پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آبفا

آبفا





۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۵۴

بیش از 100 فقره انشعاب غیرمجاز در بم تبدیل
به مجاز شد
طی ده ماه نخست سال جاری ،107 فقره انشعاب غیرمجاز در شهر بم تبدیل به مجاز شد. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ،140 فقره انشعاب غیر مجاز در شهر بم شناسایی شد که از این تعداد، 107 فقره پس از طی مراحل قانونی به مجاز تبدیل شد. احمد بیانی با بیان این‌که استفاده غیرمجاز از شبکه آب شهری براساس ماده 660 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، تصریح‌کرد: در واقع کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، شبکه را در معرض خطر آلودگی قرار می‌دهند؛ به همین دلیل موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

113 کیلومتر از شبکه آبرسانی استان کرمان بازسازی شد
طی ده ماه نخست سال جاری،113 کیلومتر شبکه آبرسانی استان کرمان بازسازی شد. معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: یکی از اقداماتی که به منظور جلوگیری از هدر رفت آب آشامیدنی در شبکه توزیع، کاهش حوادث، اتفاقات، تعدیل و تقویت فشار در شبکه آب‌رسانی انجام می شود بازسازی شبکه آبرسانی فرسوده است. مجتبی ابراهیم نژاد افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 113 کیلومتر شبکه آبرسانی در سطح استان بازسازی شده و انتظار داریم این میزان تا پایان سال به 200 کیلومتر برسد.

432 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر کرمان شستشو شد
مدیر بهره برداری فاضلاب شهر کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 432 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر کرمان شستشو شد. هادی دهقان افزود: حجم فاضلاب جمع آوری شده 5 میلیون و338 هزارو973 متر مکعب و حجم فاضلاب تصفیه شده نیز 5 میلیون و338 هزارو973 متر مکعب در این مدت می باشد. 42.9 کیلومتر ویدئومتری شبکه، 75 مورد همسطح سازی دریچه منهول و 60 فقره رفع اتفاقات از دیگر اقدامات انجام شده طی ده ماه نخست سال جاری می باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس خبر داد:
افتتاح 5 پروژه اصلی شرکت صنایع مس بدست رئیس جمهور
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: 5 پروژه اصلی شرکت مس شامل کارخانه ذوب سرچشمه، پالایشگاه خاتون آباد، نیروگاه سیرجان، کارخانه تولید مواد ناریه در سرچشمه و بازسازی و نوسازی پالایشگاه سرچشمه و چند پروژه نوسازی و بازسازی قرار است در هفته جاری اگر مشکلی پیش نیاید به دست رئیس جمهور به بهره برداری برسند. احمد مرادعلیزاده در گفتگو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: وضعیت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خیلی خوب است اما چیزی که تابحال مغفول بوده رابطه دو طرفه صنعت مس و دانشگاه بوده که می تواند برقرار شود. وی افزود: این رابطه تاثیر درازمدت در درمان منطقه، بهداشت و درمان صنعت مس و اثرات محیط زیست و مسائل و خدمات اجتماعی در منطقه می تواند بگذارد و در این دیدار در این خصوص صحبت و تبادل نظر شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *