پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | امام جمعه تهران: دولت درحادثه پلاسکو سنگ تمام گذاشت

امام جمعه تهران: دولت درحادثه پلاسکو سنگ تمام گذاشت





۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۵۷

امام جمعه تهران:
دولت درحادثه پلاسکو سنگ تمام گذاشت
خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به رسانه‌ها گفت: طوری حرف نزنید که مردم و آزادگان دنیا را ناامید کنید. به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در نماز جمعه که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اظهارداشت: دین ستیزی، عفت ستیزی، استقلال ستیزی، مردم ستیزی و آزادی ستیزی ۵ ماموریت رژیم سیاه ۵۷ ساله پهلوی بود. وی افزود: انقلاب چراغ امیدی در جهان شد که می توانید با حکومت های طاغوتی در افتاده و آنها را بر اندازید و این ارمغان مهمی است.
اهم اظهارات خطیب جمعه تهران را از خبرگزاری‌ها بخوانید؛
وقتی نقاط ضعف را می گویید این را هم بگویید در ۵۷ سال مردم هیچکاره بودند و ساواک اسامی را به شاه می داد و شاه روی هر کدام خط نمی کشید نماینده بودند.
وظیفه ما دمیدن روح امید در مردم با همه مشکلات و سختی که دارند، است.
{درباره فرمان ضدمهاجرت دونالد ترامپ}شما برای انسانیت کمترین احترامی قائل نیستید. به قراردادها پایبند نبوده و عهدشکنی می کنید. واکنش مردم ایران نیز این است که ما مثل کوه مقاوم و استوار بر آرمان‌ها ایستادگی می‌کنیم. خسته نشدیم اما شما را خسته می‌کنیم.
فرمان به اصطلاح رئیس جمهور آمریکا در منع صدور ویزا برای هفت کشور مسلمان هنوز مسئله روز بوده و می بینید در دنیا چه خبر است؛ اعتراضی در خود آمریکا و کشورهای اروپایی در این مورد وجود دارد.
در اول انقلاب روسای جمهور دموکرات و جمهوری‌خواه آمدند و ناکام رفتند اما ایران اسلامی همچون سرو قامت‌کشیده ایستاده و ایستاده خواهند ماند. این پیام ملت ایران است و در راستای همین پیام است که ما رزمایش موشکی داریم که جلوه اقتدار ماست.
شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسکو به حق استحقاق قهرمان ملی دارند؛ چرا که عطر شهادت را در مملکت پراکندند. نکته دیگر این‌که در این عرصه انصافاً همه مسئولان سنگ‌تمام گذاشتند.
دولت محترم سنگ‌تمام گذاشت، شهرداری و آتش‌نشانان سنگ‌تمام گذاشت. نیروی انتظامی، هلال احمر و صداوسیمای جمهوری اسلامی همدلی خوبی نشان دادند و باید از همه این عزیزان تشکر و تقدیر کنیم.
نکته دیگر این است که مردم ما نیز گل کاشتند و به محض آن‌که شنیدند آتش‌سوزی گسترده است از سراسر کشور خود را به تهران رساندند و برای اهدای خون صف کشیدند و در مراسم تشییع آتش‌نشانان نیز بهترین تجلیل را انجام دادند.
درحالی که برخی در اوج حادثه به‌دنبال مقصر بودند، رهبری تاکید کردند بگذارید این مشکل حل شود و بعد به‌دنبال مقصر بگردید و نکته دیگر این‌که باید به احیای بافت‌های فرسوده توجه شود.
مرحوم خطیب نماز جمعه تهران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه با ما خواهد بود و درحالی که خاطراتی در این باره شنیده‌اید، در ادامه نیز خاطراتی خواهیم شنید.
آیت‌الله هاشمی در دوران مبارزه در صف نخست بود و نکته دیگر این‌که مردم خادمان خود را دوست دارند و آیت‌الله هاشمی تلاش فراوانی در این رابطه داشت. نکته دیگر مساله ارادت به ولایت است. مردم از شخصیتی تجلیل کردند که می‌گفت عشق من آقای خامنه‌ای است و ۵۹ سال رفیق و همکار رهبری بود. مردم چنین عشق و تجلیلی نسبت به آیت‌الله هاشمی داشتند.
نکته قابل‌توجه دیگر درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، قصه استکبارستیزی او و ایستادگی ایشان در مقابل بدخواهان انقلاب بود و نطق پرشور ایشان در جریان عدم کفایت بنی‌صدر از خاطر ملت پاک نشده است.
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مانور و رزمایش وحدت بود. انتظار داریم برخی این مانور وحدت را تبدیل به مانور تفرقه نکنند. چرا که استفاده ابزاری از آیت‌الله هاشمی به این معنا است. همانطور که استفاده ابزاری از امام(ره) و مقام معظم رهبری غلط است، استفاده ابزاری از شخصیت های ملی این کشور ناخواسته، ضایع کردن آنها است. آنهایی که دوست آقای هاشمی هستند باید در مقابل این حرکات بایستند.
خاتمی در پایان ضمن تقدیر و تشکر تلاش و رشادت‌های همافران ارتش از آن‌ها تشکر کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *