سایت خبری پیام ما آنلاین | شهـردار رفت

شهـردار رفت





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵

شهـردار رفت

شهردار کرمان استعفاء داد. این بار محکمتر از گذشته . چهل روز پیش هم این ورق را رو کرده بود. اما شورا او را مجاب به ماندن کرد و روزنامه «پیام ما» از آن رویداد بعنوان «استعفای مشقی» یاد کرد.
شایعه رفتن سیف الهی از مدتها قبل هم شنیده می شد. شهردار دلیل استعفایش را خستگی و بیماری اعلام کرد. افکار عمومی اما رفتنش را بی ارتباط با انتخابات مجلس ۹۴ نمی دانند. ۲۵ خرداد امسال ساکنین خانه شهر با تشکیل جلسه ای فوق العاده او را به اتاقش در خیابان سپه برگرداندند و به استعفایش مهر مخالفت زدند. ولی این قصه سری دراز دارد و عزم آقای شهردار برای رفتن جزم است. روز گذشته بار دیگر خبر استعفای شهردار توسط سایت «گفتارنو» (ارگان اصلاح طلبان) منتشر شد. پس از انتشار تلفن همراه آقای شهردار هم روی شماره دفتر کارش دایورت شد.

طولانی ترین دوره شهرداری
ابوالقاسم سیف الهی شهردار منتخب شورای سوم و چهارم بود. او که خود منتخب مردم و عضویت در سومین دوره شورای شهر را در پرونده کاری دارد با نظر سایر اعضا از شورا خارج شد و بر صندلی شهرداری نشست. اما در شورای چهارم کار سخت تر شد. اینبار زور اصولگرایان می چربید. غش کردن سیف الهی به سمت قالیباف هم کافی نبود. اما رگ خواب مویدی ریس شورا در دست سیف الهی بود .
بار دیگر و در رای گیری بین اعضاء شورا سیف الهی منتخب شورای چهارم شد. آذر ماه ۹۲ حکم ابوالقاسم سیف الهی برای شهرداری کرمان امضاء شد. حکمی که با حرف و حدیث هایی همراه بود. از آن روز حالا ۲۱ ماه می گذرد و عمر شهردار بودن سیف الهی به هشت سال رسیده است.
اینبار با هماهنگی
آنچه مسلم است استعفای تازه شهردار با هماهنگی اتفاق افتاده است. شنیده های خبر از جلسه معاونین استانداری ، مویدی و مشرفی اعضای شورا و شهردار دارد. هر چهار نفر دور یک میز نشسته و برای رفتن سیف الهی توافق کردند.اعضای شورا هم از همه ماجرا بی خبر نیستند.آنها هم در مصاحبه با «پیام ما» از این تصمیم با خبر بودند. شهردار حالا بر سرکار خود حاضر نمی شود تا شورا در جلسه معمول خود با رفتنش موافقت کند.
استانداری مقصد تازه
رفاقت شهردار مستعفی و استاندار فعلی ریشه در سالهای دور دارد. دوستی که داستانش به روزهای جنگ تحمیلی برمی گردد.
حالا اما دوستان گرمابه و گلستان قرار است با هم همکار شوند. رزم حسینی جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دوران دفاع مقدس و استاندار کنونی کرمان قصد دارد تا سیف الهی که عملکرد مثبتی در شهرداری داشته به ساختمان استانداری ببرد.
گفته می شود سمت بعدی شهردار مستعفی کرمان معاونت عمرانی استانداری است. جایی که به نظر با روحیات وی سازگار است . رفتن شهرداران کرمان از ساختمان سپه به استانداری هم به یک رسم تبدیل شده. جلال ماب شهردار سابق هم پس از پایان دوران فعالیتش به معاونت برنامه ریزی استانداری در دولت اصولگرایان رفته بود. حالا و پس از هشت سال سرنوشت این شهردار هم به استانداری گره می خورد.
چه کسی شهردار می شود
منتخبین مردم در شورا یکشنبه آینده به خانه شهر می روند. جلسه ای که در آن باید به استعفای شهردار رسیدگی کند.نشستی که یقینا رای به پذیرفتن استعفای سیف الهی می دهد. این پایان کار نیست.اعضاء برای انتخاب شهردار بعدی دست به کار می شوند. برخی از منابع آگاه خبر از انتخاب کامیاب معاون عمرانی استاندار می دهند. انتخابی که اگر اتفاق بیفتد تحت تاثیر تصمیم استاندار کرمان است. در این صورت کامیاب بازنشسته جایش را با سیف الهی عوض کرده است.اما شهردار شدن کامیاب برای ساکنین شورای شهر خیلی دلچسب نیست . شاید نزدیکی این انتخاب به رزم حسینی دل شورانشینان را خالی می کند. آنها کارت های دیگری هم در جیب دارند. ایرانمنش عضو شورا از همین کارت هاست. قبلا هم صحبت از شهردار شدن ایرانمنش بود. ولی رای اعضاء سیف الهی را از صندوق درآورد. شاید اینبار ایرانمنش با رای همکارانش راهی شهرداری شود. طاهری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هم گویا از گزینه های احتمالی برای رسیدن به سمت شهرداری کرمان است .گمانه زنی ها در گروههای فضای مجازی با انتشار خبر رفتن سیف الهی بالا گرفته است. پیش بینی ها از طرح نام مهندس کامران صنعتی عضو سابق شورای شهر کرمان حکایت دارد. سابقه شش ساله صنعتی در شورا و آشنایی با زیروبم مسائل شهری می تواند نقطه قوتی در انتخاب احتمالی وی باشد. روزهای آینده فضا شفاف تر خواهد شد و گزینه های احتمالی خود را نشان می دهند. کشمکش سیاسی میان دو قطب شورا آنرا جذاب تر می کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *