پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در این شماره می خوانید

در این شماره می خوانید





۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۱۳

وزیر کشور خبر داد
مقابله با ریزگردها در دستور کار ستاد مدیریت بحران
وزیر کشور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اقدامات وزارت کشور برای مقابله با گرد و غبار در شهرستان های شرقی استان کرمان گفت: رفع این مشکل به صورت ویژه در ستاد مدیریت بحران کشور در دست پیگیری است.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز گذشته در سفر به شهرستان بم اظهار داشت: در زمینه مقابله با بروز پدیده گرد و غبار در شرق استان کرمان، مالچ پاشی، آبخیزداری و سایر موارد نیز اقدامات لازم انجام شود. وزیر کشور همچنین از کرمان به عنوان استانی ویژه و فوق العاده در کشور یاد کرد و گفت: سفرها به منظور بازدید از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی به صورت دوره ای و مستمر انجام می شود. وی با اشاره به اینکه برای چهارمین مرتبه، خدمت مردم خوب استان کرمان رسیده ایم، اظهارکرد: نشست هایی در شهرستان بم در حوزه اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد و نظرات مسئولان و فعالان اقتصادی این شهرستان را جویا خواهیم شد. وزیر کشور افزود: جمع بندی نظرات در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی انجام می شود و در ادامه چند مورد بازدید و افتتاح طرح را در شهرستان بم خواهیم داشت. وی گفت: فردا نیز در کرمان در نشست اقتصاد مقاومتی این استان شرکت خواهم کرد و به مناسبت دهه فجر توفیق دیدار با مردم را خواهم داشت. وزیر کشور بدو ورود به شهرستان بم مورد استقبال استاندار کرمان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت و سپس با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
رحمانی فضلی همچنین در ادامه از روند بازسازی ارگ قدیم بم نیز بازدید کرد. عبدالرضا رحمانی فضلی در سفر به شهرستان بم، افتتاح کارخانه خودروسازی کارمانیا واقع در ارگ بم را در برنامه خود دارد. آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز از بم به نرماشیر شامل شهر نرماشیر و 35 روستا، فهرج و 15 روستای خواجه عسکر بم از دیگر برنامه های وزیر کشور در سفر به شهرستان بم است. پروژه عملیات اجرایی خط انتقال گاز از شهرستان بم به نرماشیر با بیش از 740 میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است.

سیدحسن خمینی:
گام به گام دستمان از شاگردان طبقه اول امام کوتاه می شود
آیت الله سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: به این نکته اشاره می کنم که گام به گام دست ما از دامن شاگردان طبقه اول امام کوتاه می شود. امسال دو تن از بزرگترین صحابی امام، عزیزان انقلاب و افراد اصلی نهضت یعنی آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله هاشمی رخ در نقاب خاک کشیدند.
به گزارش «انتخاب»؛ یادگار امام ادامه داد: این مسیری است که جبر تاریخ بر ما حاکم می کند. خداوند سایه دیگر شاگردان امام خصوصا مقام معظم رهبری را مستدام دارد. هرچه زمان جلو می رود «دور مجنون گذشت و نوبت ماست/ هرکسی پنج روزه نوبت اوست.» وی اظهار داشت: این انقلاب در دستان نسل های جدید و جوان قرار دارد. همواره باید ارزش ها و آرمان هایی که انقلاب به خطر آنها شکل گرفت را تکرار کنیم و آنها را دائما یادآور شویم. سید حسن خمینی گفت: ان شاء الله خون پاک شهیدانی که این نهال را آبیاری کردند و امروز درخت تنومند جمهوری اسلامی ایران شده و زحمات خانواده های آنها و دیگر بزرگان انقلاب در آینده به ثمرات بهتری منجر شود.
وی سپس با یادآوری برخی از ارزش های انقلاب اسلامی تصریح کرد: دینداری و پاسداری از ارزش های دینی یکی از مقدس ترین و مهمترین آرمان های انقلاب بود.
شاید دفاع از مظلوم، ایستادگی در مقابل ظلم و اجحاف و حق کشی بن مایه حرکت های انقلابی بوده و فرمایش معروف امام نیز می گوید که ما مدافع مظلوم و مقابل ظالم در همه دنیا هستیم.
یادگار امام ادامه داد: استقلال و شکوفایی، توانمندی مردم، فقرستیزی و فقر زدایی، از بین بردن تبعیض ها، زندگی بهتر برای آحاد مردم از جمله دیگر آرمان ها هستند.
وی گفت: روزی که انقلاب پیروز شد مؤمنان تصدی حکومت نداشتند؛ امروز مؤمنان بیش از هر زمان دیگری وظیفه دارند دین، کارآمدی دین و کارآمدی ارزش های دینی در بستر جامعه را به مردم و همگان نشان دهند.
سید حسن خمینی افزود: نسل دوم و سوم انقلاب در پیش است و وظیفه نسل اول است که این ارزش ها را با شکوه و جلال خودش منتقل کند. خدا را شاکریم که پس از امام مقام معظم رهبری با تأکیدات بر این ارزش ها و با اشارات مستمر و استقامت بر ارزش ها توانستند نهال برومند گفتمان امام را در جامعه ما بیش از زمان گذشته و بیش از هر زمان دیگری بارور کنند.
وی تأکید کرد: آینده پیش روی ماست و همه ما برای سعادت آینده خودمان، جامعه اسلامی و فردای این سرزمین و نسل های آینده به گفتمان عدالت طلب، صلح آمیز و توانمندی که می تواند زندگی و دنیای بهتر آخرتی سرافرازتر و کارآمدتر برای همگان به ارمغان بیاورد نیازمند هستیم.
یادگار امام ادامه داد: خدا را شاکریم که این امر تاکنون محقق شده و نسل های آینده ان شاء الله بتوانند در سایه گفتمان امام این اندیشه را برای خودشان داشته باشند. همت و تلاش، زحمات طاقت فرسا، همت والا و تدبیر حکیمانه، صبر و حوصله رئیس جمهور و دیگر اعضای دولت را قدر می نهیم. وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه روزهای خوبی را در ایام دهه فجر شاهد باشیم، بار دیگر درگذشت آتش نشانان غیور را به خانواده آنها و ملت ایران تسلیت گفت.

روحانی:
نه تافته جدا بافته‌ایم نه گمشده در تاروپود جهان
رییس جمهوری کشورمان تاکید کرد: بزرگترین آرمان امام آزادی بود، مردم در انتخابات، افراد را آزادانه انتخاب می‌کنند. ما نه تافته جدا بافته هستیم و نه گم شده در تار و پود جهان. به گزارش خبرآنلاین، در آستانه آغاز دهه فجر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به همراه اعضای هیأت دولت صبح امروز باحضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان ایشان تجدید بیعت کردند.
در حاشیه این مراسم رییس جمهوری اظهار داشت: امام نه معتقد به آن بود که انقلاب باید از مسیر مسلحانه پیروز شود و نه به خمودگی ها و خموشی های مسلحانه معتقد بود. بلکه از مسیر اعتدال انقلاب را پیش بردند. وی تاکید کرد:۴۰ سالگی، به معنای پختگی انقلاب و دوری از حرکت های هیجان زده است. ما نیازمند گفتمان امام و راه امام هستیم. گفتمان امام اتصال نظام به انقلاب اسلامی و پیشبرد آرمان های انقلاب همچون آزادی و استقلال در متن نظام است. نباید به گفتمان امام به طور گزینشی رجوع کنیم.
اهم اظهارات رییس دولت یازدهم را در ادامه به نقل از جماران بخوانید؛
این گفتمان را باید به گونه ای تفسیر کنیم که مایه تحکیم نظام و کارآمدی دولت شود و بتوانیم چتر انقلاب را میان همه علاقه مندان انقلاب بگسترانین و همه دوستداران آزادی جذب آن شوند.
بزرگترین آرمان امام آزادی بود و مردم در انتخابات افراد را آزادانه انتخاب می کنند. استقلال آرمان امام بود؛ ما نه تافته جدا بافته هستیم و نه گم شده در تار و پود جهان.
مقام معظم رهبری با حق الناس خواندن رأی مردم حماسه ۹۲ را آفرید و با نرمش قهرمانانه با مذاکرات موافقت کردند. روش ها مقدس نیست؛ روش‌ها در راستایی که هدف ها مشخص می‌کنند قابل تغییر هستند.
داغ آیت الله هاشمی بر دل ما و مردم است. قلب میلیون ها نفر برای او تپید. او امروز آرام در کنار امام خفته است.
متأسفیم که شاهد تشییع پیکر آتش نشانان قهرمان هستیم. به خانواده های آنان تسلیت می گوییم. آنان نشان دادند در زندگی مردم ما ایثار و فداکاری از بین نخواهد رفت.
باید در این ایام به خانواده بزرگ امام که سهمی بزرگ در انقلاب داشتند تبریک بگوییم. این روزها متعلق به امام است. ما به خاندان بزرگ امام خصوصا یادگار ایشان عالم فرهیخته و مدرس بزرگ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی (دامت برکاته) احترام می‌گذاریم.

امروز ادامه بازی های هفته 22 لیگ دسته یک کشور
مس کرمان، شاید سه امتیازی دیگر
هادی کاربخش
هفته 22 لیگ دسته یک ایران با انجام 7 دیدار امروز در شهرهای مختلف کشور به پایان می رسد. در بازی های ابتدایی این هفته از رقابت ها،عصر دیروز در دو مسابقه حساس تیم های خونه‌به‌خونه و پارس جنوبی حریفان خود را شکستد دادند و امروز سایر بازی ها انجام می شود. در زیر نگاهی کوتاه داریم به بازی نمایندگان استان در هفته 22 لیگ آزادگان.
استقلال اهواز – مس کرمان، جدال هادی و مهدی، دوقلوهای دغاغله
نارنجی پوشان کرمانی که بر عکس نیم فصل اول، نتایج خوب و درخشانی در چند هفته اخیر گرفته و از 15 امتیاز ممکن، 13 امتیاز به اندوخته های خود اضافه کرده اند، امروز و در ورزشگاه تختی اهواز، میهمان تیم بحران زده استقلال این شهر است. آبی‌پوشان اهوازی که همچنان، همه بدترین آمارهای لیگ یک را به نام خود ثبت کرده‌اند، هفته گذشته نخستین شکست خود را با هدایت سیاوش بختیاری‌زاده مقابل فولاد یزد تجربه کردند تا اوضاع این تیم، وخیم‌تر از قبل شود. استقلال اهواز این هفته مقابل تیمی صف‌آرایی می‌کند که از 15 امتیاز اخیر، 13 امتیاز کسب کرده و خود را تا رده هفتم جدول بالا کشیده است. مس که در این فصل تنها دو شکست در کارنامه دارد، در نیم‌فصل اول امتیازات زیادی را به خاطر تساوی‌های متعدد از دست داد. این تیم اگر در حداقل نصف بازی‌هایی که مساوی کرده بود، پیروز می‌شد، اکنون با قدرت بر صدر جدول تکیه زده بود. علی بای به همراه حسینعلی عابدی – امید افخمی و پیام ساری اصلانی قضاوت این بازی را به عهده خواهند داشت.
گل‌گهر سیرجان – نساجی مازندران، زهردار ترین خط حمله لیگ یا ساکت الهامی
در دیگر دیدار حساس این هفته گل گهر سیرجان در ورزشگاه اختصاصی خود میزبان نساجی خواهد بود تا این تیم قائمشهری برای دومین هفته متوالی به مصاف یکی دیگر از نمایندگان استان کرمان در لیگ یک برود.
گل‌گهر هفته گذشته پس از دو تساوی بدون گل، در خانه نفت مسجدسلیمان پیروز شد و به رده دوم جدول صعود کرد. هرچند وینگو بگوویچ عنوان کرده صعود به لیگ برتر، هدف اصلی گل‌گهر نیست، اما خود او هم می‌داند که این حرف‌ها را صرفاً برای دور کردن استرس از شاگردانش می‌زند و گل‌گهر با 32 گل زده که زهردارترین خط حمله لیگ یک محسوب می‌شود، یکی از کاندیداهای اصلی صعود به لیگ برتر است. نساجی هم هفته گذشته در نخستین تجربه سرمربیگری ساکت الهامی روی نیمکت تیم قائمشهری، مغلوب مس کرمان شد و تا رده ششم جدول پایین آمد. نساجی با توجه به روند رو به جلوی مدعیان صعود و نیز بازی مقابل تیم قدرتمند گل‌گهر، این هفته کار بسیار سختی برای صعود به رتبه‌های بالاتر جدول دارد. آبی پوشان سیرجانی در حال حاضر با کسب ۳۷ امتیاز از مجموع بیست و یک دیدار برگزار شده در رده دوم جدول رده بندی قرار دارند، تیم نساجی نیز با ۳۴ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به تیم بادران تهران در مکان ششم جدول جای دارد. دیدار رفت دو تیم با تساوی پر گل سه بر سه به پایان رسیده بود، دیداری که جذاب و تماشایی از آب در آمد و البته با حواشی فراوانی نیز همراه بود، حال در دور برگشت مسابقات باید دید چه نتیجه‌ای در انتظار دو تیم خواهد بود و کدامیک از این تیم ها می تواند با دست پر از میدان خارج شود.داوری این بازی به عهده پیروز سیف‌الله پور با کمک‌ حسین رحیمی‌پور – حامد صفایی وایمان کهیش خواهد بود.
مس رفسنجان – نفت مسجدسلیمان، تقابل تیم های سینوسی لیگ یک
ورزشگاه شهدای رفسنجان امروز و از ساعت 14 شاهد تقابل مس این شهر و نفت مسجد سلیمان می باشد. مس که تا حدودی از جمع مدعیان سقوط به لیگ دو جدا شده، دو پیروزی شیرین در این دو هفته کسب کرد اما اگر عملکرد این تیم در هفته‌های گذشته بررسی کنیم، درمی‌یابیم که مسی‌ها ثبات لازم را ندارند و روندی سینوسی طی می‌کنند. نفت مسجدسلیمان هم در سه مسابقه پس از انتصاب حافظی به عنوان سرمربی، نتوانست دروازه حریفان را باز کند و دو شکست و یک تساوی در سه مسابقه تجربه کرد. به همین خاطر مدیران نفت تصمیم گرفتند حافظی را برکنار کنند و با محمود فکری به توافق رسیدند. فکری در نیم‌فصل اول با تیم نساجی نتایج خوبی کسب کرد اما به خاطر مسائل مالی در جمع قائمشهری‌ها نماند. بازیکن پیشین استقلال در بازی اول خود مقابل تیمی قرار خواهد گرفت که در کنار نساجی با 28 گل زده، دومین خط حمله برتر لیگ یک را در اختیار دارد.
داور این بازی سیدعلی میرغفاری است که حمزه علی سلیمی – محمد نوری و وحید مالکی او را در امرقضاوت همراهی می کنند.

پروژه فولاد بردسیر تا پایان ۹۵ به بهره برداری می رسد
مدیرعامل مجتمع جهان فولاد سیرجان درباره استفاده از تجهیزات چینی در ساخت کارخانه‌های فولادی گفت: اعتقاد من بر این است استفاده از این تجهیزات هزینه‌ها را در بلندمدت افزایش می‌دهد.
علی عباسلو درباره پروژه فولاد بردسیر اظهار کرد: این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. بردسیر بزرگترین پروژه جنوب شرق کشور است که قابلیت تولید 700 هزار تن میلگرد را خواهد داشت.
به گفته وی، این پروژه به انتظار 28 ساله مردم بردسیر پایان می‌دهد. جالب است بدانید در سال 68 برای اولین بار در این محل احداث یک ماشین‌سازی را مطرح کردند. از آن زمان به بعد 18 پروژه دیگر نیز تعریف شد بطوریکه پروژه بردسیر نهمین پروژه‌ای بود که در این منطقه تعریف شد. طرح‌های قبلی هیچ‌کدام به سرانجام نرسیدند در نتیجه یک دوره طولانی 27 تا 28 ساله مردم ناامید بودند. سوله‌های مختلفی در این منطقه برای واحدهای متعددی ساخته شده بود اما کار خاصی در این رابطه انجام نشد.
او بیان کرد: پروژه فولاد بردسیر برای حدود 200 تا 250 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت و تاثیر بسیاری از دیدگاه روحی و روانی بر منطقه بردسیر خواهد داشت.
در حال حاضر این پروژه با بیش از 95 درصد پیشرفت در مرحله تست کارخانه قرار دارد و مراحل نصب کامل شده و باید تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری برسد. البته اعتقاد ما بر این است چند ماه پس از تولید پروژه افتتاح شود درنتیجه احتمال دارد افتتاح رسمی در سال آینده انجام شود. عباسلو اظهار کرد: پروژه ذوب نیز از دیگر طرح‌هایی است که ال‌سی 100 میلیون یورویی برای آن گشایش یافته است. با باز شدن این ال‌سی پروژه ذوب تکمیل خواهد شد. خوشبختانه حدود 70 تا 80 درصد ماشین‌آلات خارجی بسته‌بندی شده و از پایان آذر ماه حمل آن آغاز شد و تا پایان سال تمام خواهد شد. نصب این ماشین‌آلات از ابتدای سال 96 شروع خواهد شد و امیدواریم در ابتدای سال 97 وارد فاز تولید شویم. با این کارخانه چرخه تولید ما تکمیل خواهد شد.
وی در توضیح گشایش ال‌سی 100 میلیون یورویی افزود: ما از اواخر سال 94 تصمیم به گشایش ال‌سی گرفته و در همین زمینه مذاکرات را با طرف‌های خارجی آغاز کردیم. همچنین مکاتباتی را در داخل کشور با بانک مرکزی انجام دادیم. جالب است بدانید که مذاکرات خارج از کشور چندان زمان‌بر نبود اما بیشتر زمان در داخل کشور صرف شد. البته این اتفاق طبیعی است زیرا سال‌ها است ال‌سی در کشور باز نشده و مقررات بروز نشده بود.
به گفته مدیرعامل مجتمع جهان فولاد سیرجان، بانک عامل این ال‌سی، بانک تجارت بود که همکاری خیلی خوبی داشت. بانک آلمانی نیز بانک ای.آی اچ (ایران- اروپا) و یک بانک اشتراکی است. گشایش این ال‌سی نشان داد که می‌توان از اعتبارات خارج از کشور استفاده کرد.
عباسلو درباره همکاری با چینی‌ها بیان کرد: بنده اعتقادی به همکاری با چینی‌ها ندارم زیرا اگر بخواهیم در درازمدت از یک کارخانه فولادی بهره‌برداری کنیم، بی‌ترید با استفاده از تجهیزات چینی هزینه تولید افزایش خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *