پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هشدار سیدحسن خمینی: اگر حضور مردم و اعتماد به دین کمرنگ شود پایه و اساس نظام از بین می‌رود

هشدار سیدحسن خمینی: اگر حضور مردم و اعتماد به دین کمرنگ شود پایه و اساس نظام از بین می‌رود





۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۵۹

هشدار سیدحسن خمینی:
اگر حضور مردم و اعتماد به دین کمرنگ شود
پایه و اساس نظام از بین می‌رود

یادگار گرامی امام با تأکید بر «حضور مردم» و «اعتماد به دین» به عنوان دو سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران، هشدار داد: اگر این دو عامل به هر دلیلی و با هر تنگ نظری کمرنگ شود، پایه و اساس نظام اسلامی از بین می رود. به گزارش جماران حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار اعضای شورای عالی استانها، اظهار کرد: دوست و دشمن بر این نکته اعتراف دارند که خواسته اکثریت کم نظیری از مردم ایران در دوران مبارزات، نفی استبداد ستم شاهی و روی کار آوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
وی با اشاره به «امام خمینی» و «مردم» به عنوان دو قهرمان انقلاب اسلامی ایران، افزود: امام مورد قبول همه مردم بود، به گونه ای که برخلاف دیگر انقلاب ها، گروه های متضادی که مبارزه می کردند، در بازه زمانی یکسال منتهی به پیروزی لحظه ای در دل و زبان خویش نسبت به رهبری امام تردیدی نداشتند و همه جامعه آن روز پذیرفته بود که آنچه محقق می شود نتیجه یک رهبری مورد وفاق اقوام، گروهها، مذاهب و طبقات مختلف جامعه است. یادگار امام با تأکید بر اینکه قهرمان دوم این انقلاب مردم بودند که کار بسیار بزرگی انجام دادند، تصریح کرد: انقلاب ما دوره زمانی کوتاهی داشت هم خشونت و کشتار بسیار کمی را در قیاس با انقلاب های دوران جنگ سرد و قبل آن داشت؛ انقلابی که شعار آن «گل در مقابل گلوله» بود.
وی علت ناتوانی رژیم پهلوی در مقابله با مردم را فراگیر بودن انقلاب ذکر کرد و گفت: حرکت های دیگر در دنیا بیش از آنکه انقلاب باشد یک سری جنگ های چریکی بودند که در آنها مردم اگر همدل هم بودند، اما همراه و هم زبان نبودند.سید حسن خمینی یادآور شد: اگر آغاز انقلاب اسلامی را از دی 1356 در نظر بگیریم و نقطه اوج آن را شهریور ماه 57 بدانیم، مجموع جریان 13 ماه و اوج آن حدود 5 ماه بوده است. اما در سایر کشورها بعضا تا دهه ها یک انقلاب به طول انجامیده است. علت این امر آن است که در آن انقلاب ها همه مردم در میان نبودند؛ اما در انقلاب اسلامی ایران همه بودند و با همه نمی توان جنگید.
وی در همین زمینه افزود: استراتژی بزرگ امام در انقلاب این بود که ایشان گفتند با ارتش درگیر نشوید، زیرا فرزندان همین مردم هستند. وی با بیان اینکه به دلیل حضور مردم رژیم پهلوی توانایی اعمال خشونت و ضربه زدن به انقلاب را نداشت، تأکید کرد: انقلاب اسلامی دردست یک حزب و تشکیلات نبود که با قطع بخشی از آن تشکل، بقیه آن هم قطع شود.
وی «اعتماد مردم به دین و مرجعیت» را ازعوامل مهم شکل گیری وحدت مردم خواند و اظهار کرد: یکی از جلوه های اعتماد مردم که سرمایه اصلی نظام است شوراهاست و اکنون که انتخابات شوراها در پیش است، باید نسبت به این امر حساسیت داشته باشیم که مردم باید در تمام لحظه های زندگی احساس کنند سیاست ها و تصمیمات جامعه از صدر تا ذیل متعلق به آنهاست.جمهورى اسلامى بى حضور و اعتماد مردم بى معناست همانطور که بى ارزشهاى دینى از معنى تهى مى شود. سید حسن خمینی، اعتماد مردم به دین و توانایی مشکل گشایی آن و امکان اداره جامعه نسبت به رقبا را دیگر امری دانست که باید نسبت به آن حساسیت داشته باشیم و تأکید کرد: باید با کار و تلاش بیشتر برای این هدف تلاش کنیم.
وی با تأکید بر اینکه اگر خدای نکرده اعتماد مردم بشکند، آن پایه و اساسی که انقلاب را به راحتی به پیروزی رساند از بین رفته است، هشدار داد: اگر حضور مردم و اعتماد آنان به دین به هر دلیلی و با هر تنگ نظری کمرنگ شود، پایه و اساس نظام اسلامی از بین می رود؛ اما اگر مردم در صحنه باشند و اعتماد به دین مشگل گشا، فقر ستیز، زایل کننده فساد ،دنیا ساز و آخرت ساز باقی بماند، انقلاب برای نسل ها باقی می ماند. جامعه باید ببیند که متدینین و مسئولان دین دار مى توانند مشکلات ایشان را حل کنند و این نکته اى است که هم امام همواره به آن اشاره داشتند و هم پس از امام مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است.
یادگار امام گفت: جامعه ما مانند تشنه ای که به آب نیاز دارد، محتاج این دو عامل است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *