پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جزئیات امدادرسانی بی وقفه در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی ۴ روز گذشته امدادرسانی به ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن از هموطنان متاثر از برف و کولاک

جزئیات امدادرسانی بی وقفه در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی ۴ روز گذشته امدادرسانی به ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن از هموطنان متاثر از برف و کولاک





۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۲۰

جزئیات امدادرسانی بی وقفه در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی ۴ روز گذشته
امدادرسانی به ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن از هموطنان متاثر
از برف و کولاک

به گزارش جمعیت هلال احمر؛ مرتضی سلیمی با اعلام جزئیات امداد و نجات در برف و کولاک ۲۹ استان کشور به جز استان های سیستان و بلوچستان و همدان از ۱۲ بهمن تا ساعت ۶ صبح روز ۱۶ بهمن ماه گفت: امدادگران هلال احمر در این مدت در۲۱۷شهر، روستا و محور برف گیر در حال امدادرسانی بودند که طی این عملیات ها به ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن امدادرسانی شد و ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.
وی با اشاره به امدادرسانی در ۲۱۷ شهر، روستا و محور برف گیر خاطر نشان کرد: انتقال ۸ زن باردار، ۴۱ مصدوم به مراکز درمانی و ارایه خدمت سرپایی به ۳۸ نفر در این مدت انجام شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به رهاسازی ۳ هزار و ۶۸۵ خودرو از برف، از توزیع ۷ هزار و ۸۰۰ تخته پتو، ۶ هزار و ۶۸۰ بسته غذایی، ۳۶۵ کیلوگرم خرما، ۸ هزار و ۳۰۰ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۷۰۰ قرص نان، ۲ هزار و ۸۰۰ بطری آب معدنی و ۲ هزار و ۶۰ بسته بیسکوییت میان متاثران از برف و کولاک سراسر کشور در این مدت خبر داد.
سلیمی به حضور ۴۵۲ تیم امدادی شامل یک هزار و ۶۶۳ امدادگر و نجاتگر در عملیات برف و کولاک در استان های کشور اشاره کرد و از نجات ۳ نفر از هموطنان در سقوط بهمن در آبعلی و مهاباد خبر داد.
وی افزود: امدادرسانی در ۱۳ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، فارس، مازندران و هرمزگان ادامه دارد.
امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی
۵ استان کشور
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در ۵ استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی، فارس و هرمزگان از ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه گفت: امدادگران هلال احمر در این مدت در ۲۵ شهر و روستا و ۱۱شهرستان دلگان، سراوان، زابلی، سیب و سوران، خاش، ایرانشهر، بیرجند، نهبندان، نیشابور، داراب و جاسک که از سیل و آبگرفتگی متاثر بودند، خدمات امدادی ارائه دادند.
سلیمی با بیان اینکه در این مدت به ۳۵۷ تن از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی، امدادرسانی شده است، گفت: در این مدت ۲۳۹ نفر اسکان اضطراری داده شدند و نجاتگران، جان ۳ نفر را که در شهرستان جاسک بر اثر سقوط دو خودرو به رودخانه کوئیک در خطر بود، نجات دادند.
وی با اشاره به اینکه ۴۱ تیم امدادی شامل ۱۶۳ امدادگر و نجاتگر در این عملیات مشارکت داشتند، از برپایی ۵۰ دستگاه چادر و توزیع ۳۰۰ تخته پتو، ۶۰ تخته موکت، ۵۶۰ کیلوگرم نایلون، ۸۰ شعله والور و فانوس، یک هزار و ۱۰۰ قوطی کنسروجات، ۴۰۰ کیلوگرم در میان متاثران از سیل و آبگرفتگی در ۵ استان کشور خبر داد. لازم به ذکر است که امدادرسانی در سیستان ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران خبر داد

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

کیفیت قابل قبول هوای تهران

کیفیت قابل قبول هوای تهران

سکوت مرگبار طبیعت

دانشمندان هشدار می‌دهند

سکوت مرگبار طبیعت

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

بعد از گذشت چند هفته از تخلیهٔ ضایعات نفتی در محدودهٔ دیلم و گناوه، هنوز عاملان آن معرفی نشده‌اند

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

رکوردشکنی اقلیمی

بارش‌های برق‌آسا و وقوع سیلاب در ایران و کشورهای حاشیه دریای عمان خسارت‌بار بوده است

رکوردشکنی اقلیمی

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

گفت‌وگو با مهدی تیموری رئیس سابق پارک ملی گلستان پس از ۲۶ سال تجربهٔ حفاظت در زیستگاه‌ها

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

ادامۀ نگرانی از  کاشت حرا در سواحل گِلی

کارشناسان دربارهٔ پیامدهای حراکاری بر زیستگاه‌های جنوب کشور هشدار می‌دهند

ادامۀ نگرانی از کاشت حرا در سواحل گِلی

۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قلمرو فرسایش آبی است

۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قلمرو فرسایش آبی است

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *