پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هیچکس حق برخورد با شهروندان را خارج از چارچوب قانون ندارد

هیچکس حق برخورد با شهروندان را خارج از چارچوب قانون ندارد





۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹

هیچکس حق برخورد با شهروندان را خارج از چارچوب قانون ندارد

حجت الاسلام حسن روحانی دیروز پس از بازدید از مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما و افتتاح چند طرح دانشگاه آزاد اسلامی ، در جمع مدیران ، اساتید و کارکنان این دانشگاه با تاکید بر اینکه «دانشگاه آزاد اسلامی باید میزبان بهترین دانشمندان ایرانی مقیم خارج کشور باشد» ، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ثابت کرد که اگر کار به مردم واگذار شود، تحقق اهداف و توسعه کشور آسانتر است. گزیده ای از صحبت های حسن روحانی را در زیر می خوانید:
• منزلت و احترام ، حق بزرگان و نخبگان است و هیچکس حق برخورد با شهروندان را خارج از چارچوب قانون ندارد.
• اگر همت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حمایت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری نبود، دانشگاه آزاد اسلامی قوام نمی یافت و این دانشگاه باعث جذب نخبگان در داخل کشور شد.
• دخالت در دانشگاه ها باید به حداقل لازم برسد و این واقعیت را باور کنیم که ایران متعلق به همه ایرانیان جهان است.
• اگر تلاش‌های پیگیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و موافقت امام راحل(ره) نبود، شاید آغاز فعالیت دانشگاه اسلامی غیرممکن بود.
• در بین همه خدماتی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای انقلاب انجام داد، از اصل پیروزی انقلاب اسلامی که ایشان جزو سرداران این انقلاب بودند و سهم بسزایی در پیروزی، استقرار و ساماندهی نظام اسلامی داشتند و نقشی که در شکل‌گیری و آغاز فعالیت مجلس و هماهنگی قوا در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و نیز نقشی که در جنگ تحمیلی و پیروزی‌های رزمندگان داشتند، بی‌تردید نقش‌آفرینی ایشان در پاگرفتن دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برگ‌های زرین تلاش‌های ایشان برای توسعه کشور محسوب می‌شود.
• هنوز می‌توان ادعا کرد که حوزه‌های علمیه در زمینه آزادی علمی و بحث آزاد از دانشگاه‌های ما جلوتر هستند و لازم است دانشگاه‌های ما نیز به لحاظ علمی در عین حفظ اخلاق و التزام به هویت دینی و ملی، استقلال و آزادی داشته باشند.
• دانشگاه باید در مسایل اجتماع حضور و مشارکت فعال داشته و احساس وظیفه کند و از مشکلات انتقاد کند؛ حالا اگر برای انتقاد از دیگر قوا ملاحظه دارید، می‌توانید از دولت انتقاد کنید که دیوارش کوتاه است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *