سایت خبری پیام ما آنلاین | در جلسه غیرعلنى شورا براى انتخاب شهردار مطرح شد: مشرفى در شُرُف شهردارى

در جلسه غیرعلنى شورا براى انتخاب شهردار مطرح شد: مشرفى در شُرُف شهردارى





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹

در جلسه غیرعلنى شورا براى انتخاب شهردار مطرح شد: مشرفى در شُرُف شهردارى

شهروندان کرمانى همچنان منتظر گزینه نهایى شوراى چهارم براى نشستن بر کرسى شهردارى کرمان هستند. بازار گمانه زنى داغ است . اما دود سفیدى از دودکش شوراى شهر بیرون نیامده . رایزنى ها ادامه دارد . برخى گزینه ها پیش از طرح در شورا توسط لابى هاى قدرت در نطفه «وتو» مى شوند. شورا محل تصمیم نهایى است ، اما میخ یک گوشه ى این انتخاب در زمین استاندار کوبیده شده است . نظر رزم حسینى باید موافق گزینه نهایى باشد. خصوصا از وقتى که با تصمیم وى سیف الهى شورا را سه طلاقه کرد.
هشت عضو اصولگراى ساکن خانه شهر اما محدودیت هاى خود را دارند. اصولگرایانى که راى خود را مدیون لیست ارزشى ها مى دانند باید در انتخاب شهردار کرمان به بالا دستى هاى راست سنتى کرمان جواب پس بدهند. اهمیت موضوع را وقتى مى شود درک کرد که در اقدامى نادر باهنر نایب ریس مجلس بعد از پذیرفته شدن استعفاى ابوالقاسم سیف الهى به یکى از کمیسیون هاى شورا مى رود و با دوستانش گپ مفصل مى زند. آن هم در روز تعطیل!
پیش از این از بابایى ، کارنما و ایرانمنش به عنوان گزینه هاى احتمالى براى شهردار شدن ، یاد مى شد که روز گذشته شنیده ها از مطرح شدن على اکبر مشرفى ، از اعضاى فعلى شوراى شهر براى تصدى شهردارى کرمان خبر داد. گویا در جلسه اى غیر علنى (که تازگى ها شورا به این شیوه برگزارى جلسه عادت کرده) بر روى شهردار شدن مشرفى گفتگو صورت گرفته است.
با مطرح شدن مهندس مشرفى مدیر با سابقه لاستیک بارز براى شهردارى کرمان مى توان اینگونه ارزیابى کرد که احتمال جمع بندى بر روى ایرانمنش دیگر گزینه احتمالى شهردارى که از میان اعضاى شورا بود منتفى شده است.
شنیده هاى خبرنگار «پیام ما» حکایت از آن دارد که جلسه اى با حضور همه اعضا شورا بر سر انتخاب شهردار تشکیل شده و مویدى ریس شوراى شهر از مهندس مشرفى تقاضا مى کند براى در اختیار گرفتن فرمان عمران شهر کرمان آستین بالا بزند. مهندس مشرفى هم بعد از تیکه پاره کردن تعارف هاى معمول از راى ندادن اعضاى شورا مخصوصا طیف اصولگرا به خودش مى گوید. وى بعد از امتناع کردن از پذیرش سمت شهردارى کرمان در پاسخ ریس شورا مى گوید: در صورتى که همه اعضاى شورا به من راى بدهند حاضر به پذیرش هستم. در همین ارتباط گفته مى شود جوانمرد و گیلانى ۲ عضو شورا اعلام رضایت خود از انتخاب مشرفى را اعلام مى کنند و اعلام مى کنند: همه اعضا راى علنى مى دهند.
همین موضوع باعث مى شود تا ریس شورا با همکار سابق خود، سیف الهى معاون عمرانى استاندارى تماس گرفته و تصمیم اعضا را با وى درمیان بگذارد. گویا معاون استاندار هم از این تصمیم شورا حمایت مى کند.
هر چند آنچه گفته شد هنوز علنى نشده و تا انتشار خبر رسمى باید صبر کرد ، اما آنچه پیداست اینکه مشرفى حالا به رقیبى جدى براى بابایى و کارنما تبدیل شده است.
مشرفى که به جناح اصلاح طلب نزدیک تر است اما کمتر در بازى هاى سیاسى داخل مى شود، وى همواره گوشه تنهایى خود در شرکت لاستیک بارز را به وسط میدان تاخت و تاز سیاسى ترجیح داده است. على رغم اینکه همواره از مشرفى بعنوان مدیر عامل لاستیک بارز یاد مى شود اما او مدیر شرکت بارز است و سمت مدیرعاملى بر عهده شخص دیگریست. توجه به این موضوع نشان مى دهد مشرفى همیشه دوست داشته نفر دوم باشد.
اما حالا گویا مدیر سالهاى لاستیک کرمان مى خواهد فرمان شهر را به دست بگیرد و نفر اول شهردارى باشد. در صورت انتخاب مشرفى به سمت شهردارى کرمان وى هم مثل سیف الهى شهردارى خواهد بود که ابتدا بعنوان منتخب مردم به ساختمان خانه شهر فرستاده شد و سپس با تصمیم سایر اعضاء راهى شهردارى شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *