سایت خبری پیام ما آنلاین | رئیس جهاد کشاورزی بم عنوان کرد اعطای تسهیلات کشاورزی برای سه بخش

رئیس جهاد کشاورزی بم عنوان کرد اعطای تسهیلات کشاورزی برای سه بخش





۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۲۰

رئیس جهاد کشاورزی بم عنوان کرد
اعطای تسهیلات کشاورزی برای سه بخش

در خصوص اعطای تسهیلات بخش کشاورزی به افراد واجد شرایط با قهری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بم صحبت کردیم که در ادامه می‌خوانید:
چند نوع تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد؟
با توجه به اعتباراتی که در اختیار ما قرارگرفته است تسهیلات در سه قسمت واگذار می‌شوند. دسته اول تسهیلات خط اعتباری چهار مکانیزاسیون برای خرید تراکتور، ادوات کشاورزی ازجمله سم‌پاش یا مرغداری‌ها و گاوداری‌هایی که موردنیاز بهره‌برداران بخش باشد و در بخش صنایع می‌توان تسهیلات به متقاضیان واگذار کنیم که به مدت پنج سال است و 20 درصد سهم متقاضی و با سود 15درصد و هیچ محدودیتی در پرداخت این تسهیلات به‌منظور افزایش ضریب در این بخش نداریم. حتی برای موتورپمپ‌ها، الکتروموتورها و یا نصب آن‌ها اگر مشکلی وجود داشته باشد با رایزنی مدیر شعب بانک کشاورزی، قول داده‌اند که ما را در این امر یاری کنند تا بتوانیم از کشاورزانمان حمایت‌های لازم را انجام دهیم. دسته دوم اعطای تسهیلات برای گلخانه‌ها که سقف آن از 20000 متر تا چند هکتار است که بر اساس آب و زمین متقاضی جهت افزایش تولید در بحث گلخانه به متقاضی داده می‌شود. در بحث گلخانه نسبت به سنوات قبل تا پایان دولت دهم اگر شش هکتار داشتیم اکنون بیش از ده هکتار برای کشت آماده است و شاید بتوان به 15 هکتار هم افزایش دهیم و حداقل کشت کار 3000 متر است. تسهیلات مربوط به این بخش با سود 15 درصد و مدت 5 سال تا 7 سال و متقاضی 10 درصد کار را باید انجام دهد و گلخانه می‌تواند کشت خاکی و یا هیدورپولیک انتخاب کند که این نمونه کشت یعنی هیدروپولیک بهتر و مفیدتر است و نیز در بحث صرفه‌جویی در این سال با توجه به اینکه آب‌های زیرزمینی ما افت پیداکرده‌اند و جهت استفاده از آب‌های موجود و حفظ این وضعیت این کار را با گلخانه همکاری تنگاتنگ خواهیم داشت و هر هفته میز مشترکی بین جهاد و بانک کشاورزی برقرار است و تاکنون تسهیلاتی با بیش از 3 هکتار از صندوق کارآفرین امید، توسعه تعاون وام گرفته‌شده است و مابقی را از بانک کشاورزی پرداخت‌شده است و در این بخش از تسهیلات گلخانه بانک توسعه و تعاون و صندوق کارآفرین همکاری‌های خوبی داشته‌اند. بخش سوم کشت محصولات سرمایه در گردش توسعه، زراعت و باغداری با نیاز آبی کم ازجمله کشت زعفران، عناب، زرشک، گل محمدی و گیاهان دارویی که در دستور کار است و وام‌هایی با 15 درصد سود و سهم متقاضی 10 تا 15 درصد و مابقی را می‌تواند وام دریافت کند و سنوات بازپرداخت 3 سال است . وام‌هایی که به‌صورت سرمایه در گردش در مناطق محروم و درحال‌توسعه ازجمله دهبکری، روداب غربی برای طرح‌های اصلاح و توسعه زراعی باغی می‌توان وام گرفت به‌صورت یک‌ساله و با سود 10درصد است و برای کشت کلزا نیز با توجه به اینکه با سیاست دولت در این سال حمایت‌هایی انجام می‌شود برای کشت دانه روغنی کلزا به متقاضیان تسهیلاتی ارائه می‌شود و از سوی دولت حمایت می‌شوند.
برای ثبت‌نام باید متقاضیان به کجا مراجعه داشته باشند؟
متقاضیان درخواست این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه و نظر کارشناس مربوطه راهنمایی و دستورات لازم را بشنوند و پرونده که کامل شد به بانک کشاورزی برای پرداخت این تسهیلات ارجاع داده می‌شود. همچنین کسانی که قصد راه‌اندازی پرورش ماهی دارند چه واحدهای پرورش ماهی گرمابی و یا سرمابی می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان بم از تسهیلات و حمایت‌های جهاد برخوردار شوند. درباره ضمانت نیز کسانی که تا سقف 200 میلیون تسهیلات دریافت می‌کنند به‌صورت اخذ ضمانت به آن‌ها وام تعلق می‌گیرد. لازم به ذکر است که در سال 94 بیش از 50 تن تولید ماهی داشته‌ایم و کشت زعفران ما بالغ‌بر 5 هکتار بوده است و 3 هکتار برای کشت زرشک برنامه‌ریزی کرده‌ایم و یک هکتار هم گل محمدی و متقاضیان در این زمینه زیاد هستند که برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی‌شده‌اند و کسانی که موتورپمپ دارند باید پیش فاکتور معتبر از مراکز شناخته‌شده نشان دهند. وام برای متقاضیان کلیه ماشین‌آلات تا سقف 300 میلیون تومان با ارائه ضامن معتبر و سایر بخش‌ها تا سقف 200 میلیون تومان با ارائه ضامن معتبر تسهیلات به آن‌ها داده می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *