پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تویوتا و تست خودروی الکتریکی i-Road

تویوتا و تست خودروی الکتریکی i-Road





۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶

تویوتا و تست خودروی الکتریکی i-Road
تویوتا برای اولین بار خودروی الکتریکی i-Road را در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۱۳ معرفی کرد. حال این شرکت قصد دارد تا این خودروی الکتریکی را در یک آزمون تجربی در شهر توکیو به کار بگیرد.
کمپانی تویوتا پیش از این، خودروی الکتریکی i-Road را در جاده‌های عمومی مورد آزمایش قرار داده است؛ اما حال قصد دارد با به کار گیری آن در دنیای واقعی و تجربه کردن آن، بررسی کند که این خودرو چگونه می‌تواند بخشی از مصرف روزانه مشتریان باشد. این شرکت قرار است از ۱۰۰ نفر برای به کار گیری خودروی الکتریکی i-Road، کمک بگیرد. تویوتا از افراد مشغول در کسب‌وکارها و افراد عادی دعوت می‌کند تا نظرات خود را در خصوص کاربرد این خودروی الکتریکی اعلام کنند.
به لطف طراحی باریک و سه‌چرخه‌ای i-Road، این خودرو بسیار راحت‌تر از یک خودروی معمولی پارک می‌شود. شرکت تویوتا امیدوار است از این قابلیت i-Road استفاده کرده و با همکاری پارک‌بان‌ها و صاحبان املاک تجاری، فضاهای بدون استفاده را شناسایی کرده و می‌توانند از آن‌ها به عنوان پارکینگ این خودروی الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند. از آن جایی که خودروی i-Road الکتریکی است، بنابراین این فضاها جهت شارژ کردن خودروی i-Road، باید به یک پریز برق دسترسی داشته باشند. می‌توان خودروی i-Road را به یک پریز برق ۱۰۰ ولتی استاندارد ژاپنی متصل کرد، اما مدت زمان استفاده از این شارژ مشخص نیست.
علاوه بر این شرکت تویوتا قصد دارد که از سفارشی کردن خودروی i-Road حمایت و پشتیبانی کند. تویوتا این نکته را هم اعلام کرده که افرادی که خودروهای i-Road را سفارشی سازی می‌کنند، این خودروها به آن تعلق نخواهند داشت. این کمپانی برای کاربران شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانند بخش‌هایی از بدنه را به صورت سه بعدی و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع سفارشی کنند.
خودروی i-Road وسیله نقلیه‌ای است که دارای یک جفت موتور الکتریکی با توانی حدود ۵ اسب بخار بوده و باتری داخلی آن، رانندگی با مسافت حدود ۳۰ مایل را تامین می‌کند. شاید بتوان جذاب‌ترین ویژگی این خودرو را کج شدن در پیچ‌ها دانست. در این مواقع، تنها کاری که راننده باید انجام دهد، چرخاندن فرمان است. با چرخاندن فرمان، حسگرهای موجود زاویه این خودرو را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که کاملا متعادل شود. حتی خودروی i-Road این قابلیت را دارا است که در حالت خاموش خود را به طور ثابت نگه دارد.
می‌توان گفت خودروی i-Road، جدیدترین خودرویی است که کمپانی تویوتا قصد دارد توسط آن تفاوت‌های مابین خودروهای شخصی و عمومی را از بین ببرد. این شرکت چندین تحقیقات را با نام Ha:Mo یا (Harmonious Mobility) در شبکه‌های اجتماعی، به جهت ادغام خودروها با شبکه‌های حمل و نقل وسیع و گسترده انجام داده است.
به نظر شما آیا روزی می‌رسد که از خودروی الکتریکی i-Road استفاده کنیم؟ شاید جواب این سئوال منفی باشد اما تماشای کردن افرادی که در این آزمون تجربی شرکت می‌کنند، جالب خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *