پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حسن روحانی: هیچ قدمی در برجام بدون مشورت با مقام معظم رهبری برنداشتیم

حسن روحانی: هیچ قدمی در برجام بدون مشورت با مقام معظم رهبری برنداشتیم





۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۱

حسن روحانی: هیچ قدمی در برجام بدون مشورت با مقام معظم رهبری برنداشتیم

حسن روحانی تأکید کرد که در قضیه برجام «بدون مشورت با مقام معظم رهبری» قدمی برنداشته است. آن‌طور که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نوشته، رییس جمهور کشورمان که روز گذشته به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه تهران رفته بود، درباره برجام گفت: «امروز همگان به این موضوع اعتراف دارند که هیچ کشوری در دنیا وجود نداشته که در عرض 20 الی 30 ماه بتواند در برابر قدرت‌های بزرگ هسته‌ای از حقوق ملت خود به‌خوبی دفاع کرده و پرونده‌ای را از شورای امنیت سازمان ملل خارج کند و این‌یک موضوع جناحی و حزبی نیست.» گزیده صحبت‌های وی را در ادامه بخوانید:
او {ترامپ} ممکن است خیلی چیزها دلش بخواهد، دلش بخواهد برجام را تضعیف و یا پاره می‌کند، مگر ما می‌گذاریم و مگر ملت ما می‌گذارد. آمریکا نمی‌تواند در مسیر استقامت و ایستادگی ملت ایران تأثیرگذار باشد.
لغو قطعنامه‌ها، شکست ایران هراسی و ایستادگی مقتدرانه در برابر قدرت‌ها افتخار همه ملت، رهبری و نظام است و نه جناح‌ها.
هیچ قدمی در مسأله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم، نامه‌های مکتوب ایشان خطاب به بنده موجود است و هیچ نامه‌ای نبوده که ایشان به من داده باشند و دستور قاطعی برای اجرای آن صادر نکرده باشم و همواره مبنا دولت بر این بوده که دستورات ایشان کاملاً اجرایی شود.
در روند مذاکرات، روزی ایشان دستوری فرمودند و در پاسخ چنین گفتم که اجرای آن چه‌بسا مشکل و دشوار باشد، اما ایشان تأکید کردند که با توکل به خدا کار را به جلو ببرید، بلافاصله پس‌ازآن تیم هسته‌ای را به تهران فراخوانده و توضیح دادم که نظر مقام معظم رهبری چنین است و باید این‌گونه عمل شود و آن‌ها چنین مطرح کردند که اگر این‌گونه عمل کنیم، دیگر مذاکره تمام‌شده است، ولی پس از چند ساعت مشورت، به آن‌ها اطمینان دادم که با توکل به خدا از این مشکل عبور خواهیم کرد و شما با ایمان قوی کار را به جلو ببرید و با توکل به خدا نکاتی را که رهبر معظم انقلاب بر آن‌ها تأکید داشتند، اجرا کردیم.
برای تصمیماتی که در روند مذاکرات اتخاذ می‌شد، ساعت‌ها با مقام معظم رهبری جلسه داشتیم.
در جریان مذاکرات که یک حرکت بزرگ ملی بوده و ربطی به هیچ جناحی ندارد، کاری کردیم که امروز به‌راحتی کیک زرد وارد کشور شود و این در حالی است که بعد از انقلاب، حتی نتوانسته بودیم یک گرم از آن را وارد کشور کنیم.
قبل از اجرایی شدن برجام، حدود یک‌میلیون بشکه نفت خام می‌توانستیم با دشواری‌های فراوان صادر کنیم، اما اکنون 2 میلیون و 300 هزار بشکه صادر می‌‌شود و قادریم بر اساس اراده خود نفت را به هر مقدار که بخواهیم به هرکدام از کشورهای دنیا صادر کنیم.
در مسأله برخورد با نقض برجام، نظر واحدی در کشور وجود دارد و هیچ ‏اختلاف‌نظری بین دولت، مجلس و سایر قوا، نیست.‏
دوستان بسیار خوب و انقلابی، نگران و دلواپس نباشند، حتماً از حقوق ملت ‏با قاطعیت دفاع خواهیم کرد.
برای اولین بار در 60 سال گذشته در سال 94، صادرات غیرنفتی بر واردات پیشی ‌گرفت و امسال نیز همین روند ادامه داشته است و این نیز دستاورد بزرگی است که در این سال‌ها رقم خورده است.آیا این دستاورد نیست؟
دانشگاه و دانشجو باید از رییس جمهور ‏و سایر قوا انتقاد کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *