پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نکته های سلامت

نکته های سلامت





۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۱۲

در هنگام ناامیدی موسیقی گوش کنید
اگرچه ماساژ بدن می‌تواند ناامیدی را کاهش دهد ،اما تحقیقات جدید نشان می دهد یک روش ارزان تر ، راحت تر و موثرتر وجود دارد و آن گوش دادن به موسیقی است.یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ماساژ دادن می‌تواند میزان ناامیدی را در بیماران تا ۵۰ درصد کاهش دهد.اما محققان متوجه شدند گوش‌ دادن به یک موسیقی ملایم و لذت بخش اثر بهتری در کاهش علائم ناامیدی در انسان دارد.کارن شرمن از موسسه تحقیقات سلامت در این باره گفت : پی بردن به این موضوع که گوش دادن به موسیقی می‌تواند تا این اندازه به کاهش علائم ناامیدی در انسان کمک کند ، ما را شگفت زده کرد.این موضوع نشان می‌دهد فواید ماساژ دادن بیش‌تر مرتبط به پاسخ آرامش‌بخشی است که بدن دریافت می‌کند. به این ترتیب گوش دادن به موسیقی می‌تواند به عنوان یکی از بهترین روش‌ها در کاهش علائم ناامیدی در بیمارانی که به این اختلال دچار هستند به کار بیاید.گوش دادن به موسیقی بسیار کم‌هزینه است و می‌تواند مانند دیگر روش‌ها به انسان آرامش دهد./منبع:عصرایران

افراط در مصرف مکمل‌ها سرطان‌زاست
بررسی‌های بسیاری نشان داده مصرف مکمل‌های ویتامینی که اکثر آنها آنتی‌اکسیدان هستند؛ مثل E,C,A در صورتی که از حد مجازی در بدن بالا‌تر روند، خاصیت مسمومیت‌زا دارند و با تاثیر منفی بر سیستم ایمنی می‌تواند قدرت دفاعی بدن را کاهش داده و عامل رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی باشد. وجود اکسیدان‌ها تاحدی برای کارکرد سیستم دفاعی بدن لازم است.مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها گرچه با خنثی‌سازی اثر رادیکال‌های آزاد جلوی بسیاری بیماری‌ها و صدمه‌ها را می‌گیرد اما مصرف بیش از اندازه آن، روی عملکرد سیستم ایمنی اثر منفی می‌گذارد و می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد. بهتر است به جای مصرف مکمل‌ها اولا با اصلاح تغذیه و سبک زندگی جلوی ایجاد رادیکال‌های آزاد را در بدن بگیریم و دوما از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی که در میوه و سبزیجات تازه وجود دارد بهره ببریم. صرف خودسرانه و بالای مکمل‌ها بدون تجویز پزشک و بدون در نظر گرفتن سن و جنس توصیه نمی‌شود. در رابطه با مصرف مکمل کلاژن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما بهتر است در این مورد نیز حد مجاز مصرف را رعایت کنید.

این خوردنی جادویی را هر روز بخورید!
ماست خواص بسیاری دارد که خوردن روزانه‌ آن به حرکات منظم روده، افزایش سلامت سیستم گوارشی و مبارزه با میکروب‌ها کمک می‌کند.ماست منبع غنی از «اسید لینولئیک» است که از بروز سرطان‌های روده و سینه جلوگیری می‌کند. این ماده خوراکی همچنین به بهبود سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. مصرف ماست از عفونت‌های میکروب‌ هلیکوباکتر جلوگیری می‌کند. این میکروب اخیرا عامل اصلی 60 درصد از سرطان‌ها در جهان است. اسید لاکتیک موجود در ماست این میکروب را از بین برده و از رشد آن در شکم جلوگیری می‌کند.ماست ضدآلرژی و حساسیت است و از بیماریهای آلرژیک مثل التهاب پوست، آسم و حساسیت‌های غذایی جلوگیری می‌کند.ماست برای سلامت زنان بسیار مفید است و لاکتوباسیل موجود در آن از تولید قارچ در بدن جلوگیری می‌کند و زنانی که به مقدار بیشتری ماست مصرف می‌کنند بیماری‌های قارچی کمتری دارند.به طور کلی اگرچه مارک‌های معتبر ماست‌های صنعتی قابل اعتماد هستند اما به دلیل مواد نگهدارنده‌ای که دارند اگر برایتان مقدور است ماست خانگی درست کنید که انتخاب سالمتری است.

پیشگیری از آلرژی بینی
یک فوق تخصص آسم و آلرژی با اشاره به اینکه آلرژی بینی یکی از شایع‌ترین حساسیت‌ها در فصل بهار است، گفت: اهمیت پیشگیری در آلرژی نسبت به سایر بیماری‌ها 2 برابر است، زیرا می‌تواند زمینه ساز بروز آسم باشد. دکتر حبیب سهیلی با اشاره به اینکه همیشه با شروع فصل بهار حساسیت‌های فصلی و آلرژی هم بیشتر می‌شود، گفت: آلرژی فصلی یا همان آلرژی بینی، علائمی مانند سرماخوردگی دارد اما دوره آن طولانی‌تر است و با آسم هم ارتباط زیادی دارد؛ به طوریکه احتمال ابتلا به آسم در کسانی که آلرژی بینی دارند 40 درصد بیشتر از سایرین است. این فوق تخصص ایمونولوژی، آسم و آلرژی با اشاره به این‌که گرده افشانی گل‌ها تاثیر زیادی در بروز علائم آلرژی بینی دارد، تصریح کرد: افرادی که دچار آلرژی بینی هستند، در فاصله زمانی بین 7 تا 9 صبح از منزل خارج نشوند، زیرا این ساعات گرده افشانی گیاهان بیشتر است. سهیلی افزود: اهمیت پیشگیری در آلرژی نسبت به سایر بیماری‌ها 2 برابر است، زیرا می‌تواند زمینه‌ساز بروز آسم باشد. بنابراین کلید اصلی درمان آلرژی، پیشگیری است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *