سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۳۳

مرعشی: هاشمی نامزد ریاست خبرگان نمی‌شود
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: تا جایی که من خبر دارم آقای هاشمی دنبال ریاست مجلس خبرگان نیستند. به گزارش ایرنا نماینده مجالس دوره پنجم و ششم شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات اخیر خبرگان پیام های روشنی داشت که خبرگان باید بپذیرد که آقای هاشمی محبوبترین عضو آن است و دو میلیون و سیصد هزار رای دارد. البته این به این معنی نیست که ایشان رئیس مجلس خبرگان شود اما رئیس آینده خبرگان باید از کشمکش های سیاسی فارغ باشد.
ظریف: با بی احتیاطی که انجام شد، اموال ما در اختیار واشنگتن قرار گرفت
وزیر امور خارجه گفت: ما رسما در مورد دو میلیارد دلار دارایی های ایران اعلام کردیم که دولت آمریکا را مسوول حفظ اموال خود می دانیم. به گزارش «انتخاب»، محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه مقدونیه افزود: اگر به اموال ایران دست اندازی شود، به طور حتم در زمان لازم در برابر دولت آمریکا ادعای خسارت خواهیم کرد. وی افزود: متاسفانه یک بی احتیاطی درمقطعی انجام و به این منجرشد که اموال ما دراختیار دادگاههای آمریکایی قرارگرفت. ظریف اضافه کرد: رای نخست و نیز رای تجدیدنظر دادگاه مربوط به 5 تا 7 سال قبل است که آخرین مرحله دادرسی آن روزهای گذشته شکل گرفت؛ ازابتدا اعلام کردیم آن را به رسمیت نمیشناسیم وتصمیم به دست اندازی به اموالمان را خلاف قوانین بین الملل میدانیم؛ این موضوع را به آقای کری تاکیدکردم، رسما هم موضعمان را اعلام کردیم.
حداد عادل:افرادی که امروز ادعای پیروزی در انتخابات مجلس می‌کنند، همان‌هایی‌اند که88 فتنه به پا کردند
به گزارش خبرآنلاین حداد عادل سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان گفت: مردم حافظه سیاسی خود را به کار گرفته و بدانند کسانی که امروز ادعای پیروزی در انتخابات 7 اسفند را کرده‌اند و دم از قانون می‌زنند، همان کسانی هستند که در انتخابات سال 88 پا روی قانون گذاشته و عده‌ای را به تخریب اماکن عمومی دعوت و تشویق کردند و رعایت قانون را نکردند و فتنه به پا کردند؛ آنها حالا چهره عوض کرده و نقاب قانونمداری به صورت زده‌اند.
پیام انتخاباتی آیت الله موحدی کرمانی: از دولت می خواهم از دخالت در انتخابات خودداری کند
ایسنا نوشت: دبیر جامعه روحانیت مبارز به مناسبت مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیامی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: از مسئولان دولتی نیز می‌خواهم با پرهیز از دخالت در انتخابات از هرگونه اقدامی که سلامت انتخابات را مخدوش سازد خودداری نمایند. از خداوند قادر متعال مسئلت می‌کنم نتیجه انتخابات دوره دهم، مجلسی باشد که بتواند به دور از حاشیه سازی‌های ملال‌آور و تفرقه انگیز،‌ حل مشکلات واقعی مردم را وجهه همه خود قرار دهد.
انتقال دختران «اعظم» به مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست
مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر ۲ دختر «اعظم» که مورد آزار و شکنجه همسر معتادش قرار گرفته بود، به مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست منتقل شدند. به گزارش تسنیم فرشته سلجوقی درباره پرونده «اعظم» زن 30ساله‌ای که به همراه ۲ دخترش 21 روز بدون آب و غذا در خانه حبس شده و مورد خشونت، آزار و شکنجه همسر معتادش قرار گرفته بود، گفت: پس از اطلاع از پرونده این زن و دو دختر 8 و 5ساله‌اش که مورد آزار و اذیت و خشونت همسر معتادش قرار گرفته بودند، به‌دستور استاندار خراسان‌رضوی این پرونده را پیگیری کردیم؛ در حال حاضر این ۲ دختر به مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست منتقل شدند.
دفاع نماینده ولی فقیه در سپاه از گشت نامحسوس
ماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به صحبت‌هایی که در مورد گشت نامحسوس مطرح است، گفت: مقابله با بدحجابی نباید مورد هجمه قرار بگیرد. به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام علی سعیدی با بیان اینکه در دنیای امروز معنویت و موشک حرف اول را می‌زنند و در نبود یکی دیگری توان لازم را نخواهد داشت، اظهار کرد: کسانی که می گویند امروز عصر گفتمان و معنویت است و عصر موشک نیست، بگویند اگر امروز موشک‌های فجر 5 نبود، در غزه چه اتفاقی می‌افتاد و اسرائیل با حزب الله چه می‌کرد؟
آیت‌الله اراکی: عده‌ای خواستار ریاست آیت‌الله جنتی برای مجلس خبرگان هستند
تسنیم نوشت: منتخب اول مردم استان مرکزی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: عده‌ای خواستار ریاست آیت‌الله جنتی برای مجلس خبرگان هستند که باید ببینم در آینده چه می‌شود.
آیت‌الله محسن اراکی شخصیت آیت الله جنتی را شخصیتی شایسته دانست و تصریح کرد: آیت الله جنتی یکی از برترین شخصیت‌هایی است که برای این موقعیت کاندیدا است. وی در عین حال تاکید کرد که بدنه مجلس خبرگان هر فردی را انتخاب کند، قطعاً اصلح خواهد بود.
دبیرکل حزب موتلفه باز هم از رئیس جمهور انتقاد کرد
همشهری به نقل از محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه نوشت:ما انتظار داشتیم آقای رئیس جمهور در سفر به سمنان موضع قاطعی در برابر بدعهدی آمریکا به استناد سخنان رئیس کل بانک مرکزی می‌گرفت. اما با کمال تعجب او لبه تیغ تیز حمله خود را به منتقدین مشفق گرفته و آنها را متهم به عدم رعایت غیرت دینی و تعصب ملی می‌کند. وی گفت: آیا وقتی آمریکا برجام را نقض می‌کند و کسانی در داخل حتی در درون دولت آن را نقد می‌کنند و می‌گویند هیچ اتفاقی نیفتاده است غیرت دینی و تعصب ملی را نادیده می‌گیرند.
وی افزود: اخیراً وزیر خارجه کشورمان هم به جمع منتقدین اجرای برجام پیوسته و مقامات آمریکایی را مورد نکوهش قرار داده است آیا او هم غیرت دینی و تعصب ملی را زیر پا گذاشته است؟!آقای رئیس جمهور می‌گوید؛ امروز وقت برخی نقدها و بیان‌ها نیست آیا می‌توانند بگویند چه وقت زمان طرح نقدهای مشفقانه است وقتی کار از کار گذشت آیا نمی‌گویند 4 نفر آدم هوشیار و نخبه در درون دولت و بیرون دولت نبود که حقایق را به مردم بگوید. حبیبی اظهار داشت: امروز وقتی است که ملت و دولت یکصدا و یک موضع در برابر آمریکا موضع بگیرند مقامات آمریکا را در اجرای برجام سر عقل بیاورند و طبق مفاد برجام بدعهدی‌ها را پیگیری کنند.
سردارسنایی‌راد: اعلان جنگ بحرین علیه ایران شبیه جوک است
میزان نوشت: معاون سیاسی سپاه گفت: در قد و قواره بحرینی ها نمی گنجد که بخواهند حماقت جنگ با ایران را اجرا کنند و ما به آنها توصیه می کنیم که عاقبت صدام را درس عبرتی برای خوا قرار دهند.
سردار رسول سنایی راد با بیان اینکه تحلیلگران موضع گیری اخیر پالمان بحرین مبنی بر اعلان جنگ با ایران و حزب الله را به یک جوک و لطیفه سیاسی تشبیه می کنند عنوان کرد: در قد و قواره بحرینی ها نمی گنجد که بخواهند حماقت جنگ با ایران را اجرا کنند و ما به آنها توصیه می کنیم که عاقبت صدام را درس عبرتی برای خوا قرار دهند. وی افزود: به نظر می رسد آمریکایی ها در ادامه سیاست های منطقه ای خودشان، نقش پلیس بد علیه جمهوری اسلامی در دوره پسابرجام را بر عهده عربستان سعودی گذاشته اند و عربستان برای ایفای این نقش از کشورهای کوچک عربی کمک می گیرد.
غرضی: حرف و وعده 250 هزار تومانی شیطانی است
سیدمحمدغرضی به خبرگزاری آنا گفته است حرف و وعده 250 هزار تومانی شیطانی است. مگر می‌شود به تک تک افراد جامعه مبلغ 250 هزار تومان داد؟ او همچنین گفته که هرگز برجام را خیانت نمی دانم. اینکه گفته شود برجام خیانت است یا روحانی خیانت کرده، خلاف شرع است
آملی‌لاریجانی: عجیب است که رسانه های غربی به اعتکاف توجهی ندارند
خبرآنلاین نوشت: رئیس قوه قضائیه گفت: بی‌توجهی رسانه ‌ای غربی به مراسم اعتکاف و گردهمایی معنوی جوانان کشورمان در مساجد را تلاشی برای فراگیر نشدن این پدیده مهم توصیف کرد و گفت: حادثه عجیب این است که رسانه‌های غربی که مسائل به مراتب کوچکتر و کم اهمیت‌تر در نقاط مختلف دنیا را در ابعاد وسیع به دنیا مخابره می‌کنند؛ توجهی به موضوع اعتکاف ندارند.
آملی‌لاریجانی تصریح کرد: در مقابل تلاش رسانه‌های غربی در گسترش سلطه فرهنگی خود و بی توجهی به امور معنوی ما هم باید طرح‌های مناسبی برای تجلیات معنوی کشورمان بیابیم و برنامه ریزان فرهنگی کشور باید به دنبال این باشند که چگونه می‌شود مسائل و مراسم با رنگ و بوی دینی را در جامعه گسترش داد و از آن حمایت کرد.
ترکان: اصولگرایان با آن همه هزینه در تهران پنجاهم شدند
«اکبرترکان» مشاور ارشد رییس جمهوری به ایرنا گفت: بدون شک روحانی برنده انتخابات آینده است. البته علیه دولت تخریب و شایعه سازی فراوان انجام می شود اما هرآنچه در هفتم اسفند 94 اتفاق افتاد در خرداد 96 هم روی می دهد. می دانیم در اسفند ماه هم سرو صدای برخی زیاد بود اما وقتی به آرای آنها نگاه می کنیم متوجه می شویم که مردم به چه کسانی اعتماد دارند. اصولگرایان چقدر هزینه و تبلیغات در انتخابات انجام دادند و اگر نتیجه را نگاه کنید می بینید با آن همه سرو صدا در شهری مثل تهران نفر چهلم و پنجاهم شدند. اینها چهره های نا شناخته ای نبودند اما مردم اینگونه آنها را رد صلاحیت کردند و کنار زدند.
با این حال، اینکه مخالفان و منتقدان روحانی ، خود را در معرض رای مردم قرار دهند امتحانش ضرری ندارد. من از همه کسانی که منتقد و مخالف سیاست های روحانی هستند دعوت می کنم تا در انتخابات آینده با روحانی رقابت کنند. معتقدم منتقدان روحانی به جای تخریب ، باید در انتخابات 96 حاضر شوند و تفکرشان را به رای بگذارند. خوشبختانه، در کشور ما دموکراسی برقرار است و مردم به کارنامه روحانی رای می دهند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *