سایت خبری پیام ما آنلاین | بابایی - داوری؛ راند آخر

چه کسی شهردار کرمان خواهد شد؟

بابایی – داوری؛ راند آخر





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴

شورا در پیچ انتخاب شهردار گیر کرده است. رایزنی ها ادامه داشت که عمر دوره ریاست شورا به سرآمد. از هفته پیش برخی گزینه های احتمالی برای در اختیار گرفتن سکانشهرداری انصراف خود را اعلام کردند.ایرانمنش و مشرفی از اعضای شورا با اعلام موضع در رسانه ها از پذیرفتن سمت شهرداری پا پس کشدیدند. حالا شورا باید شهردارش را از بیرون خانه شهر انتخاب کند. آنها گزینه ای در داخل ندارند.
از سوی دیگر به نظر می رسد شطرنج انتخاب شهردار برای ۲ سال باقی مانده از عمر این دوره وارد مراحل نفس گیر خود شده است.
بعد از رفتن با اما و اگر سیف الهی شوراییان عملا قعله بازی خود را از دست دادند. انتقاد ها از تغییرات در بافت شهری و تعدد پل های روگذر خصوصا موضوع مهم وضعیت آینده میدان ازادی باعث شده رسانه ها به نمایندگی از افکار عمومی ، تصمیم گیران شهری را به باد انتقاد بگیرند.حجم انتقادات و شاید آینده مبهم پروژه های شهر کرمان که ناف آنها به استانداری و حمایتش دوخته شده باعث شد ، از جهاد نصر هم خبر برسد مهندس کارنما و قنبری ریس هیات مدیره و مدیرعامل جهاد نصر هم عطای شهرداری را به لقایش ببخشند.
اما این تمام دشواری های ساکنین خانه شهر نیست . آنها باید ریس شورا را انتخاب کنند. مویدی ریس اصولگرای شورای چهارم یقینا گزینه اصلی تصدی این پست است . ارزشی های بیرون شورا انتظار دارند تا نمایندگانشان که اکثریت را در میان اعضای شورا فعلی به خود اختصاص داده اند ریس را از میان چهره های اصولگرایان انتخاب کنند. از ریاست شورا که بگذرد ته دلشان برای شهردار را هم اصولگرا می خواهند. ولی برخی اختلاف ها میان اعضای اصولگرای شورا کار را برای مویدی دشوار کرده است. حالا رایزنی ها برای ریاست شورا به نقطه جوش رسیده است. اصلاح طلبان با محوریت مشرفی طناب ریاست را به سمت خود می کشند. اینبار هم کاندیدای اصلاح طلبان برای ریاست شورا مهندس مشرفی است . اصولگرایان اما به پشتوانه تعدادشان در شورا که اکثریت را تشکیل می دهند ، خیالشان آسوده تر است . ولی گاهی خبر یک جلسه شرایط را تغییر می دهد. شوراییان به بهانه های مختلف با هم دیدار می کنند.اصلاح طلبان در آخرین دورهمی خود در چترود ایرانمنش اصولگرا را دعوت کرده و با وی به گفتگو پرداختند. شنیده می شود وی رای به گزینه اصلاح طلبان را مشروط به انتخاب شهردار اصولگرا از سوی اعضای شورای شهر کرده است. اما این برای مشرفی و دوستانش پذیرفتنی نیست. گفته می شود ایرانمنش رای به ریس شدن مشرفی را در گرو شهردار شدن خودش می پذیرد. این در حالی ست که در روزهای گذشته از نامزدی شهرداری عقب نشینی کرده بود.
در این میان مهندس بابایی با شدت مشغول کار است.تیم رسانه ایش را هم حسابی شارژ کرده است . اخبار کارهای روزانه سرپرست شهرداری کرمان ارام ارام در فضای مجازی منتشر می شود. وی که در گفتگو با پیام ما خود را اماده برای پذیرش سمت شهرداری کرمان اعلام کرد تقریبا رقبای خود را کنار زده است .
لابی های سیاسیون اما همیشه برگ های تازه ای برای رو کردن دارند. اینبار مهندس مظفر داوری گزینه احتمالی برای رقابت با مهندس بابایی مطرح شده است. او اصولگراست و در دور قبل عضو شورای شهر کرمان بوده است . بابایی هم اکنون در نظام مهندسی ساختمان فعالیت می کند و کمتر در رسانه ها خبری از وی منتشر می شود. داوری اصولگرای دوست داشتنی ست که به همراه دکتر شریعت از جمله شگفتی های انتخابات شورای شهر دوره سوم از آنها یاد می شود. در مدت حضور در شورا هم موثر ظاهر شد و عملکرد قابل قبولی داشت که میتواند درکسوت شهرداری به وی کمک شایانی بنماید . وی در انتخابات چهارم شورا شرکت نکرد و گوشه عافیت را به میدان رقابت ترجیح داد. اما حالا گویا به پیشنهاد دوستان تصمیم به بازگشت به عرصه سیاسی استان گرفته است وی پشتوانه سیاسی کافی را هم دارد. زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس را شاید بتوان قویترین حامی وی دانست . اما داوری رابطه خوبی با باهنر را نیز در کارنامه خود دارد.
به نظر می اید با سیف الهی و استاندار هم آبش در یک جو برود. زیرا وی اصولگرای بدون حاشیه ای همواره بوده است. به این ترتیب انتخاب شهردار، در سایه وضعیت ریس شورا وارد روزهای سختی شده است. بابایی سرپرست فعلی و یار غار شهردار سابق حالا با مهندس داوری مهره اثر گذار اصولگرایان وارد راند پایانی شده اند. راندی که به نظر میرسد برنده این میدان پر حاشیه را مشخص خواهد کرد
در هر صورت با توجه به اصولگرایی داوری قطعا وی میتواند در به سرانجام رساندن پروژه های بزرگ و نیمه تمام شهرداری که در اختیار قرارگاه خاتم می باشند نقش پر رنگ تری ایفا نماید
روزهای آینده آبستن خبرهای داغی خواهد بود.بازیگران نبرد سیاست حتما ورق تازه رو می کنند. همراه ما باشید تا از آنسوی اخبار شما را مطلع کنیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *