سایت خبری پیام ما آنلاین | میزخبر

میزخبر





۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۳۲

انتقاد علی مطهری از مصوبه تعطیلی هشتم ربیع‌الاول
خبرآنلاین نوشت: علی مطهری در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت: مصوبه روز یکشنبه مجلس درباره تعطیلی هشتم ربیع الاول به عنوان روز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و آغاز امامت حضرت ولی عصر علیه السلام که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود و البته با لطایف الحیل به تصویب رسید مصوبه خوبی نبود.
اولاً این روز، هم روز عزاست و هم روز شادی و تکلیف مردم معلوم نیست. ثانیاً فلسفه تعطیلی یک روز این است که مناسبت آن روز، بزرگ و گرامی داشته شود و این هدف در اکثر موارد با تعطیل نبودن آن روز و دایر بودن ادارات و انتشار روزنامه ها بهتر تامین می شود. ثالثا تعطیلی هر یک روز خسارت مالی زیادی، هم برای دولت و هم برای بخش خصوصی و کارفرمایان دارد که ایراد شورای نگهبان هم بار مالی برای دولت بود. رابعاً این روز مقارن است با یک مناسبت دیگر که تعطیلی آن، زمینه افراط مذهبی را که به وحدت اسلامی آسیب می رساند فراهم می کند. امیدوارم شورای نگهبان بار دیگر این مصوبه را رد کند.

پاداش پایان سال کارکنان دولت، تعیین شد
هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست رییس جمهور، میزان پاداش پایان سال ۱۳۹۵ (عیدی) کارکنان دولت را مبلغ ۷۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرد.

درخواست سیاسی اصلاح‌طلبان از رهبری: بعد از آیت‌الله هاشمی، مستقیم با رهبری ارتباط برقرار شود
حسین مرعشی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: درخواست این است که مسئولیت‌های مدنی و سیاسی آیت‌ا… هاشمی از این پس به حوزه رهبری نظام منتقل شود و مقام معظم رهبری در صورت صلاحدید در این زمینه تدبیر لازم را اتخاذ کنند.در شرایط کنونی بخشی از گروه‌های سیاسی تقاضا دارند که پس از رحلت آیت‌ا… هاشمی ارتباط این گروه‌ها به صورت مستقیم با مقام معظم رهبری برقرار شود.

رییس قوه قضاییه: دولت به تصمیم اخیر رییس‌جمهور آمریکا واکنش متناسب نشان دهد
ایلنا نوشت: آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به تصمیم رئیس جمهور جدید آمریکا مبنی بر صدور دستور ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور، چنین اقدامی را رفتاری نامتعادل، غیرانسانی و خلاف موازین حقوق بشر توصیف کرد و گفت: از خوی آمریکایی‌ها چنین تصمیمی بعید نبود. سردمداران آمریکا معمولاً به اقدامات سلطه جویانه خود رنگ و لعاب حقوق بشری می دادند اما امروز چهره خود را آشکارتر نشان می دهند. رئیس قوه قضاییه افزود: اینکه رئیس جمهور آمریکا به یکباره دستور ممنوعیت سفر مسلمانان به این کشور را صادر می کند و به نحوی اسلام هراسی را توسعه می دهد، برخلاف موازین اخلاقی و انسانی است. آیت الله آملی لاریجانی از دولت، رئیس جمهور و بویژه دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست که با عبرت از تجربیاتی نظیر تجربه «مهم و تلخ برجام»، به این رفتار نامتعادل، غیر منطقی و غیر انسانی آمریکا واکنش قاطع، مناسب و متناسب نشان دهند.

تشبیه عجیب ترامپ و ملک سلمان به معتادان
ایلنا نوشت: محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
نان قرض دادن ترامپ و ملک سلمان
دیشب ملک سلمانِ آل سعود با ترامپ در قدردانی از امضای فرمان مهاجرت تلفنی صحبت کردند. آقای سلمان به ایشان پیشنهاد کرده است که‌ رهبری مبارزه با تروریسم را به عهده بگیرد. این رفتارها در ادبیات ما ایرانی‌ها «نان قرض دادن به یکدیگر» است. آقای ترامپ در فرمان مهاجرت نام عربستان را ذکر نکرد. ملک سلمان هم از آقای ترامپ رهبری ضد تروریست‌ها را می‌خواهد. یک معنای دیگر این تلفن هم حرفی است که وقتی معتادان به هم می‌رسند، به هم می‌گویند دمت گرم! فهمیدم چی گفتی. هر دو در تلفن متوجه شدند که از یک جنس و معتاد به تروریست‌ها و کشتار مردم منطقه‌اند.

واکنش جهانگیری به قانون ضدمهاجرت ترامپ: در ارتباط با صدور ویزای اتباع آمریکایی اقدام متقابل می‌کنیم
ایرنا نوشت: معاون اول رییس جمهوری بر حمایت دولت ایران از اتباع خود در سراسر جهان تاکید کرد و گفت: ما در ارتباط با صدور ویزا برای اتباع آمریکایی که بخواهند به ایران بیایند، عمل متقابل انجام خواهیم داد. اسحاق جهانگیری افزود: از اتباع خودمان در سراسر دنیا از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم، حمایت خواهیم کرد. وی اظهار داشت: حتما در جوامع بین المللی علیه این کار غیرقانونی، غیرانسانی و ضد حقوق بشری موضع گیری خواهیم کرد و بار دیگر حقوق بشری که آمریکایی ها تعریف می کنند را در دنیا و در جوامع بین المللی مورد بازشکافی و بررسی قرار خواهیم داد تا جهانیان بدانند با چه سیستمی روبرو هستند. جهانگیری ادامه داد: ایران متمدن ترین و تاریخی ترین مردم دنیا هستند که در تمدن دنیا نقش کارساز و موثری داشته اند و نمی شود آن ها را متهم به حامی تروریست کرد.
جهانگیری گفت: این مردم قربانیان تروریسم هستند و بعد از انقلاب بیشترین آسیب را از آن دیده اند. با این حال، ایران تنها ملتی است که مردانه در مقابل تروریست هایی که با حمایت آمریکا و برخی کشورهای منطقه شکل گرفته اند و امنیت مردم عراق، سوریه، یمن و لیبی را بر هم زده اند، ایستادند و نگذاشتند تروریست ها در افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق جا خوش کنند و دولت تشکیل دهند. معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: حتما راه مبارزه با تروریسم را ادامه خواهیم داد و از حقوق ملت ایران در همه جا با قاطعیت حمایت خواهیم کرد.

تکلیف صندلی آیت‌الله هاشمی در مجلس خبرگان چه زمانی مشخص می‌شود؟
میزان نوشت: سخنگوی شورای نگهبان گفت: مجلس خبرگان رهبری تصمیم خود برای برگزاری انتخابات میان دوره ای را به وزارت کشور و وزارت کشور هم درخواست خود را به شورای نگهبان ارایه می دهد که هنوز این اتفاق نیفتاده است. عباسعلی کدخدایی گفت: هنوز اعضای شورای نگهبان درباره برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری اطلاعی ندارند و به همین دلیل تصمیمی دراین زمینه گرفته نشده است.
وی درباره ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در شورای نگهبان نیز اظهار داشت: جلسات فوق العاده برای بررسی این لایحه در شورای نگهبان تشکیل می شود و فردا نیز شورا به ادامه بررسی این لایحه می پردازد. سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی برای تعطیلی هشتم ربیع الاول نیز اظهار داشت: هنوز این مصوبه به دست ما نرسیده و پس از ارسال آن و طرح در جلسه شورا، نظر خود را اعلام خواهیم کرد.

روایتی کمتر شنیده شده از اسکورت هواپیمای حامل «ریگی» توسط ارتش
میزان نوشت: معاون اجرایی ارتش گفت: آن هواپیما که حامل ریگی جنایتکار بود، چه کسی آن را نشاند؟ اغلب مردم در خواب بودند، چون ساعت 2 و نیم بامداد بود که جنگنده‌های ما رفتند و آن هواپیمای مسافربری را که از فضای جمهوری اسلامی ایران عبور می‌کرد اسکورت کرده و باقدرت تمام نشاندند، آن‌هم با شلیک‌هایی که انجام شد. امیرسرتیپ محمد محمودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، هواپیمای حامل ریگی با شلیک جنگنده‌های ارتش تسلیم شد و فرود آمد؟ عنوان کرد: بله، ابتدا نیروهای ما در تاریکی، حدود ساعت 2 تا 3 بامداد اخطار دادند اما آن‌ها توجه نکردند. چند شلیک پیاپی در مقابل چشمان خلبان انجام شد و خلبان هواپیمای حامل ریگی با توجه به جدیت خلبانان جنگنده ما برای نشاندن هواپیما، به‌اجبار در فرودگاه بندرعباس به زمین نشست.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *