سایت خبری پیام ما آنلاین | مدیرکل بازرسی استان کرمان در گفت و گوی اختصاصی با پیام ما: همه نهادهای دولتی زیر ذره بین سازمان بازرسی هستند

مدیرکل بازرسی استان کرمان در گفت و گوی اختصاصی با پیام ما: همه نهادهای دولتی زیر ذره بین سازمان بازرسی هستند





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸

مدیرکل بازرسی استان کرمان در گفت و گوی اختصاصی با پیام ما: همه نهادهای دولتی زیر ذره بین سازمان بازرسی هستند

علی شهیدی زندی
به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجراء صحیح قوانین در دستگاههای اداری و اجرای اصل 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سازمانی بنام «سازمان بازرسی کل کشور» که در این قانون به اختصار «سازمان» نامیده می شود زیر نظر قوه قضائیه تشکیل شد که نظارت بر حسن جریان امور، اجرای صحیح قوانین، اجرای صحیح برنامه ها و طرح ها، بیان نقاط قوت و ضعف، بررسی عملکرد مسوولان از نظر نحوه صحیح مدیریت، استفاده از منابع، ایجاد تحول با بهره گیری از فن آوری های نوی و نیز نظارت بر صحت عمل و عملکرد شخص مدیر و توجه به داشتن حسن شهرت وی از جمله وظایف این سازمان است. پس از تشکیل سازمان بازرسی به تبع آن ادارت کل بازرسی در استانها از جمله کرمان تشکیل شد. اداره کل بازرسی استان کرمان با نظارت برحسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری، نقش نظارت‌های درون‌سازمانی در ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را به خوبی ایفا کرده است. قانون‌مندی بیشتر و ارتقای سلامت نظام اداری نیز از مواردی است که به جد در دستور کار اداره کل بازرسی استان کرمان قرار داشته و دارد .
برای اطلاع از عملکرد و آشنایی هر چه بیشتر با وظایف اداره کل بازرسی استان کرمان به سراغ احمد آبیار مدیرکل بازرسی استان استان رفتیم که حاصل آن از نظرتان می گذرد. مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت: سازمان ها و نهادهای دولتی استان کرمان به صورت مستمر تحت بازرسی های دقیق سازمان بازرسی قرار دارند. احمد آبیار افزود: به صورت میانگین در هر سال 200 مورد بازرسی از سوی بازرسان سازمان بازرسی استان کرمان صورت می گیرد. وی ادامه داد: همچنین بررسی و رسیدگی به گزارشات مردمی نیز توسط بازرسان متخصص سازمان بازرسی انجام می شود. وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از دو هزار پرونده مربوط به شکایات مردمی از دستگاه ها و سازمان های دولتی استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی بااشاره به اینکه تمامی بازرسی های سازمان بازرسی به صورت محسوس انجام می شود، ادامه داد: به جز مواد خاص، بازرسی ها در سازمان ها به صورت محسوس انجام شده و درباره استقرار بازرسان سازمان بازرسی در سازمان ها نیز اطلاع رسانی می شود تا در صورت نیاز، مردم نیز بتوانند موارد مورد نظر خود را به بازرسان اعلام کنند. آبیار با اشاره به اینکه سازمان بازرسی بر اساس اصل 174 قانون اساسی تشکیل شده است، گفت: نظارت و بازرسی مداوم بر فعالیت کلیه وزارتخانه ها، دستگاه های تابعه قوه قضاییه، شهرداری ها، موسسات وابسته به شهرداری ها، دفاتر اسناد رسمی و موسسات خیریه و عام المنفعه از جمله وظایف سازمان بازرسی است. وی افزود: در صورت تشخیص ولی فقیه مبنی بر لزوم انجام بازرسی های موردی و یا تشخیص رییس قوه قضاییه و یا با درخواست ریاست جمهوری و کمیسیون اصل 90 قانون اساسی، سازمان بازرسی اقدام به انجام امور تخصصی مربوطه می کند. وی ادامه داد: در صورتی که در بازرسی های انجام شده تخلف یا سوء جریانی در خصوص وزارتخانه ها کشف شود به رییس جمهور، وزرای مربوطه و یا روسای سازمان های مربوطه گزارش می شود تا نسبت به حل این سوء جریان اقدام کنند و در صورت کشف جرم یا تخلف اداری، جرایم به دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع می شود و این موارد به صورت خارج از نوبت رسیدگی می شوند.
آبیار عنوان کرد: در صورت کشف تخلفات اداری نیز موضوع به هیات رسیدگی به تخلفات اداری اعلام می شود. وی اظهار کرد: سازمان بازرسی همچنین در مواردی که کارکنان دولت به اموال دولتی خسارت وارد کنند نیز وارد شده و گزارش این موضوع را تهیه می کند و ضمن ارایه گزارش کیفری، از دادستان درخواست می کند که فرد متخلف را موظف به استرداد یا جبران خسارت و زیان وارد شده به اموال دولتی، کند. وی تاکید کرد: در مجموع نظارت بر حسن جریان امور، اجرای صحیح قوانین، اجرای صحیح برنامه ها و طرح ها، بیان نقاط قوت و ضعف، بررسی عملکرد مسوولان از نظر نحوه صحیح مدیریت، استفاده از منابع، ایجاد تحول با بهره گیری از فن آوری های نوی و نیز نظارت بر صحت عمل و عملکرد شخص مدیر و توجه به داشتن حسن شهرت وی از وظایف سازمان بازرسی در حین انجام بازرسی است.
مقابله با فساد اداری در کرمان به صورت جدی دنبال می شود
مدیرکل بازرسی استان کرمان در ادامه گفت: اهتمام و تلاش همه مسوولان دستگاه های سه گانه در استان کرمان بر این است که استان کرمان از نظر سلامت اداری ارتقا یابد. آبیار عنوان کرد: در رابطه با کاهش فساد اداری در استان کرمان، پیگیری ها به صورت جدی انجام می شود و تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. وی ادامه داد: اقدامات استان کرمان در برخورد با مفاسد اداری و مالی خوب بوده و دستگاه قضایی استان کرمان نیز در این زمینه خوب عمل کرده است و بخشی از مواردی از اموال دولتی که اختلاس شده بود، برگردانده شده است. وی اظهار کرد: کارگروه مبارزه با مفاسد ادار ی و مالی نیز از سوی استاندار کرمان در حال تشکیل است که رویکرد مناسبی در این راستا به شمار می رود. وی تاکید کرد: رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری در راستای ارتقای سلامت اداری نقش مهمی را بر عهده دارند.
ارتقای فرهنگ نظارتی مردم، یک ضرورت است
مدیرکل بازرسی استان کرمان در ادامه ارتقای فرهنگ نظارتی مردم را یک ضرورت برشمرد و گفت: اگر مردم در صحنه حضور یابند و موارد فساد اداری و مالی را اطلاع رسانی کنند، شاهد نتایج بهتری خواهیم بود. وی تاکید کرد: اگر مردم در صحنه حضور یابند، مطالبات خود را بالا ببرند و تسلیم خواسته های غیرقانونی نشوند، فساد کاهش می یابد.
محدودیت های امکانات و نیروی انسانی در دستگاه های نظارتی
مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت: دستگاه های نظارتی از نظر امکانات و نیروی انسانی محدودیت دارند. آبیار ادامه داد: سازمان بازرسی به دلیل آنکه یک سازمان تخصصی است،در جذب نیرو محدودیت هایی دارد. وی عنوان کرد: نیروهای سازمان بازرسی باید در حوزه های مختلف تخصص بالایی داشته باشند که این موضوع، جذب نیرو در این سازمان را دشوار می کند. وی اظهار کرد: در راستای رفع محدودیت نیروی انسانی اقدام می کنیم و استاندار کرمان نیز از این موضوع حمایت می کنند.
همکاری حدود 300 بازرس افتخاری با سازمان بازرسی
آبیار در ادامه گفت: حدود 300 بازرس افتخاری نیز در حال آموزش هستند که تعدادی از آنها نیز فعالیت خود را آغاز کرده اند و تاکنون نیز گزارشات خوبی را ارایه داده اند .
تکریم ارباب رجوع؛ وظیفه اصلی مدیران
بازرس کل استان کرمان در ادامه تکریم ارباب رجوع را از وظایف اصلی مدیران دستگاه ها و سازمان های دولتی دانست و گفت: کارکنان دولت نیز باید باور داشته باشند که وظیفه خدمت رسانی به مردم را بر عهده دارند. وی تاکید کرد: مجموعه دستگاه های اداری باید خادم مردم و ارباب رجوع باشند.
مبارزه با زمین خواری یکی از وظایف سازمان بازرسی است
وی در ادامه مبارزه با زمین خواری را یکی از وظایف سازمان بازرسی برشمرد و گفت: در این راستا در استان کرمان پرونده های متعددی تشکیل شده و هکتارها زمین به دولت بازگردانده شده است. وی اظهار کرد: یکی از مشکلات کرمان موضوع زمین خواری است که در سال گذشته اقدامات بی نظیری برای مبارزه با این پدیده در استان کرمان انجام شده است. وی تاکید کرد: با کارکنان ادارتی که با تبانی در موضوع زمین خواری دخالت داشته باشند نیز به صورت جدی برخورد می شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

منصور

با سلام وعرض ادب به استحضار می رساند جهت خاموشی تیر برق دوم کوچه 8 بلوار فردوسی علا ه برثبت در نرم افزار برق من قسمت خاموشی معابر وحضو ر ا هم چندین مرتبه به آن قسمت مر اجعه نمو ده وقول رفع نقص جرقه زدن سر تیر برق که باعث قطع روشنایی شده را داده که باز خاموشی  رفع نشده لذ ا تقاضا دارد با توجه به اینکه ازچندی قبل یعنی از قبل از تاریخ 17 دی ماه 1401 این مشکل مطرح شده دستور فرمائید این مشکل در اولویت قرارگیرد  لازم به ذکر است و درمورخه 4 بهمن کتبا از مسئولین روشنایی معابر مبنی بر عدم توجه وسهل انگاری وعدم وجود وجدان کاری طی درخواست به شماره 117/1/29542 مدیریت توزیع برق شمال کرمان درخواست رسیدگی وتوبیخ کارکنان بی مسئولیت را ازآن مدیریت داشته لطفا دستور به پی گیری فرمایید این فقط یک تیرروشنایی بو ده اگر برق رسانی وایجاد شبکه بود چه پروسه ای را می بایستیم بگذرانیم با تشکر فراوان

یاراحمدزهی

با سلام ریاست محترم بازرسی استان کرمان بنده ماشین توقیفی در شهرستان ارزوئیه داشتم مامورین انتظامی یکسال ازش استفاده میکنن با پلاک که به اسم بنده هست خلافی می اید رسیدگی شود خیلی ممنون میشم.

محمد

سلام. احوال شما ایام بکام. امید ب موفقیت در امور. دلیل افزایش قیمت اهن بعد از تعطیلی چیست؟

منصور

وبادرو بالا عمال عمرا ناکسا او مرضا حادسا او م تا خالسا به سوی اعمال نیکو بشتابید پیش از آن که عمرتان پایان یذیرد یا بیماری مانع شود و یا تیر مرگ شما را هدف قرار دهد خطبه 230 نهج البلاغه استاندار محترم استان کرمان جناب آقای علی زینی وند به استحضار می رساند  20 روز قبل از پایان سال 1400 حضور ا در د فتر کار دهیاری حاجی آباد کرمان آقای حری مراجعه نمود ه  جهت تنظیف خیابان محل سکونت همچنین خواسته شد از کسانیکه درحال ساختن ساختمان هستند از ریختن شن ومصالحه در بلوار وخیابان خود ار ی وحتی امکان در زمین خالی محل ساخت ساز اینکار انجام شود آقای حری قول مساعدت دادند اما پس از گذشت یکماه اصلا کاری در این خصوص صو رت نگرفته  لذا امروزموزخه 1401/01/072 همسرم برای پی گیری مجدد حضورا مراجعه نموده اما با کمال وقاهت و بی شرمی آقای دهیار حری مواجه شده وحری گفته دلم نمی خوام کاری انجام بدم و شما برو محل زندگیت رو تغییر بده همسرم در پاسخ گستاخی گفته شما لیاقت این میز رو ندارید وخانه خودم را تغییر نمی دهم اما تو مسئول بی ادب را به فضل خدا وشما مسئول محترم تغییر می دهیم لذا با ذکر مراتب فوق خواستار برخورد با این دهیار بی ادب وعزل نامبرده هستیم تا کسی این مسئولیت را به اوبسپاریم انسانی با ادب و دوستار خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد موفق باشید

مردمی

مدیرکل بازرسی استان کرمان در ادامه ارتقای فرهنگ نظارتی مردم را یک ضرورت برشمرد و گفت: اگر مردم در صحنه حضور یابند و موارد فساد اداری و مالی را اطلاع رسانی کنند، شاهد نتایج بهتری خواهیم بود. وی تاکید کرد: اگر مردم در صحنه حضور یابند، مطالبات خود را بالا ببرند و تسلیم خواسته های غیرقانونی نشوند، فساد کاهش می یابد. باسلام جناب اقای ابیار نمدانم این صحبتتان راقبول کنم یاخیر... سه ماه قبل گزارش یک فسادرادرقالب یک شکایت درسامانه ثبت نمودم وتلفنی هم باهمکاران جنابعالی باحراست سازمان مربوطه،بابازرسی وزارت ....کتبی وتلفنی صحبت کردم اما متاسفانه فسادگزارش شده انجام شد واین راهم بدانید هرگزنخواهم گذاشت این فساد به سرانجام برسد

حسن

سلام. این که اصناف بصورت سلیقه ای شروع به حذف اعضای موفق شون می کنند در کرمان بسیار رایج هست و عجیب اینکه هیچ واکنشی از سوی دوستان مدعی حمایت صورت نمی گیره خانمی را میشناسم در صنف فرش و صنایع دستی که به کمک کمیته امداد یک کارگاه خدمات فرش رااندازی کرده و متهم هست چرا برای 17 نفر دیگه از مدد جویان اشتغالزایی کردی چرا موفق هستی و تونستی وام ها را تسویه کنی چرا موی دماغ مردها شدی و به عنوان یک برند در شهرکرمان در زمینه خدمات فرش کار می کنی و هزاران چرا ی دیگه. جالب اینجاست چون میدونند طرف ادم ضعیفی هست و حرفش به جایی نمیرسه از باج خواهی قسمت فرش صنعت معدن گرفته تا سنگ اندازی های صنف مربوطه همه و همه تنش و نگرانی های مداومی را براش به ارمغان اورده که امروز به مشکل عصبی دچار شده و متاسفانه به سختی را میره خدا به همه مون رحم کنه که صدای مظلومیت هیچ وقت شنیده نشده کاش دوستان این مطلب را می خونند اون را انتشار بدهند شاید باعث نابودی کس دیگه ای نشه

ایمان

ده روزه کارت سوختم رفته کرمان باکلی دردسر گزاشتن تو باجه معطله منم درخواست ارسال و هزینه زدم الان ده روزه هیچ کاری نکردن تلفنهاشون زنگ میزنم اصن جواب نمیدن. توسایت شکایتشون زدم اصن جواب ندادن. به بازرسی برا شکایت زنگ زدم میگه به ما مربوط نیست. کار نکردن کارمند یه اداره به کی ربط داره شما بگو.!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *