پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اخبار آبفا

اخبار آبفا





۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۳۱

بیش از 100 فقره انشعاب غیرمجاز در بم تبدیل
به مجاز شد
احمد بیانی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ،140 فقره انشعاب غیر مجاز در شهر بم شناسایی شد که از این تعداد، 107 فقره پس از طی مراحل قانونی به مجاز تبدیل شد. وی با بیان این‌که استفاده غیرمجاز از شبکه آب شهری براساس ماده 660 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، تصریح‌کرد: در واقع کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، شبکه را در معرض خطر آلودگی قرار می‌دهند؛ به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود. مدیر امور آبفای شهرستان بم از ائمه جمعه و ائمه جماعات خواست در راهنمایی و ارشادات خود این مهم را مد نظر قرار دهند و تمام دستگاه‌های اجرایی همکاری‌های لازم را در جهت جمع‌آوری این نوع انشعابات با امور آبفا داشته باشند.

113 کیلومتر از شبکه آبرسانی استان کرمان بازسازی شد
مجتبی ابراهیم نژاد معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: یکی از اقداماتی که به منظور جلوگیری از هدر رفت آب آشامیدنی در شبکه توزیع، کاهش حوادث، اتفاقات، تعدیل و تقویت فشار در شبکه آب‌رسانی انجام می شود بازسازی شبکه آبرسانی فرسوده می باشد.
وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 113 کیلومتر شبکه آبرسانی در سطح استان بازسازی شده و انتظار داریم این میزان تا پایان سال به 200 کیلومتر برسد. معاون بهره برداری شرکت آبفای استان کرمان با اشاره به مشکل کمبود اعتبار در زمینه بازسازی شبکه فرسوده ،اظهار امیدواری کرد با رفع این معضل در سال آینده 245 کیلومتر از شبکه آبرسانی استان بازسازی شود.

بهره برداری از واحدهای گازی نیروگاههای گوهران و سمنگان سیرجان در دهه فجر
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای کرمان بمناسبت دهه مبارک فجر امسال واحدهای گازی 2 نیروگاه سیکل ترکیبی گوهران و سمنگان سیرجان که با اعتبار 400 میلیون یورو آماده شده اند به بهره برداری می رسند. با راه اندازی این نیروگاهها ضمن بهبود ارائه برق پایدارتر به مشترکین صنعتی موجبات توسعه صنعتی استان و ایجاد اشتغال فراهم می آید. سرمایه گذار نیروگاه گوهران شرکت گوهر انرژی و سرمایه گذار نیروگاه سمنگان شرکت نیروگاهی سیکل ترکیبی کرمانیان می باشند. همچنین همزمان عملیات اجرایی واحدهای بخار این 2 نیروگاه و عملیات اجرایی نیروگاه 500 مگاواتی زرند اغاز می شود. همین گزارش حاکیست که تعداد 6 پروژه انتقال و فوق توزیع برق جمعاً با اعتبار 817 میلیارد ریال نیز به بهره برداری می رسند که مهمترین آنها پست 132/400 کیلوولت نظام شهر بم و پست 20/132 کیلوولت در کرمان و پست 20/132 کیلوولت در جهادآباد و خطوط ارتباطی 230 کیلوولت نیروگاه سمنگان و 25 کیلومتر خط فوق توزیع در کرمان می باشد که با بهره برداری این طرح ها ضمن رفع افت ولتاژ مناطق استان خصوصا جنوب موجبات تامین برق پایدار مشترکین نیز فراهم می آید. همچنین به مناسبت دهه مبارک فجر عملیات اجرایی 4 پروژه انتقال و فوق توزیع با اعتبار 700 میلیارد ریال اغاز میگردد، که مهمترین آن اجرای فاز دوم خط 400 کیلوولت جیرفت به بم به طول 90 کیلومتر که شامل نصب دکل و سیم کشی می باشد که با بهره برداری این خط انتقال رینگ 400 کیلوولت منطقه جنوب شرق تکمیل می شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

«شهناز نوحی» روانشناس، در گفت‌وگو با «پیام ما»:

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

تاکید دو فعال اجتماعی بر لزوم به رسمیت شناختن مهاجران و اجرای برنامهٔ غربالگری

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

مرگ‌های تکراری

ظرف دو ماه گذشته ۴ کارگر در ۴ حادثه در معادن زغال سنگ کرمان جان‌باخته‌اند

مرگ‌های تکراری

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

گفت‌وگوی «پیام ما» با بستگان کارگران مفقودشدۀ معدن شازند اراک

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

صدای جمهور آمد

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت ۴۰ درصدی برگزار شد

صدای جمهور آمد

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

در نشست علمی «خودکشی درمانگران: نگاهی بین‌رشته‌ای» صورت گرفت

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

معمای آتشفشان «تفتان»

کارشناسان و مسئولان در مورد احتمال همیشگی فوران تفتان اتفاق‌نظر دارند

معمای آتشفشان «تفتان»

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر