پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان : موضوع آزاداندیشی دینی مدیون معمار فقید دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی است

آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان : موضوع آزاداندیشی دینی مدیون معمار فقید دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی است





۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۱۰

آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان :
موضوع آزاداندیشی دینی
مدیون معمار فقید دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی است

دوره آموزشی دانش افزایی با موضوع آزاد اندیشی دینی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان به میزبانی واحد کرمان برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومی، دکتر بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در دوره آموزشی دانش افزایی با موضوع آزاد اندیشی دینی اظهار کرد: «موضوع آزاداندیشی دینی مدیون معمار فقید دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی است. دبیر هیات امنای استان کرمان گفت: «باتوجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر شکل گیری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه هاو تقویت مبانی فکری و دینی جوانان و فرهیختگان، در دانشگاه آزاد اسلامی هم با هدایت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، شورای عالی آزاد اندیشی شکل گرفت تا از قابلیت دانشگاه آزاد اسلامی برای برداشتن قدم های موثر در این زمینه استفاده شود.
آل طه با تاکید بر این موضوع که آشنایی بیش از پیش جوانان با دین بسیار حائز اهمیت است، گفت: آزاداندیشی دینی پویایی اسلام را تبیین کرده و خصوصا به جوانان نشان دهد در دنیای امروز و گفتمان مدرن موجود در دنیا ، دین می تواند کارکرد موثری داشته باشد.
این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای همکاران ما در دانشگاه که با جوانان در تعامل هستیم می طلبد که سطح اگاهی خود از دین را تقویت کنیم. آل طه گفت: هرچه آگاهی همه اعضای هیات علمی و اساتید از دین افزایش پیدا کند به مراتب تاثیر بیشتری بر جوانان خواهد گذاشت و نسل جوان معتقدتری در آینده خواهیم داشت و این یک فرصت مغتنم برای همه ما خواهد بود.
در ادامه حجت الاسلام دکتر امیرعلی لطفی دبیر شورای عالی آزاد اندیشی دینی اذعان کرد: آزاداندیشی و گفتگوی آزاد و تضارب آراءِ صاحبان اندیشه و قلم، توصیه هوشمندانه و راهبردی مقام معظم رهبری است.
لطفی افزود: این مقوله در سال 81 از سوی معظم له مطرح شد و ایشان از آن تاریخ تا به امروز مکرر آن را مطالبه می کنند اما هنوز نهادهای متولی علم و فرهنگ، جامعه علمی و شخصیت های فرهیخته دانشگاهی و حوزوی این مسأله را در اولویت کاری خود قرار نداده اند.
لطفی تصریح کرد: تاکنون برای ترویج و نهادینه شدن این ضرورت بنیادی و راهبردی برای نظام و انقلاب اسلامی تلاش های مؤثر و برنامه ریزی شده ای انجام نشده است. این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمۀ الله علیه، با الهام از فرهنگ قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) معتقد بود آزاداندیشی که مقام معظم رهبری مطالبه می کنند، منطق اسلام برای فرزانگی و وارستگی انسان و جامعه است.
وی گفت:آیت الله هاشمی رفسنجانی آزاد اندیشی دینی را منطق تبیین و دفاع از اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی می دانستند.
لطفی اظهار کرد: براساس همین اعتقاد، پس از فراهم شدن شرایط مساعد در دانشگاه آزاد اسلامی، از اردیبهشت 93 تصمیم گرفته شد با عزمی راسخ و تلاش های مضاعف، دانشگاه را پیشرو و الگوی تحقق منویات رهبری در مسأله آزاد اندیشی دینی قرار گیرد. وی تاکید کرد: بحمد ا… با رهنمودها و پیگیری های حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و با اهتمام و حمایت های ریاست محترم دکتر میرزاده دانشگاه آزاد اسلامی و معاونین دانشگاه طی دوسال زیر ساخت های اساسی مسأله آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی پی ریزی شد.
لطفی اذعان کرد: آزاداندیشی دینی در شرف تبدیل شدن به یک ارزش مبنا و گفتمان علمی در بین اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی با اشاره به این موضوع که تصمیمات مقام معظم رهبری همیشه خصوصا در شرایط حساس، حکیمانه، هوشمندانه، استراتژیک و راهگشا بوده تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که پس از ارتحال جانکاه و فقدان یار دیرینه خود، با صدور حکمی به موقع،شخصیتی عالم و فرزانه و هوشمند و کاردان در سطح ملی و بین المللی همچون جناب آقای دکتر ولایتی را سکان دار این شجره طوبی قرار می دهند.
این استاد دانشگاه افزود: دکتر ولایتی شخصیتی است که می تواند همانند حضرت آیت الله هاشمی آینده روشن و اطمینان بخشی را برای دانشگاه رقم بزند و پویایی، بالندگی و پیشروی دانشگاه آزاد را افزون بر گذشته تضمین نموده و توسعه بدهد.
همچنین در این دوره آموزشی حجت الاسلام و المسلمین دکتر امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در قرآن کریم آمده است که بشارت برای افرادی خواهد بود که دیدگاه ها و نظریات را با دل و جان و بدون پیش داوری دریافت می کنند.
علیمرادی افزود: اگر شخصی قدرت ارزیابی مسائل را نداشته باشد قطعا نمی تواند دیدگاه مناسب را انتخاب کنند و دچار خودخواهی در عمل و اندیشه خواهند شد. وی گفت: موجب مسرت است که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به همت مسئولان و اساتید به پیشنهاد مقام معظم رهبری در رابطه با راه اندازی کرسی های آزاداندیشی لبیک گفتند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان تصریح کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی میدان رقابت اندیشه های مختلف است. علیمرادی با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری پیرامون عدم توجه به برگزاری کرسی های آزاداندیشی افزود: باعث افتخار است که دبیرخانه کرسی های آزاداندیشی به همت مسئولان در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است.
گفتنی است دوره آموزشی دانش افزایی با موضوع آزاد اندیشی دینی به مدت یک روز وبا حضور اعضای هیات علمی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نگرانی‌های به‌جا مانده از «فوکوشیما»

سیزده سال پیش از فاجعهٔ انفجار نیروگاه اتمی، ژاپن فاضلاب آلوده به رادیواکتیو را به اقیانوس می‌ریزد

نگرانی‌های به‌جا مانده از «فوکوشیما»

مراقب رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید باشیم

مراقب رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید باشیم

تعهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آلودگی در پارس جنوبی تا شهریور ۱۴۰۳

تعهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آلودگی در پارس جنوبی تا شهریور ۱۴۰۳

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

آلودگی رودخانه ارس به زودی برطرف می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل گارگروه مشترک ایران و ارمنستان مطرح کرد:

آلودگی رودخانه ارس به زودی برطرف می‌شود

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد:

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

دادستانی به آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورهای همسایه ورود کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی رودخانه ارس

دادستانی به آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورهای همسایه ورود کند

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

توضیحات سازمان انرژی اتمی درباره آلودگی رادیواکتیو رودخانه ارس

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو تصویب شد

تصمیمات محیط زیستی دولت برای تحقق هوای پاک:

آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو تصویب شد

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *