش‌هایی نیز به اولیاء و مربیان داده شود. به گفته وی، پلیس در راستای ارائه آموزش‌ها برنامه‌هایی دارد که بسیاری از آنها اجرایی شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *