سایت خبری پیام ما آنلاین | چرا غربالگری سرطان پستان برای زنان اهمیت دارد؟

چرا غربالگری سرطان پستان برای زنان اهمیت دارد؟





۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۴۲

چرا غربالگری سرطان پستان برای زنان
اهمیت دارد؟
ایسنا نوشت: یک کارشناس گروه بهداشت عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، لزوم توجه به امر غربالگری به‌ عنوان اقدامی تاثیرگذار در شناسایی بیماران مبتلا به سرطان سینه را مورد تاکید قرار داد.
سمیرا طراوت‌منش گفت: یکی از مشکلات مهم بهداشتی در بانوان، سرطان سینه است و مطالعات ثابت کرده که مبتلایان به این بیماری در ایران 10 سال جوان‌تر از مبتلایان خارجی هستند. او با بیان اینکه شیوع ابتلا به این بیماری در بانوان ایرانی بین سنین 40 تا 50 سالگی است، اهمیت تشخیص زودرس بیماری در کاهش مرگ و میر ناشی از این سرطان را متذکر شد و گفت: تشخیص زودرس سرطان پستان با استفاده از ماموگرافی، آزمایش‌های کلینیکی و خودآزمایی پستان انجام می‌شود و نقش حیاتی در کاهش مرگ و میر و ناتوانی ناشی از سرطان دارد.
طراوت‌منش افزود: معاینه ماهانه بالینی پستان در حال حاضر به عنوان یک گزینه برای زنان بالای 20 سال توصیه می‌شود، اگر چه این روش به عنوان یک روش غربالگری تا حدودی بحث برانگیز به‌شمار می‌رود، تحقیقات نشان داده که این روش در تشخیص زودرس و کاهش مرگ و میر بسیار موثر بوده است. این کارشناس بهداشت عمومی ادامه داد: براساس مطالعه‌ای که سال 2008 میلادی در ایران انجام شد، 18.4 درصد موارد سرطان پستان در مرحله یک، 36.8 در مرحله دو، 27.2 درصد موارد در مرحله سه و 17.7 درصد موارد نیز در مرحله چهارم ابتلا به بیماری، برای غربالگری مراجعه می‌کنند. طراوت‌منش گفت: علی‌رغم وجود آزمون غربالگری در ایران حدود 70 درصد بانوان مبتلا به این بیماری به‌دلیل تشخیص دیرهنگام بیماری، جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین حساس‌سازی گروه هدف در این زمینه بسیار ضروری است.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه:
8 درصد قضات کشور را زنان تشکیل می‌دهند
حجت الاسلام امینی گفت: حدود 8 درصد قضات کشور را زنان تشکیل می‌دهند که تعداد آنها حدود 800 نفر است و بیشتر در دادیاری‌های دادسراها فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار کرد: 8 درصد قضات را زنان تشکیل می‌دهند که حدود 800 نفر هستند و بیشتر در دادیاری‌های دادسراها فعالیت می‌کنند. تعداد کمی هم ابلاغ بازپرسی گرفته‌اند که اتفاق جدیدی بود. وی گفت: تعدادی از قضات زن در استان‌ها در محاکم خانواده برابر با قانون حمایت از خانواده فعالیت می‌کنند و جذب قضات زن به همین نسبت ادامه پیدا می‌کند. وی با اشاره به اینکه در شوراهای حل اختلاف نیز زنان به عنوان قاضی حضور دارند، اظهار کرد: 11 درصد قضات استان کرمان را زنان تشکیل می‌دهند که از میانگین کشوری بالاتر است. این مقام عالی قضایی کشور ادامه داد: قوه قضائیه مشکل جدی در بحث نیروی انسانی دارد و 50 درصد از پست‌های بخش اداری بلاتصدی است. این مقام قضایی بیان کرد: از سال 92 تلاش شد تا بخشی از نیازهای نیروی انسانی دادگستری استان‌ها را تامین کنیم و هنوز 60 درصد پست اداری دستگاه قضایی استان کرمان خالی است. معاون منابع انسانی قوه قضائیه ادامه داد: در بخش قضایی حدود 3 هزار و 600 قاضی را جذب کردیم و به 4 هزار قاضی دیگر نیاز داریم. حجت الاسلام امینی ابراز کرد: با توجه به اینکه بخشی از قضات در شرف بازنشستگی هستند، پرونده‌ها در حال افزایش است و بخش‌های قضایی و جمعیت توسعه پیدا کرده است باید نیروهای جدید را جایگزین کنیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *