سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵

ارزش قاچاق در سال؛ ۳۴ تا ۵۵ هزار میلیارد تومان
مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری و رئیس کمیسیون مبارزه با فساد در بازدید از سیستم جامع گمرکی کشور در جمع خبرنگاران گفت: خرسندیم که یک تحول بزرگ در حوزه واردات و صادرات کالا و یک بخش مهم در ایجاد سلامت محیط کسب و کار کشور در حال انجام است. وی در ادامه افزود: سیستم جامع گمرکی اقدام تحسین‌برانگیزی است که توسط متخصصین و به خصوص جوانان ما صورت گرفته است. وزیر دادگستری در خصوص آخرین آمار قاچاق کالا و ارز گفت: در این خصوص آمارهای متفاوتی اعلام شده است؛ از حدود ۱۰ میلیارد دلار یا حدود ۳۴هزار میلیارد تومان تا ۲۵ میلیارد دلار که به عددی نزدیک ۸۰ هزار میلیارد تومان است، ادعا شده است. پورمحمدی تصریح کرد: اما با جمع‌بندی که دوستان و همکاران ما داشته‌اند می‌توان به بین ارقام ۳۴ هزار میلیارد تومان تا ۵۵هزار میلیارد تومان، بیشتر ازسایر ارقام اتکا کرد. اما با این حال این رقم بسیاربزرگ بوده و متاسفانه بخش بزرگی از این کالا‌ها از مبادی رسمی کشور با اظهارنامه‌های مخدوش، اطلاعات ناقص و یا عدم کنترل یا ارزیابی خوب، صورت می‌گیرد.

مجلس از پاسخ ربیعی قانع شد
نمایندگان از توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد سوال حسین طلا نماینده مردم تهران از وی قانع شدند. به گزارش خبرگزاری ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از استماع کمیسیون اجتماعی و همچنین سوال حسین طلا از وی و همچنین صحبت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توضیحات ربیعی قانع شدند و با ۱۱۴ رای مثبت، ۸۴ رای منفی و ۸ رای ممتنع قانع شدن خود را نشان دادند. بنابراین گزارش متن سوال انجام گرفته از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر بود: انفجار گاز در معدن ذغال سنگ در معدن پاوه دانا و ناکارآمدی و ناتوانی بازرسان کار در حفظ جان کارگران که منجر به کشته و مجروح شدن شماری از آنان گردیده٬ از جمله سوال‌های نمایندگان از ربیعی بود که در نهایت توضیحات ربیعی نمایندگان را قانع کرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس گفت: حفظ سلامت کارگران را نه تنها وظیفه قانونی خود می‌دانم بلکه طبق رویکرد اعتقادی خود٬ این مسئله را یک موضوع انسانی می‌دانم.

حذف استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی از قانون انتخابات مجلس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی برای حضور در انتخابات آینده قوه مقننه را حذف کردند. به گزارش خبرگزاری ایلنا، نمایندگان در نشست علنی سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان در طرح اصلاح ماده ۲۹ و الحاق یک تبصره به ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس با حذف ماده ۲ این طرح با ۱۵۲ رأی موافق، ‌ ۳۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند تا بدین ترتیب صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس برای حضور در دوره بعد احراز شده محسوب نشود. در تبصره ۴ ماده ۲ قانون انتخابات آمده بود: در صورت ثبت‌نام نمایندگان مجلس برای دوره بعد، صلاحیت آنان برای نمایندگی مجلس استمرار می‌یابد مگر آنکه شورای نگهبان در جلسه رسمی خود تا ۱۵ روز قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی به استناد اسناد و مدارک معتبر عدم احراز را اعلام نماید. بر این اساس سایر عوامل اجرایی یا نظارتی حق اظهارنظر درخصوص صلاحیت افراد مذکور را ندارند. گفتنی ست پیش از این شورای نگهبان به این ماده ایراد گرفته بود.

هیئت سیاسی طالبان افغانستان به‌رهبری طیب آغا در ایران
هیئت سیاسی طالبان افغانستان به‌رهبری طیب آغا به ایران سفر کرد. این هیئت متشکل از اعضای دفتر سیاسی طالبان افغانستان در قطر روز گذشته وارد تهران شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رهبری هیئت سیاسی طالبان افغانستان در این سفر به‌عهده «طیب آغا» مسئول دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌باشد. هیئت سیاسی طالبان افغانستان در سفر به تهران با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای به‌ویژه مسائل جهان اسلام و همچنین مسائل مربوط به مهاجرین به بحث و تبادل نظر پرداختند. هیئت سیاسی طالبان افغانستان پیش از این نیز دو مرتبه به‌منظور دیدار با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران و همچنین شرکت در کنفرانس بین‌المللی بیداری اسلامی به ایران سفر کرده بودند. طالبان افغانستان پیش از این اعلام کرده بودند که هدف آنها از ایجاد دفتر سیاسی در قطر ارتباط با سایر کشورهای جهان است، به همین منظور از زمان ایجاد این دفتر اعضای آن سفرهای متعددی به سایر کشورها از جمله چین، استرالیا، آلمان، ژاپن و برخی دیگر از کشورها داشته‌اند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *