پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۱۸

یک کشته در آتش ضایعات پلاستیکی
در سیرجان
فردی که طی سال‌ها ضایعات پلاستیک را جمع‌آوری و در منزل مسکونی در سیرجان نگهداری می‌کرد در آتش این پلاستیک‌ها سوخت و جان باخت.
مهدی فیروزآبادی مسؤول سازمان آتش‌نشانی سیرجان در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: این مرد 60 ساله که آپارتمانی را در خیابان مقداد اجاره کرده بود، کار روزانه‌اش جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی از سطح شهر بود که شب گذشته به علت سرد بودن هوا و روشن کردن گاز پیک‌نیک و گرم کردن خود به خواب رفته است.
وی ادامه داد: این گرما به پلاستیک‌های اطراف سرایت و در نتیجه دود و آتش نمایان و پس از اطلاع به آتش‌نشانی ماموران آتش‌نشانی آتش را مهار کردند و جسد وی را در کنار این مواد ضایعاتی کشف کردند. فیروزآبادی بیان داشت: این مرد در این مکان تنها زندگی می‌کرد و احتمالا قصد داشته مواد ضایعاتی را بفروشد و از این محل هشت کامیون ضایعات پلاستیکی توسط شهرداری جمع‌آوری و بیش از 100 میلیون ریال هم به ساختمان خسارت وارد شد.

هشدار به کشاورزان جنوب کرمان
باغداران وگلخانه داران در جنوب استان کرمان ، برای جلوگیری از سرمازدگی محصول تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،ستاد بحران و حوادث شهرستان جیرفت اعلام کرد : با توجه به برودت هوا و کاهش دما در این شهرستان ، سرما زدگی محصولات دور از انتظار نیست. با توجه به احتمال یخ زدگی و سرمازدگی محصول گلخانه داران سیستمهای گرمایشی گلخانه ها را روشن و سیستمهای آبیاری را هم فعال کنند.
ستاد حوادث شهرستان جیرفت همچنین از کشاورزان خواسته است تا از ساعت 2بامداد به بعد نسبت به آبیاری مزارع سیب زمینی اقدام کنند تا از خطر سرمازدگی جلوگیری شود.

بازار تاریخی کرمان در خطر آتش سوزی
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به خطر آتش سوزی در بازار تاریخی کرمان، از اضافه شدن 20 شیر هیدرانت آتش‌نشانی در بازار کرمان خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی عسکری گفت: در برخی مسیرهای بازار کرمان امکان ورود و خروج خودروهای آتش نشانی وجود نداشت که این مشکل نیز رفع شد. وی افزود: همچنین حدود ‌هزار و ۲۰۰ اخطاریه به بازاریان داده شده که از طریق فرمانداری و دادستانی پیگیری می شود. عسکری با بیان اینکه سیم کشی مغازه ها و انبارها در بازار کرمان استاندارد نیست اظهار داشت: غرفه های بازار حتی تجهیزات اولیه آتش نشانی را در اختیار ندارند و وضعیت انبارها نیز اسف بار است. وی با اشاره به خرید دستگاه های پرتال اطفاء حریق تصریح کرد: علاوه بر این، موتورهای آتش نشان نیز ساماندهی شده اند. وی پیشگیری از وقوع حوادث را مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید نکات ایمنی و اصول اولیه به خصوص در زمینه انبارداری مورد توجه قرار گیرد.
عسکری با اشاره به اخطارهای مداوم به برخی از واحدهای تجاری در بافت فرسوده شهر کرمان افزود: باید صاحبان این واحدها با عبرت از حادثه پلاسکو، امنیت این ساختمان‌ها را بالا ببرند تا خود و سایر شهروندان در معرض خطر قرار نگیرند.
وی در پایان تجهیز ساختمان‌ها با سیستم‌های اعلام و اطفای حریق، وجود راه‌های اضطراری فرار و وجود راه‌های دسترسی در مراکز مختلف را ضروری دانست.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *