سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۳۰

شکایت برخی نمایندگان مجلس از کریمی قدوسی
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام مخالفت با طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات گفت: امروز در جلسه علنی متوجه شدیم طرحی که امضا کرده‌ایم سه فوریتی بوده و این در حالی است که هم اکنون با طرح سه فوریتی مخالفیم، اما متاسفانه برخی نمایندگان از جمله آقای کریمی قدوسی به اسم ما طرح سه فوریتی را امضا گرفته‌اند. نماینده مردم محلات با اعلام مخالفت‌اش با این اقدام نماینده مردم مشهد گفت: بنده به همراه آقایان مطهری، محمد تقی توکلی، نقوی حسینی و حتی اسماعیل کوثری با طرح سه فوریتی مخالفیم و در اعتراض به این اقدام آقای کریمی قدوسی حتی امضایمان از طرح دو فوریتی را هم پس گرفته ایم. همچنین محمدحسین فرهنگی با تائید این مسئله گفت: تعدادی از نمایندگان امروز به هیأت رئیسه مراجعه کرده و تذکر کتبی خود را نسبت به این اقدام نماینده مردم مشهد اعلام کردند و نسبت به آن شکایت داشتند. ما نیز برای بررسی بیشتر موضوع این شکایت را به اداره قوانین مجلس ارجاع دادیم.

اتهامات امریکا علیه ایران مردود است
سخنگوی دیپلماسی کشورمان در نشست هفتگی با خبرنگاران ادعای مقامات آمریکایی علیه ایران را مردود خواند. به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : ادعاهای برخی مقامات امریکا تحت عنوان به اصطلاح « اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه» کاملا مردود است. مرضیه افخم در پاسخ به سوالی در خصوص ادعاهای برخی مقامات امریکا تحت عنوان به اصطلاح « اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه « گفت : بی ثباتی منطقه ریشه در دخالت خارجی در امور این منطقه دارد و این عامل نه تنها امنیت و ثبات را در معرض تهدید قرار داده بلکه مانع شکل گیری همکاری عمیق و تعامل قوی و سازنده مبتنی بر منافع متقابل میان کشورهای این حوزه شده است .مرضیه افخم اظهار داشت :حمایت امریکا از حملات نظامی در یمن و بی اعتنایی به کشته شدن زنان و کودکان بیگناه و تداوم محاصره لجاجت آمیز یمن از سوی عربستان در واقع حمایت امریکا از نوع جدیدی از مداخلات غیر قانونی در امور داخلی سایر کشورها با ماهیت ترور و کشتار مردم بیگناه در مقیاس گسترده را پایه گذاری کرده است.

اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام بدلیل انعکاس کامنت های مردم
نماینده مردم تهران در مجلس توضیحاتی در خصوص پرونده‌های خود در قوه قضاییه ارائه کرد.به گزارش ایسنا، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در طول سالهای 89 تا 92 ، 54 شکایت علیه بنده در دادسرای تهران مطرح شده است گفت: تعدادی از شکایت‌های مطرح شده در حال حاضر در دادگاه کیفری استان تهران در حال رسیدگی است و ان شاء الله روز یکشنبه در برابر کیفرخواست از خود دفاع خواهم کرد و همچنین از حدود 54 پرونده برای 37 مورد آن قرار منع تعقیب صادر شده و 9 پرونده یکشنبه تعیین تکلیف می‌شود و چندتایی هم در مرحله‌ی بازپرسی مفتوح است. نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: بنده به دلیل انعکاس کامنت‌هایی که مردم در سایت الف در انتقاد از قوه قضاییه، رئیس جمهور و دولت وقت و مجلس شورای اسلامی قرار دادند از سوی دادستان تهران به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، نشر مطالب خلاف واقع، و اهانت به مقامات متهم شده‌ام و دادستان این کار را طبق مقررات قانونی انجام داده است.

موافقت رئیس قوه قضائیه با تبدیل زندان اوین به پارک
شهردار تهران از موافقت آیت الله آملی لاریجانی با واگذاری زندان اوین برای تبدیل به پارک عمومی خبر داد . به گزارش خبرنگاری مهر شهردار تهران گفت: این بحث را حدود ۹ ماه قبل و در اوایل سال گذشته خدمت آیت الله آملی لاریجانی منعکس کردم و ایشان نیز در آن زمان گفتند که باید بررسی های بیشتری را انجام دهد. در جلسه ای که دو هفته پیش از پایان سال گذشته با ایشان داشتم، آیت الله آملی لاریجانی خودشان گفتند که این موضوع را بررسی کرده ام و با اصل توافق با شهرداری تهران مبنی بر اینکه ندامتگاه اوین را در اختیار شهرداری گذاشته و تبدیل به پارک عمومی کنیم موافق هستیم، اما باید کمک کنیم تا مشکلات ساختمانی و ظرفیت های قوه قضائیه را نیز تامین کنیم. وی تصریح کرد: ریاست قوه قضائیه گفتند که اصل این موضوع پذیرفته شده و این کار توافق شده است اما این موضوع را هنوز به کارشناسان منتقل نکردیم، البته ما کار را برای ساماندهی اماکن قوه قضائیه آغاز کردیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *