پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۵۹

پاسخ ظریف به ترامپ: ایران تحت تاثیر تهدیدات
قرار نمی گیرد
انتخاب نوشت: رئیس جمهور آمریکا در سه روز اخیر تاکنون چندین پیام خطاب به ایران در توییتر منتشر کرده است. دونالد ترامپ در تازه ترین توییت خود آورده است: «ایران با آتش بازی می‌کند. آنها قدر مهربانی که اوباما با آنها داشت را نمی دانند. من آنطور نیستم».
در واکنش به این توییت، محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در توئیتی نوشت: «ایران از تهدیدات متاثر نمی‌شود، ما امنیت را از شهروندان‌مان می‌گیریم. هرگز آغاز کننده جنگی نخواهیم بود، اما می‌توانیم به تمام ابزار دفاعی‌مان تکیه کنیم.» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در توییتر ادعا کرد: ایران به سرعت در حال در اختیار گرفتن قسمت های بیشتری از عراق است. وی همچنین در توییت دیگری مدعی شد: ایران داشت نفس‌های آخر را می‌کشید و در حال فروپاشی بود تا اینکه آمریکا با طناب نجاتی در قالب توافق هسته‌ای به مددش رسید: 150 میلیارد دلار
مرضیه وحید دستجردی: با خانواده سعیدحجاریان
رفت‌وآمد داریم
24 آنلاین نوشت:مرضیه وحیددستجردی در برنامه «دستخط» شبکه ۵ سیما ،دکتر وجیهه مرصوصی همسر سعیدحجاریان را دوست ۴۰ساله خود خواند. در این برنامه، وجیهه مرصوصی بخشی از ویژگی های وحید دستجردی را برشمرد و از جمله بر ساده زیستی او تاکید کرد. مجری برنامه از او پرسید آیا با خانواده حجاریان رفت وآمد دارید؟ وی پاسخ مثبت داد . در ادامه مجری از او پرسید آیا در این دیدارهای خانوادگی بحث سیاسی هم می کنید؟ دکتروحید ضمن پاسخ مثبت گفت هرکدام دیدگاه های خود را داریم ضمن اینکه دوستی۴۰ساله با اختلاف نظرهای سیاسی از بین نمی رود. وحید دستجردی در این برنامه در پاسخ به این سوال که بعد از رای نیاوردن در انتخابات مجلس،داوطلب احراز پست دیگری نیستید پاسخ منفی داد. وی افزود در دوره وزارت کم سختی نکشیدم و هم اکنون هم روزی یک مشت قرص می خورم. وحیددستجردی ضمن تشکر از حسن روحانی برای ۵-۶برابر کردن بودجه بخش درمان و بهداشت در دولت یازدهم،اظهار کرد نظارت دقیقی برای هزینه کرد این بودجه وجود ندارد.
ممنوعیت نام بردن از آیت‌الله هاشمی در سیما؟
جماران نوشت: غلامعلی رجایی مشاور مرحوم آیت الله هاشمی در یادداشتی از ممنوعیت بردن نام هاشمی در سیما یاد کرده است. در بخشی از این یادداشت تلگرامی آمده است: دیشب حدود ساعت یازده شب پس ازسخنرانی که به محضرعارفی شتافتم بعضی از دوستان همدل به سراغم آمدند و با تعجب گفتند هنوزچهلم آیت الله هاشمی تمام نشده است که صدا و سیما حتی ازبردن نام ایشان هم ابا می کند.پرسیدم: مگرچه شده است؟ گفتند: دراخبارساعت 14 دیروز سیما، وقتی گوینده خبر می خواند که در دوازدهم بهمن ماه رهبری به رسم همه ساله بر سر مزار امام حاضر شد درادامه گفت رهبری همچنین بر مزار رییس فقید مجمع تشخیص حاضر شد و درعبارتی معنادار بدون آنکه بگوید رهبری بر مزار دوست شصت ساله اش قرآن خواند افزود: و برای ایشان ازخداوند طلب عفو کرد!
احمد حکیمی پور : شورای شهر یکشنبه درباره استیضاح قالیباف تصمیم می گیرد
دیده بان ایران نوشت: احمد حکیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سئوال که آیا شورای شهر در خصوص حادثه پلاسکو شهردار تهران را استیضاح می کند یا خیر، گفت: باید کمک شود تا حقیقت کشف شود اینکه استیضاح شود یا خیر یک فرآیند طولانی است. وی ادامه داد: سؤالاتی در خصوص حادثه پلاسکو از شهردار تهران داریم که قرار است در روز یکشنبه شهردار در جلسه علنی با سؤالات ما پاسخ دهد، تصمیم گیری در خصوص استیضاح به پاسخ شهردار بستگی دارد و چنانچه اعضا از پاسخ قانع نشوند هر عضو می‌تواند طبق قانون پیگیر استیضاح باشد.
جدیدترین پستی که روحانی در اینستاگرامش منتشر کرد
خبرآنلاین نوشت: حسن روحانی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفت.متن این پیام به شرح زیر است؛ دستان پرتلاش و نگاه مهربان و بیدارتان، شفابخش، و بردباری‌تان ستودنی ست. ‌ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار مبارک.
تاکید عارف بر غیرسیاسی بودن ترکیب اعضای شوراهای شهر
باشگاه خبرنگارن جوان نوشت: رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: چهره‌های برجسته کارشناس و فنی باید کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند. محمدرضا عارف با تاکید بر ضرورت اصلاح ترکیب شوراهای شهر و روستا وغیرسیاسی و تخصصی شدن آنها، گفت: چهره‌هایی که به دنبال فعالیت‌های سیاسی هستند باید از حضور در شوراها امتناع ورزند. محمدرضا عارف با اشاره به فعالیت های شوراهای شهر و روستا گفت: شوراها پارلمان محلی تلقی می‌شوند که وظیفه آنها پیگیری مسائل محل، شهر، شهرستان و روستاها است؛ بر این اساس جهت‌گیری اصلی آنها نباید سیاسی باشد، این همان اصلی است که برای پنجمین دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا دنبال خواهیم کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهت‌گیری مذکور را در ارائه لیست مورد نظر قرار خواهیم داد، افزود: کاندیدای موردنظر ما بر اساس شاخص‌های کیفی معرفی می شوند که در این شاخص‌ها جهت‌گیری اصلی و تاکید بر تخصص است، البته در عین حال بر ملاحظات اجتماعی نیز توجه خواهیم کرد. رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تهران اولویت مسائل اجتماعی و فرهنگی بیش از سایر موضوعات است؛ بنابراین افرادی باید کاندیدای پنجمین دوره از شوراهای اسلامی شهر تهران شوند که بتوانند مسائل در این حوزه ها را پیگیری کنند.
ارجاع نامه حسین فریدون به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان
تسنیم نوشت: عضو هیئت‌رئیسه مجلس از ارجاع نامه حسین فریدون به رئیس مجلس به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس برای بررسی خبر داد. اکبر رنجبرزاده از ارجاع نامه حسین فریدون به رئیس مجلس درباره رد ادعاهای نمایندگان مبنی بر اتهامات وارده به وی در موضوع مفاسد اقتصادی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد و گفت: در نامه‌ای که برادر رئیس جمهور به مجلس واصل داشته، اعلام شده ادعاهای نمایندگان باید در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود. عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اعلام اینکه برخی از اعضای هیئت‌رئیسه مجلس مخالف قرائت نامه برادر رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس بودند، اظهار داشت: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، باید بخشی از نامه برادر رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس قرائت می‌شد که این‌کار صورت گرفت.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *