سایت خبری پیام ما آنلاین | بابایی، کارنما ، ایرانمنش گزینه های شورا/ چه کسی شهردار می شود

بابایی، کارنما ، ایرانمنش گزینه های شورا/ چه کسی شهردار می شود





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸

بابایی، کارنما ، ایرانمنش گزینه های شورا/ چه کسی شهردار می شود
شهرداری کرمان با سرپرست اداره می شود. این تصمیم شواری شهر بود. برای انتخاب شهردار قانون سه ماه وقت گذاشته. پروژه های شهری اما وقت نمی شناسند. قانونی نانوشته می گوید، باید منتظر بمانیم تا شهردار مشخص شود.اما سرپرست فعلی شهرداری در گفتگوی هفته گذشته با «پیام ما» گفت: همه پروژه ها روی روال است. بابایی که در این روزها مسولیت سرپرستی را پذیرفته ، خودش را برای نشستن بر کرسی شهرداری آماده کرده است.
بابایی؛ گزینه دم دست
مهندس بابایی از بدنه شهرداری به حساب می آید. سالها در سازمان پارکها کار کرده و در ۲ سال گذشته قائم مقام سیف الهی بود. وی را می شود به لحاظ آشنایی با پروژه های شهری بهترین گزینه ارزیابی کرد. از خم و چم شهرداری مطلع است و با پیمانکاران شهری آشنایی کامل دارد . گویا شوراییان هم بی تمایل به وی نیستند. بابایی هم در روزهای گذشته با معاونین و روسای سازمانها و شهرداران مناطق شهرداری حسابی گپ زده است و از آنها خواسته بیشتر از گذشته تلاش کنند. او حالا بدش نمی آید شهردار شود. برای رسیدن به صندلی شهرداری در خیابان سپه اما کار دشواری پیش رو دارد. لابی های سیاسیون را شاید تاثیرگذارترین مساله در انتخاب شهردار دانست. بابایی اما کمتر وارد بازی سیاست شده است. این می تواند نقطه قوت و ضعف برای وی باشد. قوت از این لحاظ که حساسیت بازیگران سیاست در کرمان بر روی وی زیاد نیست، و ضعف بدین جهت که سیاسی ها نگران شوند که هر لحظه امکان دارد توسط گروه مقابل مصادره شود. بابایی اما به شهردار مستعفی دل بسته است. نخ تسبیح پروژه های شهری کرمان به استانداری گره خورده است.سیف الهی شهردار سابق در کسوت جدید معاونت عمرانی استاندار بر عملکرد شهردار آینده تاثیرگذار خواهد بود. یقینا گزینه نزدیک به وی از حمایت بیشتری در ساختمان شهرداری برخوردار است. برخی هم بر این عقیده اند که سیف الهی همه این پازل را از قبل طراحی کرده است . استاندار کرمان هم در جریان ماجرا قرار گرفته و مویدی و مشرفی هم مورد مشورت واقع شده اند. و از پیش تر ها قرار بوده که بابایی شهردار شود.
ایرانمنش همچنان گزینه است
ایرانمنش عضو فعلی شورای شهر اما همچنان بعنوان یک گزینه مطرح است. وی هم از بدنه شهرداری محسوب می شود. تحصیلات ایرانمنش مرتبط با عمران شهریست و پیش از این هم از وی بعنوان گزینه شهرداری یاد می شد. از روزهای ابتدای پذیرش استعفای شهردار دوباره نام منصور ایرانمنش بر سر زبان ها افتاد. منصور که هم اکنون عضویت در شورا را در کیسه دارد برای رسیدن به کلید شهرداری باید قید شورا را بزند. سابقه حضور وی در لیست انتخاباتی جبهه پایداری اما کار را برای وی سخت کرده است. موضوعی که خودش شفاهی تکذیب کرده. اما برای خالی کردن دل اصلاح طلب های شورا و استانداری چی ها همین شایعه کافی ست. برخی از کارشناسان و نیروهای شهرداری برای شهردار شدن ایرانمنش لحظه شماری میکنند. مویدی هم جسته گریخته از وی بعنوان یکی از گزینه ها یاد می کند. ولی به نظر آب شهردار سابق با وی در یک جو نمی رود. در دوران شورای چهارم هم با سیف الهی چالش هایی داشته . حالا دست قضا سیف الهی را در استانداری گذاشته و انتخاب شهردار بدون نظر رزم حسینی و نزدیکانش کاری عبث به نظر می آید. همین موضوع کار را برای منصور خان ایرانمنش سخت کرده . ولی وی همچنان یکی از گزینه های احتمالی رسیدن به کلید شهرداری کرمان است.
کارنما آرام اما جدی
مهندس علی کارنما مدتی ست که تنها سه روز کاری را در کرمان می گذراند. بخشی از وقتش را در تهران کار می کند و برای سه روز از هفته به کرمان می آید. او از گزینه های احتمالی برای نشستن بر جایگاه شهرداری کرمان است. کارنما یار دوران جنگ سیف الهی بوده و با مویدی رفاقتی چند ساله دارد. از بنیان گذاران جهاد نصر در کشور بوده و اکنون ریس هیات مدیره جهاد نصر است. سابقه عضویت در شورای شهر را در پرونده داشته و با فضای شهرداری آشناست . دیدگاههای اصلاح طلبانه وی باعث شده که گزینه نزدیک به استانداری به حساب بیاید. در روزهای گذشته هم دیدارهایی با برخی از تاثیر گذاران در انتخاب شهردار داشته و با وی هم رایزنی شده است. علی کارنما را دفاع مقدس به رزم حسینی ، سیف الهی و حاج قاسم سلیمانی گره زده است. از این رو وی می تواند نصف راه را طی کرده باشد. از سویی دیگر اصولگراهای شورا هم نگرانی از ابعاد اصلاح طلبانه وی نخواهند داشت. چون وی همواره بر محور اعتدال حرکت کرده و به مسائل عمرانی آگاه است. اما این همه ماجرا نیست . گوشه چشمی که ابوالقاسم سیف الهی احیانا به کارنما نشان داده است پیش تر برای بابایی هم رو کرده است. لذا گذاشتن همه تخم مرغ های شانس در سبد سیف الهی نمی تواند برای کارنما اطمینان خاطری ایجاد کند. به هر نحو آنچه پیداست علی کارنما هم حالا برای شهرداری کرمان نامزد است. کاندیدایی که تجربه سالها کار عمرانی را در پرونده دارد و می تواند دل شورا را از بابت حمایت اسانداری قرص کند.
گزینه هایی که رد دادند
شورای چهارم که سیف الهی را از دست داده بود در روزهای رایزنی به سراغ گزینه های صاحب نام رفت. اعضای شورا هم پیمان شدن تا با آوردن چهره ای بزرگتر از سیف الهی خود را ثابت کنند. و شاید با این انتخاب بی اعتنایی خود را به رفتن ابوالقاسم سیف الهی نشان دهند. اما تا امروز تیرشان به سنگ خورده . چهره هایی همچون :جلال ماب ، دهمرده و انجم شعاع از این دست بودند که دست رد به سینه پیشنهاد شورا زدند. روزهای آینده تا پایان فرصت قانونی آبستن اتفاقات مختلفی خواهد بود. لابی شوراییان و نمایندگان دولت و مجلس در کرمان می تواند نقش اصلی را داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *