سایت خبری پیام ما آنلاین | مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد کرمان میزبان کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد کرمان میزبان کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران





۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۰۷

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد
کرمان میزبان کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در تاریخ 16 و 17 بهمن ماه جاری در شهر کرمان برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ «محمود وفایی» با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به اهمیت برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران و به منظور بازشناسی تاریخ و شهرسازی استانها، با همکاری مراکز علمی و دانشگاهها و سایر نهادها، کنگره های استانی پیش از کنگره ملی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: براین اساس کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در روزهای 16 و 17 بهمن ماه جاری در شهر کرمان برپا می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در روز 16 بهمن ماه جاری کارگاه های تخصصی در دو نوبت صبح و عصر در محل هتل پارس کرمان برپا می شود، افزود: صبح روز 17 بهمن ماه جاری نیز همایش اصلی کنگره با حضور دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و هوشنگ مرادی کرمانی در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار می شود که در نوبت عصر برگزاری پنل های تخصصی در محل هتل پارس کرمان پایان بخش این کنگره دو روزه است.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ظرفیت های ارزشمند تاریخی، فرهنگی و گردشگری است، اظهار کرد: باید از ظرفیت های تاریخی و گردشگری استان در مسیر توسعه استان و جذب هرچه بیشتر گردشگر استفاده شود.
وفایی با تاکید بر اینکه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمان در هشت محور تعیین شده است، بیان کرد: محورهایی که از سوی کنگره ملی معرفی شده حوزه های فرهنگی-طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی – منظر فرهنگی و شهری تاریخی – سازه در تاریخ معماری و شهرسازی – باستان شناسی، معماری و شهر سازی – میراث معماری و شهرسازی مدرن-میراث آب و کشاورزی – میراث فرهنگی ناملموس – راه های فرهنگی و عناصر وابسته و … می باشد .
وفایی افزود: مقالات ارسالی به این کنگره بعنوان کتاب مجموعه مقالات کنگره معماری و شهرسازی چاپ می شود ومقالات برگزیده به کنگره ملی ارسال خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: هیات علمی این کنگره با همکاری دانشگاه های باهنر و آزاد اسلامی کرمان و هیات اجرایی نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی استان راه اندازی شده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *