پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۰۷

جشن روشنایی در شهر مس سرچشمه برگزار شد
جشن روشنایی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن ورزشی شهید حاج علی محمدی پور با حضور خانواده های کارکنان مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مس منطقه کرمان حوزه سرچشمه، در این مراسم حجت الاسلام کرمی نژاد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب گفت: ماه بهمن فرصت شناساندن ارزشهای انقلاب و اسلام و ارزشهای انسانی است و شناساندن شهدای انقلاب که اگر جانفشانی آنها نبود قطعا این آرامش و امنیت را نداشتیم . حجت الاسلام کرمی نژاد در مورد زندگی اظهار داشت:‌ خدا آهنگ ساز زندگی ماست و به زندگی ما ریتم و آهنگ می دهد و ما بارفتار و اعمالمان متن زندگی خود را تغییر می دهیم و باید طوری رفتار کنیم که ریتم زندگی مان زیبا نواخته شود. گفتنی است در این مراسم گروه نوای یاس ایرانیان به اجرای برنامه های طنز و موسیقی پرداختند.

گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد کرمان غبار روبی شد
اعضای هیأت رئیسه ، استادان، کارکنان ودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی، قبور شهدای گمنام این واحد را غبار روبی و عطرافشانی کردند.
به گزارش روابط عمومی واحد کرمان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به همراه اعضای هیأت رئیسه ، هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و بازگشت شکوهمندانه امام خمینی ( ره) به میهن اسلامی، باحضوردر گلزار شهدای این واحدو غبارروبی و عطراشانی قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه، یاد و خاطره مجاهدت های رزمندگان اسلام و شهیدان والامقام انقلاب اسلامی ودوران دفاع مقدس را گرامی داشته و با آرمان های امام(ره) و شهدا تجدید میثاق کردند. در این مراسم دکتر بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در سخنانی ، ضمن قدردانی از اساتید و کارمندان و دانشجویان برای حضور در این مراسم، ضمن تبریک ایام دهه فجر وسی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با بزرگداشت مقام شامخ شهدا، امنیت،آرامش و پیشرفت کنونی کشور در حوزه های مختلف بویژه علم و فناوری را نتیجه و ثمره خون شهدا دانست.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور:
جشنواره‌های فجر با صنایع دستی غنی‌تر شدند
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: امسال با هنرهای سنتی، جشنواره‌های فجر غنی‌تر شده‌اند. این موضوع، اهتمام دولت یازدهم را برای رسیدگی به هنرهای اصیل و صنایع دستی ایران نشان می‌دهد.
به گزارش ایسنا، در مراسم تقدیر از هنرمندان در نخستین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر، بهمن نامورمطلق اظهار کرد: فجر رویدادی ناب بود که در دل خود، رویدادهای گوناگون را شکل داد. رویدادها فرصت‌های تازه و ممکن‌های نو خلق می‌کنند. انقلاب نیز به‌عنوان رویدادی سترگ، فرصت‌های تازه‌ای را برای کشور ایجاد کرده است. یکی از مهم‌ترین فرصت‌های ایجادشده، استقلال است. فجر این امکان را مهیا کرد تا مستقل باشیم و بر هویت خویش تأکید کنیم. او گفت: کارکرد جشنواره‌ها، خلق الگو برای تکثیر شدن است. در این قبیل مراسم، باید از مدل‌ها و الگوهای برتر رونمایی و تجلیل شود تا موجب تکثیر آن‌ها فراهم شود. هر جشنواره‌ای می‌کوشد با توجه به پارادایمی که به آن تعلق دارد، الگوها و اسطوره‌های خود را معرفی کند تا با آن‌ها بتواند سبک زندگی و هنری خود را ترویج دهد. معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اظهار کرد: جشنواره‌های فجر، آیینه فعالیت‌های نهادهای گوناگون تلقی می‌شوند. توجه به فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری در فجر بی‌نظیر است و همین توجه موجب شکل‌گیری موقعیت‌های مناسبی برای هنر کشور شده است؛ اما جشنواره فجر فرصتی بود که تا کنون هنرهای سنتی از آن بی‌بهره مانده بود. در دهه‌ای که توجه خاصی به هنرها می‌شود، جای هنرهای اصلی این مرز و بوم خالی بود، اما از امسال هنرهای سنتی نیز جشنواره مخصوص به خود را دارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *