سایت خبری پیام ما آنلاین | همکاری هیوندای و سیسکو برای برقراری ارتباط میان خودروها

همکاری هیوندای و سیسکو برای برقراری ارتباط میان خودروها





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۱۶

همکاری هیوندای و سیسکو برای برقراری ارتباط میان خودروها
فرآیند هوشمند سازی از تلفن‌های همراه گرفته تا ساعت‌های مچی و دیگر دستگاه‌های دیجیتال به کار گرفته شده است. حالا این بار نوبت صنعت خودروسازی است تا در این زمینه جولان دهد و با نسل جدیدی از خودروهای هوشمند روبرو شویم. افزودن تکنولوژی‌های جدید به خودروهای در حال تولید، باعث شده است که شرکت‌های خودروسازی بیش از گذشته با شرکت‌های فناوری وارد همکاری شوند.
همکاری هیوندای با سیسکو یکی از جدیدترین توافقات صورت گرفته در این زمینه است.هر دو شرکت در تلاش هستند که با شتاب هر چه بیشتر، فناوری‌های لازم را در خودروهای تولیدی هیوندای را توسعه دهند. در وهله‌ی نخست، دو شرکت تصمیم دارند سیستمی‌ را طراحی کنند که بتواند اطلاعات را به آسانی از طریق خودرو انتقال دهد.
هیوندای در نظر دارد که سرمایه‌گذاری زیادی در به کارگیری فناوری‌هایی چون آنالیز بزرگ‌ داده‌ها، رایانش ابری و موارد امنیتی به کار گیرد.جزئیات همکاری این دو شریک همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تنها برنامه‌ای که تاکنون تایید شده است «تست محیط» است. تست محیط توسط یک استارتاپ کره‌ای به منظور پیاده سازی فناوری‌های جدید در خودرو انجام شده است.
سیسکو قصد دارد که به سفارش هیوندای نقشه‌ی جاده‌ای را در خودروهای این برند نصب کند. دیگر فناوری‌های مد نظر این دو شرکت افزودن قابلیت‌هایی چون: تعمیر خودرو از راه دور، رانندگی خودکار و ترافیک هوشمند است. برنامه‌ی ترافیک هوشمند، ترافیک را در مسیرهای مختلف تحلیل کرده و بهترین مسیر را پیشنهاد می‌دهد.
هیوندای معتقد است که خودروهای آینده‌ی این شرکت در واقع «کامپیوتری بر روی چهارچرخ» است که می‌تواند با دیگر خودروها وارد تعامل شود. هیوندای در اظهارات قبلی خود گفته است: «برقراری اتصال بین دستگاه‌های هوشمند می‌تواند نمایی از یک چشم‌انداز وسیع ارائه دهد.
در حال حاضر، صاحبان گوشی‌های هوشمند یا ساعت‌های هوشمند می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های موجود درب‌های خودرو را قفل یا باز کرده و در محیط پارکینگ، جای خالی برای پارک را پیدا کنند.»این در حالی است که بعضی از خودروسازهای دیگر چنین ویژگی‌های مشابهی را برای تولیدات خود در نظر گرفته‌اند.
همکاری بین کمپانی‌های خودروسازی با شرکت‌های فناوری روند رو به رشدی دارد. برای مثال تویوتا به مدت ۵ سال است که با مایکروسافت همکاری مشترک دارد.
ولوو نیز مشغول همکاری با اریکسون است تا بتواند از نظر سخت افزاری خودروهای خود را توسعه دهد تا از این قابلیت در ساخت خودروهای بدون سرنشین استفاده کند و البته شایعاتی در مورد اپل نیز منتشر شده که در حال مذاکره با شرکت‌های خودروسازی بزرگ برای توسعه‌ی خودروی اختصاصی خود است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *