پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رکورد هاگ‌پای جهان توسط یک ایرانی شکسته شد

رکورد هاگ‌پای جهان توسط یک ایرانی شکسته شد





۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۴۱

رکورد هاگ‌پای جهان توسط یک ایرانی شکسته شد

سیدموسی هاشمی‌مقدم با 70 سال سن که پیش از این 2 رکورد وزنه جهان را شکسته بود، دیروز اقدام به شکستن و ثبت رکورد هاگ‌پای جهان برای ثبت در کتاب رکوردهای گینس کرد.
وی در این خصوص گفت: از پنج سال قبل تمرینات جدی بدنسازی را آغاز کردم که با توصیه مربیان که قدرت فیزیکی من را بسیار مناسب ارزیابی کردند، گام در این راه گذشتم. در سال 2013 رکورد پرس‌پای رونی‌کلمن را زدم و وزنه 1200 کیلوگرمی را 14 بار پرس کردم. در سال 2015 نیز رکورد ایمون‌کین ایرلندی را شکستم و با 616 بار تکرار ظرف یک ساعت 141 تن و 680 کیلوگرم وزنه را جابجا کردم.
هاشمی‌مقدم ادامه داد: امروز هم با نگه داشتن وزنه 500 کیلوگرمی به مدت 2 دقیقه روی شانه‌هایم، رکورد کوین‌فست کانادایی را شکستم. رکورد اصلی که امروز برای من اهمیت زیادی داشت، نگه داشتن 750 کیلوگرم هاگ‌پا به میزان یک دقیقه و 31 ثانیه بود که البته با توجه به وزن 50 کیلوگرمی دستگاه، این رکورد 800 کیلوگرم به حساب می‌آید.
وی درباره سختی‌های این رکوردشکنی گفت: خانواده‌ام رکورد آخر من را با سختی قبول کردند و از من قول گرفتند که دیگر کارهای سنگین را با توجه به شرایط سنی‌ام انجام ندهم. یک ماه بود که آماده ثبت این رکورد بودم، اما نمی‌توانستم رضایت دخترانم را برای انجام این کار جلب کنم.
هاشمی‌مقدم تصریح کرد: تمام نفراتی که پیش از من موفق به ثبت این رکوردها شده بودند، کمتر از چهل سال سن داشتند، از طرفی وزن بدن و حجم عضلانی آنها به مراتب بیشتر از من بود. سعی می‌کنم ورزش را جدی ادامه بدهم وش اید در آینده باز هم برنامه‌ای برای رکوردشکنی داشته باشم.
وی عنوان کرد: برای پزشکان من هم جالب بود، چرا که وقتی شرایط فیزیکی، بدنی و جسمانی من را با ورزشکاران حرفه‌ای مقایسه می‌کردند، متعجب بودند که چطور با این وزن و توده عضلانی کم موفق به ثبت چنین رکوردهایی می‌شوم.
وی در پایان با بیان اینکه با هماهنگی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی برای حمایت از جوانانی که قصد رکوردشکنی دارند اقدام خواهد کرد، گفت: تصمیم داریم هر جوانی که احساس می‌کند توانایی شکستن رکوردهایی را دارد حمایت کنیم و می‌تواند این کار را داخل مجموعه ما انجام دهد.
سیدموسی هاشمی‌مقدم در خاتم این رکودشکنی را به بازماندگان و خانواده‌های شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو تقدیم کرد و برای آنها آرزوی سلامتی نمود.
سیدموسی هاشمی‌مقدم دیروز با نگه داشتن وزنه 750 کیلوگرمی در هاگ‌پا به میزان یک دقیقه و 31 ثانیه رکورد جدیدی را در این حرکت به نام خود ثبت کرد، او همچنین وزنه 500 کیلوگرمی را به مدت 2 دقیقه روی شانه‌هایش نگه داشت تا رکورد دیگری به نام این ورزشکار ایرانی در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسد./فارس

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *