پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | یکسان سازی قیمت بنزین از امشب

یکسان سازی قیمت بنزین از امشب





۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۳۹

یکسان سازی قیمت بنزین از امشب
بالاخره پس از چند روز کش و قوس سرانجام قیمت بنزین معلوم شد. بعد از اینکه مسؤولان دولت یازدهم بی‌سر و صدا و بدون اطلاع‌رسانی شفاف، یارانه نقدی گروهی از مردم را قطع کردند، سهمیه بنزین خرداد ماه خودروهای شخصی هم به کارت سوخت شان واریز نشد و همان زمان گمانه زنی هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین مطرح شد اما مسئولان دولتی در این باره پاسخگو نبودند. در اولین واکنش داوود عربعلی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عدم واریز سهمیه سوخت خرداد ماه رابه مشکلات نرم افزاری ربط دا.او در ادمه گفته بود: سهمیه بنزین این خودروها طی روزهای آینده به تدریج واریز خواهد شد. روز بعد اما او به مهر گفت: واریز سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای خردادماه سال جاری فعلا در مرحله تصمیم‌گیری قرار دارد. این مقام مسئول با رد هر گونه مشکلات فنی سامانه هوشمند سوخت به منظور واریز سهمیه‌های بنزین خردادماه، اظهار دشت: هیچ مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت وجود ندارد و دلیل عدم واریز سهمیه بنزین خودروهای شخصی صرفا به دلیل «تصمیم‌گیری‌های دولتی» است.
در حالی که گمانه زنی ها هر لحظه بیشتر می شد در نهایت دولت دلیل عدم واریز سهمیه خودروهای شخصی را اعلام کرد. بر این اساس سهمیه بنزین 700 تومانی دیگر واریز نمی‌شود و بنزین معمولی با قیمت 1000 تومان تک‌نرخی شد. عباس کاظمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام این خبر افزود: در جلسه برگزار شده درباره تعیین تکلیف قیمت بنزین تصمیم گرفته شد که بنزین با نرخ 1000 تومان تک‌نرخی شود. وی با بیان اینکه دارندگان سهمیه بنزین 700 تومانی که در ماه‌های پیشین واریز شده می‌توانند سهمیه خود را تا شهریورماه مصرف کنند، تأکید کرد: طبق تصمیم گرفته شده از پایان شهریور به بعد سهمیه‌های بنزین 700 تومانی فاقد اعتبار خواهد بود.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم با اشاره به قطع سهمیه های بنزین خودروهای عمومی و تاکسی ها، اعلام کرد: طرح یکسان سازی قیمت بنزین از امشب در کل کشور اجرایی می شود. داوود عربعلی با اعلام اینکه این طرح یکسان سازی قیمت بنزین از ساعت ۲۴ سه شنبه شب پنجم خرداد ماه در سراسر کشور اجرایی می شود، تصریح کرد: بر این اساس مطابق با مصوبه دولت این طرح با هدف یکسان سازی قیمت حامل های انرژی و حذف سهمیه بندی آغاز خواهد شد.
گفتنی ست قیمت بنزین سوپر 1200 تومان تعیین شده است و قیمت هر لیتر گازوئیل 300 تومان اعلام شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *