سایت خبری پیام ما آنلاین | ویندوز 10 آخرین نسخه است

ویندوز 10 آخرین نسخه است





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۵۶

ویندوز 10 آخرین نسخه است
جری نیکسون یکی از توسعه‌دهندگان رده‌بالای مایکروسافت در جریان کنفرانس Ignite این کمپانی اعلام کرد ما در حال حاضر مشغول عرضه ویندوز 10 هستیم و چون این سیستم عامل آخرین نسخه ویندوز است، همچنان روی ویندوز 10 کار می‌کنیم. خیلی‌ها تصور می‌کنند دیگر نسخه‌ی بعدی از سیستم عامل ویندوز در کار نخواهد بود!
نیکسون درباره انتشار ویندوز 8.1 در سال گذشته توضیحاتی داده است، ولی به نظر می‌رسد در پشت ماجرا آنها در حال توسعه ویندوز 10 بوده‌اند. حالا کارمندان مایکروسافت می‌توانند با آزادی بیشتری درباره بروزرسانی‌های بعدی ویندوز 10 سخن بگویند، چون هیچ بروزرسانی مبهم و اسرارآمیزی در آینده وجود نخواهد داشت. همه چیز به ویندوز 10 ختم می‌شود. در حالی که از گوشه و کنار شنیده می‌شود مایکروسافت ویندوز 10 را آخر راه می‌داند و خبری از نسخه‌های بعدی نخواهد بود، ولی واقعیت کمی پیچیده‌تر از این حرف‌ها است. به نظر می‌رسد در آینده ویندوز تنها یک سرویس خواهد بود.
مایکروسافت پیش‌تر هم درباره ارائه ویندوز به عنوان یک سرویس صحبت کرده بود ولی ردموندی‌ها به صورت دقیق از آینده متصور درباره نسخه‌های بعدی ویندوز چیزی نگفته‌‌اند. شاید دلیل این کار این است که در واقع هیچ آینده مهمی برای نسخه‌های ویندوز در آینده محتمل وجود ندارد. مایکروسافت مسیر پیش رو و خواسته‌هایش را به مهندسان این شرکت منتقل کرده و نتیجه آن ویندوز 10 شده است. به جای انتشار‌های بزرگ، آنها سعی دارند با بهبودها و بروزرسانی‌های تدریجی پیش بروند. بخشی از این موضوع با تقسیم اجزای سیستم عامل مانند منوی استارت و اپلیکیشن‌های دخلی به بخش‌های جداگانه قابل دسترسی است که به صورت مستقل از کل هسته سیستم عامل ویندوز بروزرسانی می‌شوند. این روش می‌تواند خیلی مهم و مفید باشد ولی چیزی که مایکروسافت به شکل فعال برای ویندوز 10 روی آن کار می‌کند اطمینان از گستردگی این سیستم عامل روی انواع دستگاه‌ها است.
در حالی که طی ماه‌های آتی می‌توانیم ما حصل کار را ببینیم، مایکروسافت تعدادی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های ویندوز 10 را منتشر کرده است. این شرکت در حال تست نسخه‌های بیلد ویندوز 10 است و امید دارد تا مشترکین و اپلیکیشن‌هایی چون Xbox و Mail به صورت ماهیانه و به تدریج این بروزرسانی‌ها را دریافت کنند. حتی بسته آفیس ویندوز 10 نیز به جای اینکه هر چند سال یک نسخه اصلی داشته باشد، مانند نسخه موبایل بروزرسانی‌ها را به مرور دریافت می‌کند.
توضیحات مایکروسافت در کنفرانس Ignite بیش از پیش نشان می‌دهد ویندوز 10 در آینده به یک سرویس تبدیل می‌شود که نوآوری‌ها و برزورسانی‌ها را در ادامه دریافت می‌کند تا بتواند به صورت مداوم برای مشتریان خانگی و اداری امکانات با ارزشی داشته باشد.
سخنگوی مایکروسافت به همچنین گفته است:
ما در حال حاضر نمی‌خواهیم درباره برندینگ در آینده صحبت کنیم ولی مشتریان می‌توانند مطمئن باشند که ویندوز 10 همیشه به روز خواهد بود و از کامپیوترهای شخصی و سرفیس هاب گرفته تا گوشی‌های موبایل، هولولنز و ایکس‌باکس می‌توانید ویندوز 10 را ببینید. ما به دنبال نوآوری‌های ویندوز در آینده دور هستیم.
با انتشار ویندوز 10 باید بیشتر درباره این موضوع فکر کنیم که دیگر با یک سرویس روبرو خواهیم بود و خبری از انتشار یک نسخه مهم دیگر یا بروزسانی‌های هر چند سال یکبار نیست. این روش بیشتر شبیه مرورگر کروم گوگل است که به صورت تدریجی با شماره مدل‌هایی بروز می‌شود که کسی اهمیت نمی‌دهد و دیدگاه مایکروسافت در نتیجه خروجی مشابه این سیستم خواهد بود. به همین دلیل این روش ایده اصلی ویندوز به عنوان یک سرویس است و شاید برای همین مایکروسافت ویندوز 10 را آخرین نسخه ویندوز می‌داند. البته مایکروسافت می‌تواند در آینده به فکر ویندوز 11 یا 12 باشد، ولی اگر مردم سیستم خود را به ویندوز 10 ارتقا دهند و بروزرسانی‌های تدریجی را دریافت کنند، دیگر تنها به ویندوز توجه می‌شود و کمتر کسی به فکر شماره نسخه آن خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *