پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نماینده مردم شهربابک خبر داد احداث کارخانه اسید در شهربابک

نماینده مردم شهربابک خبر داد احداث کارخانه اسید در شهربابک





۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۴۳

نماینده مردم شهربابک خبر داد
احداث کارخانه اسید
در شهربابک
نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بدهی 650 میلیارد تومانی شرکت مس به دولت، مقرر شده که این شرکت اقدام به تأسیس کارخانه اسید کند و با سود حاصل از آن بدهی دولت را پرداخت کند.
علی اسدی با بیان این مطلب و با اشاره به این‌که شهرستان شهربابک به سمت صنعتی شدن رفته که این موضوع در کنار فواید بسیار، مضراتی هم داشته است، گفت: جلسات متعددی با مسئولان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع آلایندگی شهرستان برگزار شده است.
وی افزود: بخشی از آلایندگی مربوط به ذرات مس است که از دودکش‌ها خارج می‌شود و بخشی نیز مربوط به گازهای مضر است.
ظرفیت اشتغال‌زایی در صنعت سنگ فیروزه نزدیک به 1500 نفر است و در همین رابطه جلساتی با بانک‌ها تشکیل شده تا بتوان بازار فروش را به خارج از مرزها هدایت کرد
نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری کردیم تا شورای عالی معادن به‌صورت استانی در استان‌ها و به ریاست استاندار برگزار شود و این طرح بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی، برای تأیید ازسوی شورای نگهبان ارسال شده است.
اسدی بیان کرد: در گذشته آلایندگی مس خاتون‌آباد می‌توانست با یک مدیریت صحیح و با یک‌سری طرح‌ها برطرف شود، اما این کار صورت نگرفت؛ اما خوشبختانه اکنون فعالیت‌هایی برای به حداقل رسیدن آلودگی انجام شده است و برنامه‌ها برای رفع این آلایندگی ادامه دارد.
وی با اشاره به کمبود آب شهرستان شهربابک با توجه به کشاورزی‌های بی‌رویه، گفت: در برنامه ششم توسعه، مساله مدیریت آب به‌عنوان یک برنامه جدی در نظر گرفته شده است و نمایندگان با تصویب طرح‌هایی، مدیریت کردن آب را به‌طور جدی پیگیری کرده‌اند.
اسدی با بیان این‌که شهربابک در چند سال آینده با کمبود مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی فاضلاب شهرستان، بسیاری از معادن که در حال فعال شدن هستند از این آب استفاده خواهند کرد و در بخش کشاورزی باید محصولاتی را در این منطقه و با کمک کارشناسان تولید کنیم که ازنظر اقتصادی و آب توجیه داشته باشد.
نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه‌هایی را که باعث صرفه‌جویی مصرف آب در بخش کشاورزی می‌شود با جدیت دنبال می‌کنیم و در برنامه ششم توسعه کمک‌های مالی در جهت مدیریت کردن منابع آب در شهرها به‌طور جدی دیده شده است و امیدواریم تا سال آینده تغییرات کارآمدی را در حوزه آب داشته باشیم.
اسدی با بیان این‌که متأسفانه بخش‌های گردشگری شهربابک با قدمت بالای خود شناخته‌شده نیست، گفت: دو سال است که میمند ثبت یونسکو شده است، بنابراین بایستی در جهان شناخته‌شده باشد، اما این اتفاق نیفتاده و تغییراتی ایجاد نشده است. وی همچنین بیان داشت: متأسفانه کار فرهنگی و تبلیغاتی بر روی فیروزه شهربابک نشده و در حال فراموش شدن است. اسدی با اشاره به این‌که برای شرکت مس مقرون‌به‌صرفه نیست که فیروزه را استخراج کند، گفت: با همکاری شرکت مس، گروهی مأمور شده‌اند تا فیروزه را استخراج و جداسازی کنند و در جایی نگه‌داری و به تعاونی شهرستان واگذار کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *