پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۳۵

روحانی: با میدان دادن به بخش خصوصی شاهد
حرکت خوبی در اقتصاد مقاومتی خواهیم بود
خبرآنلاین نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز گذشته پس از افتتاح پالایشگاه غلات زر و بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع، در جمع خبرنگاران افتتاح این پالایشگاه را حائز اهمیت برشمرد و گفت: این پالایشگاه تأسیساتی دانش بنیان و جزو اولین‌ها است که در آن ذرت تبدیل به قند مایع می‌شود که محصول آن در داخل و خارج مصرف‌کننده داشته و امروز کشورهای زیادی متقاضی خرید این محصول هستند. رییس‌ جمهور اظهار داشت: ارزش محصول این پالایشگاه به اندازه قند و شکر با قیمتی پایین‌تر و حدود 40 درصد ارزان‌تر است و به همین دلیل بهره‌برداری از این پالایشگاه اقدامی اقتصادی، تولیدی و دانش‌بنیان است که در مجموع 6 هزار و 500 اشتغال پایدار ایجاد کرده است. روحانی تأکید کرد: تأسیسات و بنیان‌های دانش بنیان که می‌تواند برای جوانان تحصیلکرده اشتغال ایجاد کند، برای دولت بسیار حائز اهمیت است. رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه پالایشگاه غلات زر توسط بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات به بهره‌برداری رسیده است، گفت: اگر به بخش خصوصی میدان داده شود، شاهد یک حرکت خوب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور خواهیم بود.
از سوی وزرای خارجه دو کشور؛ ۲ سند همکاری میان ایران و فرانسه به امضا رسید
ایلنا نوشت: پس از پایان دور اول گفت‌وگوهای مربوط به کمیسیون مشترک ایران و فرانسه ، وزرای خارجه دو کشور دو سند همکاری امضاء کردند. پس از پایان دور اول گفت‌وگوهای مربوط به کمیسیون مشترک ایران و فرانسه ، وزرای خارجه دو کشور دو سند همکاری امضاء کردند. پس از امضای این اسناد دو مقام بطور خصوصی دیدار و گفت‌وگو کردند. در دیدار وزرای خارجه دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای و دو جانبه بحث و گفت‌و‌گو شده است. «ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد ایران شد.
لاریجانی: پیاده کردن مدیران از قطار انقلاب افتخار نیست
خبرآنلاین نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستورش که به مناسبت آغاز دهه فجر ایراد کرد، به بخش هایی از خدماتی که پس از انقلاب در زمینه های مختلف انجام شده، اشاره کرد و گفت: آیا این افتخار آمیز نیست؟ این نتایج، ثمره تفکر امام بود که مردم باید در همه عرصه ها حضور داشته باشند و محور قرار گیرند. باید اولا به ملت ایران تبریک گفت که با حضور خود در این قلمروها عزت ایران را تضمین کردند و در مرتبه دوم به مدیریت نظام جمهوری اسلامی ومدیران انقلاب که این امر را ساماندهی کردند. لاریجانی اظهار کرد: متاسفانه در دوره هایی تلاش می شد بر مدیریت های انقلاب خط بطلان بکشند. در فضاهای رقابت سیاسی، مدیریت کشور ذبح می شود. هر روز ماجرایی تمام ذهنیت جامعه را به جای تمرکز بر توسعه اقتصادی به سوی ابهام آفرینی سوق می دهد. این افتخار نیست که مرتب مدیرانی را از قطار انقلاب پیاده کنند. هنر در این است که قلمرو انقلابیون را افزایش دهند.
تلاش رئیس دفتر آیت‌الله مصباح برای مهم جلوه دادن دیدار چهره‌های سیاسی با وی
۲۴ آنلاین نوشت: مسئول دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: در سه هفته گذشته شخصیت‌های زیادی با آیت‌الله مصباح دیدار کرده‌اند. حجت‌الاسلام حسین جلالی مسئول دفتر آیت‌الله مصباح یزدی درباره ملاقات شخصیت‌های سیاسی با آیت‌الله مصباح اظهار داشت: در سه هفته گذشته شخصیت‌های زیادی با آیت‌الله مصباح دیدار کرده‌اند. به نظر می رسد وی این خبر را با این هدف در اختیار خبرگزاریها قرار داده که برای آیت الله مصباح، در انتخابات آتی نقش سازی کند. این در حالی است که آیت الله مصباح در انتخابات سال گذشته از راه یابی به مجلس خبرگان باز ماند و طرفدارانش در جبهه پایداری نیز بسیاری از کرسی های خود در مجلس را از دست دادند. حسین جلالی گزارش داد سردار محسن رضایی، حداد عادل و سردار محمدباقرذوالقدر و حجت‌الاسلام رحیمیان از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و نیز آقایان بذرپاش، میرسلیم و بادامچیان با آیت‌الله مصباح دیدار کردند. وی همچنین خاطرنشان کرد: قرار است در روزهای آینده علیرضا زاکانی دبیر کل سابق جمعیت رهپویان و محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه با رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی دیدار کنند.
حکم اعدام بابک زنجانی ابلاغ شد
انتخاب نوشت: رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی با اعلام خبر ابلاغ حکم بابک زنجانی به وی عنوان کرد: صبح امروز حکم موکلم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به بنده ابلاغ شد. در واقع از امروز پروسه ابلاغ حکم بابک زنجانی آغاز شده است، چراکه حکم صادر شده ۳۱۸ صفحه است و ما باید از آن یادداشت‌برداری کنیم و چون یادداشت‌برداری از این صفحات زمان‌بر است، وقتی همه آن را یادداشت کردیم از آن روز حکم ابلاغ شده تلقی می‌شود و از آن زمان ما ۲۰ روز برای اعلام اعتراض خود فرصت داریم.
به نوشته ایلنا، وکیل بابک زنجانی با اشاره به مفاد حکم، یادآور شد: اصل حکم‌‌ همان چیزی است که پیش از این از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام شده بود و بر اساس آن هر سه متهم پرونده به اتهام فسادفی‌الارض به اعدام محکوم شده بودند. در حال حاضر نیز حکم ابلاغ شده به ما، حاکی از رای به افساد فی‌الارض و اعدام برای بابک زنجانی است. او افزود: حکم دو متهم دیگر این پرونده هنوز به وکلای آن‌ها ابلاغ نشده است، ابتدا باید پروسه ابلاغ حکم متهم ردیف اول طی شود و پس از آن حکم دو متهم دیگر به وکلای آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *