پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۲۵

روسیه: هنوز برای خرید آب سنگین، با ایران به توافق نرسیده‌ایم
مسکو اعلام کرد که در حال بررسی قرارداد خرید 40 تن آب سنگین از ایران است. به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل اولیا نوف، رئیس دپارتمان کنترل وضع اشاعه تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت: تهران و مسکو هنوز به توافقی برای خرید 40 تن از آب سنگین تولید شده در فعالیت‌های هسته‌ای ایران دست نیافته‌اند و نیاز به مذاکرات وجود دارد. وی افزود: هنوز توافقی بر سر این مساله حاصل نشده و در حال بازبینی موضوع هستیم. لازم است که از طریق مذاکرات شرایطی که از سوی هر دو طرف مورد پذیرش است، تعیین شود. به گزارش اسپوتنیک، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه گفت که تهران و مسکو در حال رایزنی بر سر فروش آب سنگین از ایران هستند و دیگر کشورهای عضو گروه 1+5 مایل به خرید آن هستند.
توافقی بین لاریجانی و عارف برای ریاست مجلس نشده است
طیبه سیاوشی منتخب اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم در پاسخ به سؤال «آیا شما موافق ریاست عارف برای مجلس دهم هستید؟»، گفت: این مسئله خیلی رسانه‌ای شده و بنده هم قبلا گفتم که مرحله دوم انتخابات مجلس است که نتیجه را معلوم می‌کند و آن‌جا رأی خواهیم داد. من اصلاً نمی‌خواهم رأی خود را اعلام کنم و رأی عمومی نخواهم داشت. وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره توافق هاشمی، روحانی و رئیس دولت اصلاحات بر سر ریاست عارف که چندی پیش صوفی آن را اعلام کرد، گفت: آقای صوفی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران هستند و نظر خود را گفته‌اند؛ همان‌طور که دیدید خود آقای عارف واکنش نشان دادند و اصلاً ایشان به هیچ وجه در این مورد صحبت نکردند. سیاوشی درپایان خاطرنشان کرد: به هر حال جناح اصلاح‌طلب یک طرز تفکر دارد و جناح اصولگرا هم جور دیگری؛ به نظرم این دو بزرگوار(لاریجانی و عارف) اصلا وارد این قضیه نشده‌اند و هیچ توافقی هم انجام نشده است.
علی مطهری: احمدی نژاد اول باید محاکمه شود، بعد به عنوان نامزد انتخابات خود را معرفی کند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور مجدد محمود احمدی نژاد در عرصه سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری گفت: احمدی نژاد ابتدا باید محاکمه شود، بعد به عنوان نامزد انتخابات خود را معرفی نماید. به گزارش ایرنا علی مطهری تصریح کرد: با توجه به عملکرد احمدی نژاد در طول ریاست جمهوری اش دیگر رایی نزد مردم نخواهد داشت.
رئیس بانک مرکزی احمدی نژاد هم حرف سیف را تاییدکرد
رئیس بانک مرکزی احمدی نژاد از عدم همکاری احمدی نژاد با تبدیل 7.5میلیارد دلار دارایی ایران به ارزی غیر از دلار خبر داد. طهماسب مظاهری در مصاحبه با سایت نسیم، اظهار کرد: همیشه ذخایر بانک مرکزی در بانک های مختلف و به اشکال مختلف نگهداری می شد. از زمانی که مقرر شده و آمریکا اعلام کرد تحریم دلار را اعمال کند، بانک مرکزی تلاش کرد تا هرچه دارایی به شکل دلار و یا اوراق و ذخایر ارزی با واحد دلار داشت را به واحدهای دیگر ارزی تبدیل کند تا بلکه از دستبرد آمریکا مصون بماند. مظاهری افزود : رقمی که به صورت ذخایر دلاری تحت اختیار آمریکا متوقف است، نزدیک به هفت و نیم میلیارد دلار است. رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت : آن زمان احمدی نزاد اعتقاد داشت که این تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیستند و به همین دلیل نیز در زمینه تبدیل ذخایر ارزی به سایر واحدهای ارزی آنطور که باید همکاری نکرد .سیف نیز در روزهای اخیر گفته بود، در دولت احمدی نژاد بر سر انتقال دارایی های ایران به کشور،احمدی نژاد با کاغذپاره خواندن قطعنامه ها،باعث هزینه های سنگین برای کشور شد.
نظر حداد عادل درباره مصادره اموال ایران در آمریکا
تسنیم نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه مصادره ۲ میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران، قطعا نقض برجام است، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند با فشارهای اقتصادی رفتار منطقه‌ای ایران را تغییر دهند. غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی درباره مصادره 2 میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران در آمریکا براساس حکم دیوان عالی این کشور، اظهار داشت: اقدام دولت آمریکا در مصادره 2 میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران قطعاً نقض برجام محسوب می‌شود. وی ادامه داد: آمریکایی‌ها مذاکره با ایران را در قضیه هسته‌ای به معنای این گرفته‌اند که می‌توانند از این طریق در امور داخلی ما دخالت کنند و در منطقه هر کاری که می‌خواهند، انجام دهند بدون اینکه نظر ایران را در نظر بگیرند و همان طور که اعلام کردند، می‌خواهند با فشارهای اقتصادی رفتار منطقه‌ای ایران را تغییر داده و در سیاست داخلی ایران تأثیر بگذارند.
باهنر: نماینده مجلس بایدوکیل ملت و حامی دولت باشد
ایرنا نوشت: نایب‌رییس مجلس با بیان اینکه نماینده مجلس باید بصیر، مطلع، فهیم و وکیل ملت باشد گفت: اگر دولتی برای آسایش و آرامش مردم تلاش می کند، وظیفه مجلس حمایت از آن دولت است. محمدرضا باهنر افزود: امروز هر نماینده ای که وارد مجلس می شود مطالبات مردم را در سرلوحه کار خویش قرار می دهد ولی در کنار تمامی مطالبات و خواسته ها، تامین امنیت و آرامش کشور مقوله مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با ذکر این نکته که نماینده باید از رفع مطالبات کوتاه مدت دوری کند خاطرنشان کرد: نماینده مجلس باید به دنبال تحقق اهداف بلند مدت بوده و در پیشبرد توسعه کشور تاثیرگذار باشد نه اینکه زمینه تنش‌ را فراهم آورد.
فاضل میبدی: چرا باید از تریبون نماز جمعه به برجام حمله شود؟
ایرنا نوشت:عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: تریبون های قبل از خطبه های نمازجمعه نباید تنها در اختیار افراد محدود و مخالف دولت باشد. حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی فاضل میبدی خاطرنشان کرد: گاهی از این تریبون سخنرانان قبل از خطبه های نماز جمعه به دولت و برجام حمله می کنند و به جای وحدت، زمینه دوری و اختلاف فراهم می شود. وی ادامه داد: نماز جمعه پایگاه مقدسی است و باید خطبا و سخنرانان قبل از خطبه، مردم را به تقوا، رعایت اخلاق و وحدت دعوت و آنها را با مسائل روز آشنا کنند و این فلسفه اصلی نمازجمعه است.
نماینده ولی فقیه در قرارگاه خاتم الانبیا:عدم انگیزه سیاسی درساخت پروژه‌ها دلیل همکاری دولت‌ها باماست
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نماینده ولی فقیه در قرارگاه خاتم الانبیا گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به هیچ وجه انگیزه سیاسی در پروژه‌ها ندارد و در آن دخالت نمی‌کند. حجت الاسلام رمضان علی کوهستانی گفت: عدم انگیزه سیاسی در قرارگاه باعث شده دولت‌ها نسبت به سپرده پروژه‌ها انگیزه داشته باشند.
سردار موسوی‌کمالی: صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان و سربازان بی‌سواد ممنوع است
مهر نوشت: جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح، از ممنوعیت صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان و سربازان بی‌سواد خبر داد. سردار موسی کمالی گفت: طبق قانون صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان و سربازان بی‌سواد ممنوع است و چنین افرادی حتما باید در طول مدت سربازی سواد بیاموزند و سپس کارت‌شان را دریافت کنند.
پاسخ ظریف به خبرنگار خارجی درباره برگزاری نمایشگاه هولوکاست در ایران
به گزارش افکارنیوز، مجله «نیویورکر» بامداد سه‌شنبه متن کامل مصاحبه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران با این مجله آمریکایی را بر روی خروجی خود قرار داده است. ظریف در این مصاحبه که ظاهراً قبل از دیدارش با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نیویورک انجام شده در پاسخ به سوال «رابین رایت» خبرنگار نیویورکر در مورد برگزاری نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست توسط ایران سوال کرد، که وزیر امور خارجه ایران گفت: «نه، این ایران نیست.
این نمایشگاه توسط دولت ایران کنترل نمی‌شود و توسط دولت هم تائید نشده است.» ظریف در پاسخ به این سوال که اساسا چرا ایران اجازه برگزاری چنین نمایشگاهی را می‌دهد، گفت: «چرا ایالات متحده «کو کلاکس کلن» (گروه‌های سفیدپوست نژادپرست) دارد؟ آیا مقصر اینکه سازمان‌های تنفرپراکن نژادی در ایالات متحده وجود دارد، دولت ایالات متحده است؟ تصور نکنید که ایران تک‌صدایی است. دولت ایران از هیچ نمایشگاهی با ماهیتی که از آن صحبت می‌کنید حمایت نکرده و چنین نمایشگاهی ترتیب نمی‌دهد.» وی در مورد اینکه او و رئیس‌جمهور سال جدید را به یهودیان تبریک گفته‌اند، گفت: «خوب، ما به افتتاحیه آن فستیوال (نمایشگاه هلوکاست) نخواهیم رفت.»
احمدی نژاد: با خارج کردن قدرت از انحصار یک جماعت خاص بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد
قدس آنلاین نوشت: احمدی نژاد گفت: بدون تردید با بسط آزادی و قدرت و خارج کردن آنها از انحصار یک جماعت خاص بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *