پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۱۳

نماینده مجلس: گزارش قالیباف نتوانست نظر نمایندگان
را جلب کند
نماینده مردم تهران با انتقاد از گزارش شهردار تهران درباره حادثه پلاسکو گفت: حداقل انتظار نمایندگان مجلس عذر‌خواهی شهردار بود که متاسفانه آقای قالیباف عذر خواهی نکرد.
به گزارش انتخاب، پروانه سلحشوری با اشاره به گزارش شهردار تهران در مجلس‌شورای‌اسلامی در مورد ساختمان پلاسکو، گفت: قبل از ارایه گزارش توسط شهردار کمیسیون‌های عمران، بهداشت و اجتماعی وکمیته پیگیری حادثه ساختمان پلاسکو گزارش‌های خود را ارایه کردند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه گزارش قالیباف نتوانست نظر نمایندگان‌مجلس را جلب کند. اینکه ایشان اتفاق ساختمان پلاسکو را‌با حادثه یازده سپتامبر مقایسه کردند باعث تعجب ما شد. با تخریب این ساختمان شهر تا چند روز درگیر این حادثه بود. موقع سخنرانی قالیباف من با این حال که میکروفون‌ام وصل نبود با صدای بلند از شهردار پرسیدم اگر زلزله بیاید شما چه می‌کنید؟ او افزود: این اتفاق یک پیش‌آگهی بود که بسیار دل ما را به درد آورد و متوجه شدیم در مدیریت بحران‌های شهری با مشکل مواجه هستیم. متاسفانه گزارش شهردار هم نتوانست ما را امیدوار کند. نیروهای انسانی ارزشمند‌ترین دارایی ما هستند و باید از آنها حفاظت کنیم. نیروهای اگر آتش نشانی تجهیزات کافی داشتتند ممکن بود میزان تلفات تا این حد گسترده نباشد. سلحشور تشریح کرد: اگر یک فرد متخصص در راس سازمان آتش نشانی مدیریت می‌کرد این مشکلات پیش نمی‌آمد. باید افراد متخصص در حوزه‌های تخصصی فعالیت کنند. در هرکجای دنیا اگر این چنین اتفاقی می‌افتاد مسئولان استعفا می‌دادند. درست است ارگان‌های مختلفی در این قضیه مقصر هستند اما سهم شهرداری بیشتر از بقیه است.حداقل انتظار ما نمایندگان مجلس عذر‌خواهی شهردار بود که متاسفانه ایشان عذر خواهی نکرد.
وزیر اطلاعات: هوشمندی روحانی با روی کار آمدن ترامپ بیش از گذشته مشخص شده است
وزیر اطلاعات گفت: خدمت به مردم به خصوص مناطق محروم ادامه راه امام(ره) و اطاعت از رهبری است.
به گزارش انتخاب، حجت الاسلام محمود علوی پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح پروژه های گاز استان فارس تاکید کرد: خدمت به مردم به خصوص مناطق محروم جامعه ادامه دهنده هدف اول انقلاب، راه امام(ره) و اطاعت از رهبری است. وی ادامه داد: تلاش دولت یازدهم با توجه به مشکلات سنگین تحریم ها و کاهش درآمدها نیز در همین راستا است.
وزیر اطلاعات تاکید کرد: نعمت استقلال، نعمت اتکا به اراده و حق سربلندی، نعمت رهبر هوشمند و شایستهاز جمله مواردی است که باید شکرگذار باشیم. حجت الاسلام علوی تصریح کرد: دولت بی هیاهو که با خردورزی، تلاش می کند و مدیریت جهادی و بدون ادعا و منت گذاری بر مردم انجام می شود. وی افزود: هوشمندی روحانی با روی کار آمدن ترامپ بیش از گذشته مشخص شده است.
وزیر اطلاعات تاکید کرد: مسئولین وظیفه دارند که این نعمت های بزرگ خداوند را شکوفا و در اختیار مردم قرار دهند.
حجت الاسلام علوی یادآور شد: دولت یازدهم بر پایه تدبیر و بدون اعلام خستگی و با توجه به مشکلات تحریم راه را برای خدمت به مردم باز کرده است.
ورود شهروندان هفت کشور منع شده به آمریکا آزاد شد
اداره گمرک آمریکا گفته است کسانی که از هفته گذشته تحت تاثیر فرمان مهاجرت دونالد ترامپ، رئیس جمهوراین کشور قرارگرفته و امکان سفر به آمریکا را نداشتند، حال می‌توانند وارد این کشور شوند.
به گزارش انتخاب، این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاهی درشهر سیاتل واشنگتن موقتا دستور اجرایی آقای ترامپ را مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشوربه مدت سه ماه به آمریکا معلق کرد. این هفت کشورعبارتند از ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی. روز گذشته جمعه ۴ فوریه ( ۱۵ بهمن) قاضی جیمز روبارت علیه ادعای وکلای دولت رای داد. وکلای دولت ادعا کرده بودند که ایالت‌ها جایگاه حقوقی لازم را برای به چالش گرفتن فرمان اجرایی آقای ترامپ ندارند. این حکم درست یک هفته بعد ازامضای فرمان اجرایی آقای ترامپ صادر شده است. در پی صدور این حکم، کاخ سفید گفته است که علیه آن حکم درخواست تجدید نظر می‌دهد. کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای فرمان اجرایی دونالد ترامپ را «قانونمند و مناسب» خوانده است. در بیانیه آمده است:»فرمان اجرایی رئیس جمهور با هدف محافظت از کشور(آمریکا) صورت گرفته و او صلاحیت و مسئولیت قانونی برای حفاظت از مردم آمریکا را دارد.»
در پی صدور این حکم اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به خطوط هوایی گفته است مسافران این هفت کشور را به مقصد آمریکا سوار کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *