پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | داد و بیداد دلواپسان بر سر ظریف در مجلس

داد و بیداد دلواپسان بر سر ظریف در مجلس





۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۵۳

داد و بیداد دلواپسان بر سر ظریف در مجلس
دیروز وزیر امور خارجه کشورمان به همراه معاونش به مجلس رفتند و جلسه دو ساعته ای با نمایندگان مجلس پشت درهای بسته برگزار کردند. این جلسه اگرچه غیر علنی بود اما حاشیه هایش در رسانه ها منتشر شد.
ظریف توضیحات کافی از مذاکرات به نمایندگان ارائه داد
علی لاریجانی پس از جلسه غیر علنی مجلس گفت: آقای ظریف در این جلسه توضیحات کافی و خوبی از روند مذاکرات کشورمان با گروه 1+5 به نمایندگان ارائه داد. وی تصریح کرد:امیدواریم که در این تعامل آن شاء الله مذاکرات در مسیر صحیح خود دنبال و دستاوردهای بسیار خوبی برای ملت داشته باشد.
دلیل حضور ظریف در بهارستان «دبّه کردن» آمریکایی ها بود
محمدصالح جوکار گفت: موضوع اصلی این جلسه بر دو محور استوار بود؛ ابتدا اینکه نمایندگان دغدغه زیاده خواهی های غرب را دارند و این موضوع را با وزیر امور خارجه درمیان گذاشتند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آمریکایی ها در گفتگوهای جدید خود با هیئت ایرانی بازی درآورده و به دنبال دبه کردن هستند و در این زمینه خواستار کاهش سانتریفیوژهای نیروگاه فرودو شده اند در حالی که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست. وی تصریح کرد: آنها هر روز خواسته های ناحق خود از ملت ایران را افزایش می دهند در حالی که بیانیه لوزان تعداد سانتریفیوژها مشخص شده و آن ها باید پایبند به کتنی که ان را امضاء کرده اند باشند چراکه ادامه این رفتارها نشان می دهد که آن ها قادر به تصمیم گیری نیستند که این موضوع آینده مذاکرات را به مخاطره می اندازد.
عراقچی، کریمی قدوسی را به خدا واگذار کرد
کریمی قدوسی عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس به فارس گفت: معاون وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی مجلس گفتند که بازرسی‌ها از مراکز نظامی به صورت مدیریت‌شده پذیرفته شده اما در خصوص دسترسی به دانشمندان هسته‌ای هنوز پاسخی به طرف مقابل داده نشده است. البته عراقچی در اینستاگرامش به این خبر واکنش نشان داد و نوشت: کریمی قدوسی و خبرگزاری فارس را به خدا واگذار می کنم.
داد و بیداد دلواپسان بر سر ظریف
پس از پایان نشست دو ساعته و پشت درهای بسته نمایندگان با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه هنگام ترک مجلس با فریادهای برخی از نمایندگان تهران مواجه شد. به گزارش خبرآنلاین همزمان با باز شدن درهای مجلس به روی خبرنگاران پس از جلسه غیر علنی دیروز، خبرنگاران با حلقه ای از نمایندگان مواجه شدند که در پایان جلسه، دور ظریف را گرفته بودند و در این میان دو تن از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری نیز با بالابردن صدای خود، اعتراض خود را به سخنرانی وزیر امورخارجه در مجلس نشان دادند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *