سایت خبری پیام ما آنلاین | قالیباف استیضاح می شود؟

قالیباف استیضاح می شود؟





۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۲۵

قالیباف استیضاح می شود؟
احتمال استیضاح قالیباف وجود دارد. عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با تشریح جزئیات اسناد تخلف هتل اسپیناس۲ از احتمال استیضاح شهردار تهران در صورت قانع نشدن نمایندگان و درخواست یک‌ سوم اعضای شورای شهر خبر داده است. آنطور که آرمان نوشته ابوالفضل قناعتی با اشاره به تاریخچه احداث هتل اسپیناس۲ گفت: ما از هرگونه فعالیت‌های توریستی و سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌هایشان را در راه رونق شهر هزینه می‌کنند، حمایت می‌کنیم اما بحث ما تخلف قانونی است که توسط شهردار منطقه رخ داده است. قناعتی با بیان اینکه در سال ۸۷ اولین رای کمیسیون ماده ۵ برای آن صادر شده و حداکثر ۸ طبقه روی زیرزمین به تصویب رسیده است، افزود: نظر کمیسیون ماده ۵ در دومین درخواست شهرداری منطقه ۱۶طبقه و با سطح اشغال ۳۰ درصد بوده است. همچنین سومین درخواست از کمیسیون ماده ۱۰۰ منجر به رای ۱۷طبقه شده است اما تخلفات از این به بعد شروع می‌شود و بدون اینکه درخواستی از کمیسیون ماده۵ شده باشد در شورای معماری منطقه اجازه ساخت طبقه۱۸ صادر می‌شود. طبقه ۱9 نیز بدون بررسی در شورای معماری منطقه به این پروژه اضافه می‌شود و نهایتا تخلف آخر، طبقه بیستم است که یک مجموعه تجاری همراه با استخر برای این طبقه منظور شده است.قالیباف هم در این میان ساکت ننشسته است.
شهردار تهران در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره وضعیت هتل اسپیناس گفته: بررسی‌های لازم انجام شده است و مشخص شده در هتل اسپیناس تخلفی صورت نگرفته است. در این حال برخی از اعضای شورا می‌گویند طرح استیضاح و سؤال از شهردار، نه به علت تخلف شهردار منطقه 2 که بیشتر به دنبال بی‌توجهی به ساخت و سازهای غیر قانونی مطرح شده است، که عمدتاً پس از ساخت و تکمیل این ساختمان‌ها، مورد توجه قرار می‌گیرند. به گزارش تابناک این اتفاق البته درباره «پاساژ علاءالدین» هم افتاد و همان زمان بحث اصلی جدا از تخلفی که مالک انجام داده بود، پنهان ماندن ماجرا از چشم مأموران شهرداری بود آن روز هم بحث شورا این بود که چگونه ساخت یک طبقه اضافه در نبش خیابان اصلی، جلوی دید صدها نفر تماشاچی، انکار می‌شود.
ماجرای هتل اسپیناس 2 البته موضوع جدیدی نیست، حدود دو ماه قبل، چندین تخلف این هتل از زبان شهردار منطقه 2 به گوش ابوالفضل قناعتی، نایب رئیس شورا می‌رسد و او نیز در همان زمان با رؤیت مستنداتی همچون ساخت استخر با سقف معلق و سبک، طی نامه‌ای خواستار ورود شهردار تهران به این مسأله می‌شود. اما در پی وقفه در پاسخگویی، اعضای شورا زبان به اعتراض می‌گشایند و حالا احتمال استیضاح قالیباف هم وجود دارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *