سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۱۴

غرق شدن ناو جنگی عربستان در سیل اشک‌های مردم یمن
سخنگوی ارتش یمن روز سه شنبه درباره اقدام نیروهای یمنی در منهدم کردن یک ناو جنگی عربستان در دریای سرخ گفت: عربستان هشدارهای ما را جدی نگرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری المسیره، «شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن با اشاره به انهدام یک ناو جنگی ائتلاف عربستان به دست نیروی دریایی و کمیته های مردمی یمن در سواحل غربی این کشور، گفت: ارتش یمن امکاناتی در اختیار دارد که هنوز از آنها استفاده نکرده است.
وی تصریح کرد: ما قدرت دفاع از خاک کشورمان را داریم و بارها به سعودی ها هشدار دادیم اما نیروهای متجاوز عربستان هشدار نیروی دریایی یمن را جدی نگرفتند.
سخنگوی ارتش یمن اظهارات نیروهای متجاوز عربستان را که ادعا کرده بودند، اقدام ارتش یمن در انهدام این ناو جنگی را عملیات تروریستی خوانده بودند، به سخره گرفت و گفت: اگر دفاع از خود اقدامی تروریستی است، پس عملیاتی که ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن انجام می دهد را چه می توان نامید!
بر اساس این گزارش، نیروی دریایی و کمیته های مردمی یمن روز دوشنبه یک ناو جنگی ائتلاف عربستان علیه یمن را در سواحل غربی این کشور منهدم کردند.
نیروی موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در اکتبر سال گذشته میلادی (مهر/ آبان) نیز یک ناو جنگی ائتلاف عربی متعلق به اماراتی را منهدم کرده بودند.
در بیانیه ارتش یمن آمده است:‌ ناوهای جنگی دشمن از گذرگاه های بین المللی برای اهداف غیر نظامی استفاده می کردند که این امر خطری بزرگی برای کشتیرانی بین المللی در آب های دریای سرخ به شمار می رود.
نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن تاکید کرد که این نیروها آمادگی کامل دارند تا به حمله های ناوهای جنگی ائتلاف عربی – آمریکایی جواب دهد.
عربستان سعودی که از 22 ماه گذشته با تشکیل ائتلافی از کشورهای حوزه خلیج فارس به جز عمان، حمله ای همه جانبه را علیه یمن آغاز کرده است، تاکنون نه تنها به هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده خود نرسیده، بلکه متحمل خسارت های جانی، مالی و تسلیحاتی زیادی شده و همچنان اصرار دارد به این جنگ ادامه دهد.

ناامیدی بان کی مون
از کره
دبیرکل سابق سازمان ملل برخلاف اظهارات پیشین‌اش مبنی بر تمایل وی برای حضور در عرصه سیاسی کره‌ جنوبی اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی‌شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بان کی‌مون، دبیر کل سابق سازمان ملل در کنفرانس خبری گفت، وی نسبت به ساختار سیاسی کشورش «ناامید» شده است.
وی گفت که برای حل بحران ملی در کشور و ایجاد وحدت در کره‌ جنوبی تلاش کرده اما روحیه خالص میهن پرستی وی و تلاش برای ایجاد اصلاحات سیاسی به دلیل اتهامات و توهین‌های سیاسی و اخبار جعلی به شدت ضربه خورده است.
بان کی‌مون پس از پایان ماموریتش به عنوان دبیرکل سازمان ملل از تمایل خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کره‌ جنوبی خبر داده بود.
در ماه‌های اخیر کره‌ جنوبی به دلیل رسوایی مالی پارک گئون های، رئیس‌جمهور استیضاح شده این کشور دچار بحران شد و اعتراضات گسترده‌ای در این کشور برگزار شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *