پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۰۱

اندروید M در آینده نزدیک
نسخه آتی سیستم عامل اندروید گوگل که در حال حاضر با نام Android M شناخته می شود در اواخر ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد. انتظار می رود که در کنفرانس سالانه Google I/O که در روز ۲۸ ماه مه آغاز خواهد شد شاهد رونمایی از این نسخه باشیم. این خبر بر اساس توضیحاتی است که در مورد برخی جلسات کنفرانس مزبور در وبسایت مربوط به Google I/O منتشر شده بود و پس از مدت کمی از این صفحه حذف شد. اطلاعات چندانی در مورد ورژن جدید اندروید در دست نیست اما گفته شده است که گوگل در این ورژن Voice Access را معرفی خواهد نمود که امکان انجام امور مختلف در دیوایس به کمک فرمان های صوتی را فراهم خواهد آورد. با توجه به روال نام گذاری نسخه های اندروید بر اساس ترتیب الفبایی پس از Android L یا Lollipop نوبت به Android M می رسد که هنوز نام آن مشخص نشده است اما ممکن است شاهد استفاده از برند M&M باشیم!

عصای بینا
استفاده از قابلیت تشخیص چهره برای نابینایان دستاورد نوینی به حساب می آید. اخیرا تعدادی از دانشجویان دانشگاه بیرمنگام سیتی در حال طراحی محصول جدیدی به نام Dubbed XploR هستند که به وسیله مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارها، به افراد با معلولیت‌های بینایی کمک می‌کنند تا آشنایان و دوستان خود را بشناسند. با کمک گرفتن از فن‌آوری تشخیص چهره‌ی گوشی‌های هوشمند، GPS و بلوتوث، این وسیله به نابینایان کمک می‌کند تا چهره‌ها را تا فاصله 10 متری شناسایی کند. اگر چهره آشنا باشد، عصا لرزشی ایجاد کرده و نابینا را به کمک گوشی به سمت فرد هدایت خواهد کرد. چهره های افراد نیز قابلیت ذخیره در کارت حافظه را دارند. محصول مورد بحث همراه خوبی برای نابینان است و می‌تواند چهره آشنایان را برای معلولین شناسایی کند و آن‌ها را از نزدیکی به یک فرد آشنا، آگاه سازد. مشابه چنین وسیله ای تا به امروز وجود نداشته است و تیم طراحی در حال بهبود این محصول و اضافه کردن قابلیت‌های جدید به آن است. این محصول در آینده‌ی نزدیک تکامل میابد و پس از آزمایشات مکرر به بازار عرضه خواهد شد.

35 اینچ مانیتور گیمینگ BenQ
BenQ مانیتور قوس دار و ۳۵ اینچی جدیدی معرفی نموده که دارای صفحه ۲۵۶۰ * ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت صفحه ۲۱:۹ یا extra-wide refresh rate .این مانیتور ۱۴۴ هرتز می باشد که مناسب برای بازیهای سریع کامپیوتریست. به گفته کارشناسان BenQ، کاربران و گیمر ها حرفه ای می توانند با قرار دادن دو یا سه مانیتور قوس دار ۳۵ اینچی این کمپانی در کنار هم بیشترین بهره را از کیفیت بالای این محصول در بازی های خاص نظیر برخی مسابقات ماشین سواری ببرند. در بیانیه معرفی این دیوایس گفته شده است: “مسابقات مجازی با مانیتور XR3501 شکلی واقعی به خود گرفته که پیش از این سابقه نداشته است. این مانیتور با شعاع قوس ۲۰۰۰ میلی متر، تجربه ای متفاوت را به ارمغان آورده و نزدیک ترین حالت به احساس واقعی رانندگی با ماشین های مسابقه ای است.” البته شاید کاربرانی که از عینک های هوشمند نظیر Oculus Rift استفاده کرده اند تجربه استفاده از آنها را نزدیک تر به واقعیت بدانند. گفته شده است که BenQ XR3501 در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ وارد بازار خواهد شد.

Swatch و ساعت هوشمند با عمر باتری 6 ماهه
بزرگ ترین مشکل کاربران ساعت های هوشمند عمر کم باتری های این دسته از دیوایس هاست. البته در مقایسه با تلفن های هوشمند عمر باتری این ساعت ها چندان هم کم نیست اما اگر در مقایسه، پای یک ساعت مچی معمولی در میان باشد ساعت های هوشمند یارای مقابله نخواهند داشت. کشور سویس را به عنوان مهد تکنولوژی ساعت می شناسند و اخیراً یکی از نشریات این کشور به نام Handelszeitung در گزارشی خبر از فعالیت کمپانی سواچ، سازنده سرشناس ساعت های مچی، برای ساخت باتری جدیدی داده است که امکان ۶ ماه کارکرد بدون احتیاج به شارژ را برای ساعت های هوشمند فراهم کند. در این گزارش به نقل از Nick Hayek مدیر عامل Swatch گفته شده است که این کمپانی در راستای ساخت این ساعت با شریک تحقیقاتی خود Belenos و کارخانه سازنده باتری Renata همکاری خواهد داشت. انتظار می رود که در صورت راهیابی چنین باتری هایی به بازار شاهد به کار گیری آنها در تلفن های هوشمند نیز باشیم، هر چند تغییرات بزرگ معمولاً نیاز به زمان زیادی نیز دارند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *