پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | به همت رضادریجانى معلم بمى ٣۶هزار دانش آموز و ٨۵٠ آموزگار آموزش خط تحریر دیدند

به همت رضادریجانى معلم بمى ۳۶هزار دانش آموز و ۸۵۰ آموزگار آموزش خط تحریر دیدند





۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۵۲

به همت رضادریجانى معلم بمى ۳۶هزار دانش آموز و ۸۵۰ آموزگار آموزش خط تحریر دیدند

از ابتدای سال تحصیلی امسال 850 معلم در شرق استان دوره «خط تحریری» را گذراندند و در حال تدریس آن به دانش آموزان هستند.
رضا دریجانى دبیر مدرسه در مدارس شبانه روزى عشایرى شرق استان در گفتگو با خبرنگار ما گفت:باتوجه به اینکه کتب فارسی دوره ابتدایی با خط تحریری نوشته شده و اهمیت خط تحریری در دست خط دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد سعی شد از اول مهر این خط به معلمان آموزش داده شود تا در آینده دست خط های زیبایی را مانند سنوات گذشته شاهد باشیم .
وی ادامه داد که تاکید مدیرکل آموزش و پرورش کرمان بر ضرورت یادگیری معلمان و انتقال آن به دانش آموزان بود و قرار شد این دوره خط به صورت ضمن خدمت در سه آموزش و پرورش به عنوان آزمایشی اجرا شود تا نتیجه آن درآموزش و پرورش شهرهای دیگر بکار رود.
وی که تجربه بیش از ۲۳ سال تدریس در خط تحریری را دارد، این طرح را از اول مهر درشهرستان بم آغاز کرده و تا کنون ۸۵۰ معلم را در رشته خط تحریری آموزش داده است.
دریجانى معتقد است که تمام این معلمان باعلاقه فراوان ضمن فراگیری خط تحریری به تعلیم دانش آموزان می پردازند.
به گفته ی وی والدین دیگر نگران خط فرزندانشان نیستند چون می دانند در هر مدرسه ای از سه منطقه شهرستان بم، نرماشیر و فهرج درس بخوانند حتما خط تحریری را یاد میگیرند.
وی ضمن تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش کرمان ادامه داد که طبعا اراده وهمت ایشان باعث این تحول بزرگ درخط زیبای دانش آموزان شده است و ۳۶ هزار دانش آموز در حال یادگیری این خط هستند.
دریجانی ازمدیر آموزش و پرورش و معاونان شهرستان های بم ،نرماشیر و فهرج و مسئولان ضمن خدمت این سه شهرستان تشکر و قدردانی کرد.
این کارشناس ادبیات امید دارد تا این طرح درشهرستان های دیگر اجرا شود تا فرزندان این مرز و بوم ضمن فراگیری این خط به پاسداشت این خط که نتیجه زحمات خوشنویسان و هنرمندان این سرزمین است بپردازند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *