پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بخش کوچکی از معجزه ای به نام DirectX 12

بخش کوچکی از معجزه ای به نام DirectX 12





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۰۰

بخش کوچکی از معجزه ای به نام DirectX 12
واضح است که مایکروسافت با ارائه نسخه نهایی ویندوز 10 مستقیما به دایرکت ایکس 12 کوچ خواهد کرد؛اما در رویداد چندی پیش مایکروسافت چیزی که مقامات می گفتند این بود که شما برای استفاده از تمام کارای DirectX 12نیاز به خرید یک کارت گرافیک جدید دارید. هم انویدیا و هم مایکروسافت امروز تایید کردند که اکثر کامپیوتر های مدرن مخصوص بازی به خوبی می توانند از دایرکت ایکس 12 پشتیبانی کنند.
با توجه به بیانیه منتشر شده توسط مایکروسافت که گفته است: «ما مفتحریم که بگوییم برای گیمر ها تجربه جدیدی از بازی را در ویندوز 10 توسط دایرکت ایکس 12 تدارک دیده ایم و همین باعث شده است که برخی از افراد این سوال را از ما بپرسند که چه سخت افزاری با API جدید مایکروسافت هماهنگی کامل دارد؟ با اینکه هنوز دایرکت ایکس 12 به مرحله نهایی تولید نرسیده است ولی ما با شرکای سخت افزاری خود در حال همکاری نزدیک هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه سخت افزار ها از جمله ماکسول ، کپلر و معماری کارت های گرافیک انویدیا و پردازنده های نسل 4 اینتل و جدیدتر و معماری کارت گرافیک های AMD که تحت فناوری GCN کار خود را انجام می دهند با دایرکت ایکس 12 به خوبی کار کنند.» می توان گفت که دایرکت ایکس 12 برای کارت هایی که از دایرکت ایکس 11.1 پشتیبانی می کنند ارائه می شود.
نکته بسیار قابل توجه این است که DirectX 12 به صورت مستقیم بر روی Xbox One تاثیر خیره کننده خواهد داشت؛ این فقط قسمتی از قول ها، تعریف و تمجید «فیل اسپنسر» رییس بخش Xbox مایکروسافت است.
حال این سوال ممکن است برای افرادی پیش بیاید که :«آیا کاربران PC برای دریافت دایرکت ایکس 12 نیاز به کارت گرافیک جدید دارند؟»
Ybarra در پاسخ به این سوال میگوید :«بله برای دریافت تمام امکانات دایرکت ایکس 12 باید کارت گرافیک ها تعویض شوند!»
در حال حاضر تمام کارت هایی که از دایرکت ایکس 11.1 و بالاتر پشتیبانی می کنند می توانند با استفاده از درایور ها و نرم افزارهایی که برای ویندوز 10 ارائه می شود ، از امکانات مهم دایرکت ایکس 12 پشتیبانی کنند ولی اگر بخواهید از تمام امکانات DX12 استفاده کنید باید کارت گرافیک خودتان را تعویض کنید.
تست های متفاوتی نیز توسط سایت های مختلف از اجرای DirectX12 بر روی کارت گرافیک های متنوع انجام گرفته است.البته این تست ها ربطی به عملکرد این کارت گرافیک‌ها در بازی‌ها ندارند و این دو مسئله کاملاً از هم جدا هستند؛ دایرکت ایکس 12 هنوز در مراحل ابتدایی به سر می‌برد و نسخه نهایی آن همراه با مایکروسافت ویندوز 10 عرضه می‌شود. روشن است که AMD برنامه‌ی بهتری را برای استفاده از دایرکت ایکس 12 نسبت به Nvidia در نظر گرفته و به همین خاطر می‌توان انتظار بیش‌تری از کارت گرافیک‌های نسل بعد AMD داشت. به‌هرحال باید منتظر بازی‌های سازگار با دایرکت ایکس 12 ماند و عملکرد دایرکت ایکس 12 را با آن‌ها سنجید.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *