سایت خبری پیام ما آنلاین | محمد سلطانی مجری الکامپ کرمان: کیفیت نمایشگاه قربانی بی توجهی‌ها می‌شود

محمد سلطانی مجری الکامپ کرمان: کیفیت نمایشگاه قربانی بی توجهی‌ها می‌شود





۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۵۰

محمد سلطانی مجری الکامپ کرمان:
کیفیت نمایشگاه قربانی بی توجهی‌ها می‌شود

نمایشگاه الکامپ امسال در حالی برگزار می شود که مسئول اجرایی آن دلخوری های بسیاری از عدم حمایت شرکت های مربوط در این حوزه دارد.
محمد سلطانی مدیر اجرایی نماشگاه الکامپ کرمان در گفتگو با خبرنگار «کرمان‌نو» می گوید:نمایشگاه الکامپ باید هر ساله باید با حمایت صاحبان و بانیان این کار نظیر: اتاق IT کرمان،پارک علم و فناوری ،سازمان نظام صنفی اتحادیه صنف کرمان انجام می شد اما متاسفانه تنها لطفشان این بود که جلوی کارمان را نگرفتند.
او ادامه می دهد صنف کرمان پیگیری و همکاری کرد،اما نه صنف و هیچکدام از صاحبان این کار از ما غرفه نگرفتند و توجیه شان نیز بیهوده بود؛حتی بزرگ های این کار و صاحبان فروشگاه های بزرگ در کرمان از آمدن به این نمایشگاه سر باز زدند.
او با تشکر از مهندس فدایی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی جنوبشرق برای همراهی جهت برگزاری نمایشگاهبیان می کند: از سال ۸۹ که یازدهمین دوره بود و تا امروز که شانزدهمین دوره را برگزار می کنم هیچگاه نظام صنفی و صنف کامپیوتر کرمان در این نمایشگاه ها غرفه نگرفته است حتی حاضر به حضور در غرفه های رایگان ما هم نشدند.
او معتقد است که صنف باید کار اعضا را اجبار کند و یا به نحوی آنها را درگیر کند،درصد تخفیفی برایشان مقرر کند و یا نظام صنفی کارگروه نرم افزار ،اتاق IT را بیاورد که هیچکدام از اینها اتفاق نیوفتاد.
او می گوید :امسال قریب ۴۰ درصد غرفه داران غیر بومی هستند و همین باعث شد تا کرمانی ها هم اندکی راغب به شرکت در این نمایشگاه شوند،اگر همینطور پیش رود سال آینده نزدیک ۸۰درصد غیر بومی خواهند شد، که این موضوع قطعا به ضرر کرمانی ها است،زیرا این نمایشگاه ها فرصتی است تا مردم و سرمایه گزاران آنها را بشناسند و پیشرفت کنند.
به گفته ی این مسئول، متاسفانه همه شرکت ها به هم نگاه کردند و به صورت تقلیدی از حضور در این نمایشگاه خودداری کردند،از نظام صنفی و پارک علم و فناوری انتظار می رفت تا یا تشویق و یا اجباری برای آنها در نظر می گرفت تا آنها برای حضور در نماشگاه راغب می شدند.
سلطانی ابراز کرد:عموما بخش کامپیوتر نمایشگاه ها که از اسم الکامپ میتوان فهمید که به کامپیوترمربوط است پرنگ تر می باشد اما این بخش تنها ۵ الی۱۰ درصد این نمایشگاه را شامل می شد،اما کاش این نمایشگاه در بحث کامپیوتر قوی تر بود.
او ادامه می دهد:شرکت های نو بنیاد حدود ۳۰ درصد این نمایشگاه را تشکیل می دهند و استارت آپ ها در الکامپ ۹۵ نقش بسزایی را ایفا می کنند منتهی با حمایت های شخصی خودم و بدون حمایت هیچ ارگانی حضور پیدا کردند.
او بیان می کند:پارک علم و فناوری نه خود غرفه دارد و نه هیچ یک از اعضایی که در نمایشگاه سال گذشته ما بودند چون از جایی حمایت مالی نشدند نتوانستند در این نمایشگاه شرکت کنند.
سلطانی می گوید:شرکت ماشین های اداری چه به اصرار و چه خواهش حاضر به حضور در نمایشگاه نشدند و جای خالیشان احساس می شود.
او ادامه داد :که امسال بخش الکترونیک این نمایشگاه قوی تر است و قریب ۳۰ الی ۴۰ درصد نمایشگاه را شرکت های امنیتی خصوصا در بحث دوربین ها تشکیل می دهند.
او که تجربه برگزاری این نمایشگاه را دارد، ادامه می دهد که هر سال که می گذرد با اینکه به فصل اوج سرما نزدیک می شویم و راه محل برگزاری نمایشگاه تا شهر نسبتا دور است اما استقبال مردم بیشتر و گرم تر می شود؛ما از مردم راضی تر از مسئولین و مامورین هستیم، آنها ما را در این هوای سرد تنها نگذاشتند و اسقبال گرمشان باعث دلگرمی ما بود.
به گفتهِ ی این مسئول برآوردشان از بازدید در طی این دو روز از این نمایشگاه بیش از بیست هزار نفر است.
نمایشگاه الکامپ، از ۱۳الی ۱۶ بهمن ماه با ۷۶ غرفه در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق برپا خواهد بود. این نمایشگاه روز شنبه شانزدهم بهمن به کار خود خاتمه خواهد داد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *