پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | روایت نعمت احمدی از تهران گردی و ارزش آثار تاریخی

روایت نعمت احمدی از تهران گردی و ارزش آثار تاریخی





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۱۶

روایت نعمت احمدی از تهران گردی و ارزش آثار تاریخی
نعمت احمدی در کانال تلگرام خود نوشت:
چندروز پیش در معیت تعدادى از دانشجویان رشته تاریخ به تهران گردى رفتیم.
از میدان ارگ شروع کردیم و ازکنار ساختمان رادیو گذشتیم و وارد خیابان ۱۵ خرداد امروز و بوذرجمهرى دیروز شدیم. از جلوى بانک ملى شعبه بازار که درمحل ساختمان عظیم تکیه دولت بنا شده است گذشتیم و وارد مسجدشاه شدیم و از بازارگذشتیم و به امامزاده زید رسیدیم. محل دفن لطفعلى خان زند.
مهمان بچه ها بودم. ناهار را در رستوران مسلم و صفى از گرسنگانى که با پرداخت مثلا ۲۰هزارتومان چلو گوشتى پرملات هم میخورى هم میبرى و بعد از ناهار از جلوى رادیو، دادگسترى و دارایی گذشتیم و به اداره پست و باغ ملى و سردر زیباى ان و … وزارت امورخارجه، قورخونه، شهربانى سابق که حالا شده ساختمان شماره ۹وزارت خارجه و کتابخانه ملک گذشتیم.
سیر و سفرى که در آینده اى نزدیک به شرح آن روز فراموش ناشدنى می پردازم.
اما یک مطلب را با چند عکسى که فرستادم بى ربط نمی دونم. این عکس ها را از یکى از دروازه هاى تاریخى ورودى مادرید پایتخت اسپانیا که حالا در مرکز شهر مادرید قرارگرفته و جزو آثار مورد بازدید توریست هاست. تهران چندین دروازه داشت. مثل همین سردر باغ ملى البته با سابقه تر و میشد معمارى دوره قاجاریه را حفظ کرد اما در دوره رضاشاه با تاسف به کلنگ تعصب و تنگ نظرى به دستور رضاشاه ازبین رفتند. باز هم به تهران گردیم با دانشجویان خوب رشته تاریخ واحد مرکز شما را در روزهاى آینده مهمان خواهم کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *